Skip to content

"ורודים" ו-"תקוות מסע" שתוף פעולה ישראלי איטלקי בסוזן דלאל

איל נחום, המנהל האמנותי של תיאטרון מחול ירושלים "המופע הוא אישי, חברתי ופוליטי.הוא מבטא איך הופכים כאב וניכור לתנועה פורצת גבולות..." כוריאוגרפיה: איל נחום ורוברטו סקאפטי . יום ו', 26/7/2019, בשעה 14:00 בצהרים, מרכז סוזן דלל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

להקת תיאטרון מחול ירושלים תעלה את המופע "ורודים", שיתוף פעולה ישראלי איטלקי, במרכז סוזן דלל בתל אביב.  במופע 2 יצירות מקוריות: "ורודים" מאת איל נחום, יוצר ומנהל תיאטרון מחול ירושלים ו"תקוות מסע" מאת רוברטו סקאפטי, היוצר האיטלקי, מנהל להקת הבלט של תיאטרון טרייר בגרמניה.   כך לפי איל נחום: "ורודים הינו ערב מחול פרי שיתוף פעולה בין 2 יוצרים, איטלקי וישראלי.  כל אחד מהיוצרים בוחר בדרכו להדהד את תקוותם של קהילות מוחלשות ברחבי העולם לעתיד ורוד יותר, להכרה ולחיים מספקים יותר.

המופע ורודים תיאטרון מחול ירושלים צלם יונתן זלק

"ורודים" מאת איל נחום – יצירה המתקיימת במרחב נטול מגדר.  היצירה שואבת השראה בין היתר מהסרט "קיקי" של הבימאית שרה ג'ורדנו אשר תיעדה את הקשר המיוחד בין קהילת הלהטב"ים בהארלם ניו יורק לסצינת ריקודי הווג שיצרה.  סצנה זו כיום משגשגת גם במועדוני הריקודים ברחבי העולם והסגנון הונצח בשנות השמונים ע"י הזמרת מדונה בקליפ ללהיטה האלמותי "Vogue".

"תקוות מסע" מאת רוברט סקאפטי – סקאפטי שילב ביצירתו אלמנטים ווקאליים ותנועתיים מהווי חייהם של מבקשי המקלט בגרמניה בכדי להדהד את תקוותם שלהם לחיים ורודים בצל חוסר וודאות ושייכות בסביבתם החדשה.

שיתוף הפעולה הייחודי בין תיאטרון מחול ירושלים ורוברטו סקאפטי, מתקיים בתמיכת המכון האיטלקי לתרבות של שגרירות איטליה בישראל (Istituto Italiano di Cultura).  צוות המכון אשר התרשם מהרף האומנותי הגבוה של הלהקה, רואה בפרויקט ייחודי זה מחווה להעמקת קשרי התרבות בין שתי המדינות.

המופע ורודים תיאטרון מחול ירושלים צלם יונתן זלק

איל נחום מנהלה האמנותי החדש והכוריאוגרף של תיאטרון מחול ירושלים רקד  בלהקות מחול מהמובילות בארץ ובחו"ל, ביניהן הבלט הישראלי, בת דור, להקת המחול הקיבוצית ועוד. נחום הינו בוגר מצטיין של האוניברסיטה הפתוחה, מוסמך בהצטיינות יתרה של האקדמיה למוזיקה ומחול ע"ש רובין בירושלים ואת הכשרתו להוראת לבלט עשה בניו יורק בתוכנית משותפת של האקדמיה למחול של הבולשוי במוסקבה והקרן הרוסית האמריקאית. נחום משתתף בפסטיבלים וסדנאות שונים בארץ ובעולם וזוכה להערכה רבה על פועלו.

רוברטו סקאפטי מנהל אמנותי / כוריאוגרף.  נולד ברומא, איטליה. למד בבית הספר האיטלקי של המחול ברומא ורוזלה היטאואר בקאן.  יצר בתיאטרון סן קרלו בנאפולי ובתיאטרון דל'אופרה ברומא.  בין השנים 1994 ל 2003 היה רקדן סולן בבלט של Ulm.  משנת 1995 החל את הקריירה שלו בתור כוריאוגרף בכמה תיאטראות לאומיים ובינלאומיים כגון תיאטרון וירצבורג בגרמניה, תיאטרון Gauthier שטוטגרט גרמניה, תיאטרון של ברסט (צרפת), תיאטרון האנקרה (טורקיה) ותיאטרון Balé de Guaira  ברזיל. בין השנים 2004-2008 היה עוזר התיאטרון של Ulm וממנה מנהל אמנותי 2009/18. מעונת 2018/19 – מנהל אמנותי וכוריאוגרף בתיאטרון טרייר.

להקת תיאטרון מחול ירושלים הינה להקה רפרטוארית ובה רקדנים וכוריאוגרפים ישראליים כמו גם משאר העולם.  הלהקה הציבה לעצמה מספר מטרות והן, לשתף יוצרים בעלי סגנון ייחודי וחדשני בעבודתה,  ליצור דיאלוג בין אישי ותרבותי המקרב בין אנשים ולהוות מרכז מוביל להפצת אמנות המחול.  הלהקה הינה מוסד מוכר אשר נתמך על ידי משרד התרבות והספורט ועיריית ירושלים וזכתה מאז היווסדה ועד היום לביקורות משובחות ברחבי הארץ ובחו"ל.

לפרטים ורכישת הכרטיסים: סוזן דלל 03-5105656 או באתר: http://www.suzannedellal.org.il/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן