Skip to content

לתכנן את הלוויה של עצמך – היי, זה לא כזה מדכא כמו שזה נשמע….

עבודת גמר מגניבה של סטודנטית לתקשורת חזותית במכון הטכנולוגי חולון מציגה "שירות" הנקרא "יודו" שמאפשר לאנשים לתכנן את ההלוויה שלהם ואת הארגונים של אחרי המוות בצורה אלטרנטיבית ומותאמת אישית. מי מוכן להשקיע במיזם?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שובל פרנקל, סטודנטית לעיצוב תקשורת חזותית ב-HIT מכון טכנולוגי חולון, התמודדה השנה עם משבר רפואי לא פשוט, שגרם לה לחשוב על המוות שלה.

שובל פרנקל

"באופן כללי, לצערי, מוות היה מסביבי הרבה לאחרונה. אם זה חברה מאוד טובה שסובלת מסרטן סופני בגיל 19 או הקמפיין הגדול שרץ עכשיו על אנשים שנעצרו להם החיים בגלל סרטן", מספרת שובל. "כשהתחלתי לחשוב על זה בהקשר שלי, הבנתי שיש לי חזון של איך אני רוצה שזה יראה. אני יודעת שאני לא רוצה להיקבר בקבורה מסורתית בבית קברות עם קדיש, אין מצב שאתן להורים שלי לעצב את המצבה שלי בפונט גוטמן יד ברש מכוער. שבשבעה שלי לא יגישו בורקסים וקפה עלית, אלא צ׳ייסרים של רום ופלייליסט של ביונסה ברקע. הבנתי שכשאנשים צעירים מתמודדים עם דבר כזה הם מסתכלים על זה בצורה שונה. אחד הקשיים במחשבה על זה ובהבנה שחשוב לך לתכנן את זה, הוא שלאנשים הקרובים אליך מאוד קשה לשמוע על זה ולמרות שאתה כבר השלמת עם המצב, הם לא מוכנים לחשוב על המוות שלך. כשהחיים מפתיעים אותך ואתה מגיע למצב שאתה כבר לא יכול לשלוט על הסיטואציה, אז לפחות על זה אתה רוצה להיות מסוגל לשלוט וכאן עלה הרעיון של יודו".

"יודו" הוא בעצם שירות שמאפשר לאנשים לתכנן את ההלוויה שלהם ואת הארגונים של אחרי המוות בצורה אלטרנטיבית ומותאמת אישית. המוטו – לחגוג את המוות שלך ולהיפרד מהעולם בצורה שתואמת את האופי שלך.

סרטון טיזר לרעיון: כאן  |  סרטון הדמייה כאן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן