Skip to content

איחוד בשמאל – מרץ, ישראל דמוקרטית וסתיו שפיר התאחדו ל"מחנה הדמוקרטי"

אחרי פגישה לילית בין פרץ, הורוביץ ושפיר, החליטו השלושה להתאחד ולהקים את "המחנה הדמוקרטי". ברק בחר במקום ה-10 אף קיבל הבטחה כי במידה ותוקם ממשלת שמאל, יקבל את התיק הבכיר. כולם התחייבו שלא להיכנס לממשלת נתניהו בשום תנאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצפוי מאליו אירע. "ישראל דמוקרטית", בראשות אהוד ברק, "מרץ" בראשות ניצן הורוביץ, וסתיו שפיר שפרשה מ"העבודה",  מתאחדיםהתאחדו למחנה אחד, שיקרא מעתה מפלגת "המחנה הדמוקרטי".
יו"ר מרצ ניצן הורוביץ ימוקם ראשון, שפיר שנייה, סגן הרמטכ"ל יאיר גולן שלישי, ואילו ברק בחר לעמוד במקום העשירי.
בהודעה הרשמית שיצאה הבוקר (חמישי) מטעמם נמסר כי "'המחנה הדמוקרטי' של ישראל יוצא לדרך. יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, חברת הכנסת סתיו שפיר וראש הממשלה לשעבר ויו"ר 'ישראל דמוקרטית' אהוד ברק החליטו להקים ולהוביל יחד את המחנה הדמוקרטי בבחירות לכנסת ה-22. בראש הרשימה יעמוד ניצן הורוביץ, במקום השני תעמוד סתיו שפיר, שהייתה הגורם המלכד במגעים. אהוד ברק בחר לעמוד במקום ה-10 ברשימה. יוזמי האיחוד מאמינים שהקמת 'המחנה הדמוקרטי' היא צעד ראשון והכרחי במשימה להחזיר את מדינת ישראל למסלול".

ניצן הורוביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק
ניצן הורוביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק

נציגי הצדדים לאיחוד נפגשו הלילה במשרדו ברמת גן של מקורבו של ברק, אושי אלמליח. לפנות בוקר הגיעו גם שפיר, הורוביץ וברק למעמד החתימה. הצהרות משותפות יימסרו בשעה 17:00. הבוקר עדכן הורוביץ' את חברי מרצ במהלך וקיבל את תמיכתם.

בעשרת המקומות הראשונים במפלגה החדשה ימוקמו: 1. ניצן הורוביץ, 2. שפיר, 3. יאיר גולן, 4. תמר זנדברג, 5. אילן  גילאון, 6. פריג', 7. מועמד ברק, 8. רז, 9. מועמד ברק, 10. אהוד ברק.

מפלגת העבודה עם רשימתה של אורלי לוי-אבקסיס "גשר", נותרו בחוץ. עד אמש עדיין הופעל מכבש לחצים על יו"ר העבודה, עמיר פרץ, לסגת מהסיכום עם לוי-אבקסיס ולחבור ליתר המפלגות בגוש אחד, אך אלו לא הועילו. חבר הכנסת איציק שמולי (העבודה) שקרא אף הוא לאיחוד אמר כי "פרץ מהמר על חיי מפלגת העבודה".

יו"ר מרץ לשעבר, חברת הכנסת  ממרץ, תמר זנדברג צייצה היום ובירכה: "מהלך דרמטי לחיזוק השמאל: הרחבת השורות הראויה לנו וחיזוק משמעותי לעמדות הצדק והשוויון כחלופה לימין המשיחי והמושחת. מהלך של גדלות נפש אישית וצעדים אמיצים ראויים לציון למען איחוד המחנה, כראוי לגודל השעה. ברכות וכבוד ליו״ר מרצ ניצן הורוביץ, לאהוד ברק לסתיו שפיר ולכל העוסקים במלאכה".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר: "השמאל הישראלי יצא היום לדרך, מאוחד וחזק. אל מול רוח ה"לא ימין ולא שמאל", אנחנו מציגים רשימה שמה שמאחד אותה זו הגאווה להיות שמאל ולייצג את ערכיו. רשימה שתיאבק לפתרון מדיני שתפעל לקידום השוויון לכל אדם באשר הוא אדם, לצדק אזרחי וחברתי".
הוא הוסיף: "כולנו, גם אני, עשינו ויתורים, אבל עשינו אותם כדי לייצר תקווה, שהיתה כל כך חסרה במחנה שלנו. לייצר שלם שגדול מסכום חלקיו, לייצר את הכוח המוביל במאבק לחילופי השלטון והדרך".

ממפלגת העבודה נמסר: ״אנו שמחים על הצטרפותו של אהוד ברק לרשימת מרצ, המהלך הזה ימנע אובדן קולות במחנה של רשימה שלא עוברת את אחוז החסימה ואיימה לאבד קולות למחנה המרכז- שמאל. החלוקה כרגע היא ברורה. מפלגת העבודה מציבה אלטרנטיבה אידאולוגית חברתית ואלקטורלית ברורה לגוש הימין, דבר שיאפשר לנו לפרוץ ולהביא קהלים חדשים ולהחליף את שלטון נתניהו.״


 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן