Skip to content

אפשר גם בלי חלב

אם אתם סובלים מאי נוחות בבטן, כאבים, תחושת מלאות ונפיחות, תסיסה וגזים, אולי זה בגלל החלב. גם אם כבר בדקתם והתברר שאין לכם רגישות ללקטוז, זה עלול לקרות רק בגלל החיבור שלו עם הקפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שנים סבלתי מבעיות בדרכי העיכול, שהתבטאו בצורות שונות. עשיתי את כל הבדיקות האפשריות ובבדיקת נשיפה נמצא בזמנו החיידק הליקובקטר פילורי, אם כי במספרים נמוכים. והחיידק הזה, אם במקרה עדיין לא שמעתם עליו, יודע לעשות צרות. חוץ מכיבים סטייל אולקוס, הוא גם מסוגל לחולל סרטן, שזה כבר באמת הרבה פחות נעים מסתם כאבי בטן, או נפיחות. כמובן שמיד התפניתי לטפל בעניין, וזה כלל אם אני לא טועה (כי זה כבר היה לפני די הרבה שנים) נטילת שני סוגים של אנטיביוטיקה וגם תכשיר נוגד חומצה. בסוף התהליך הלך ההליקובקטור, אבל התסמינים, למרבה הצער, נשארו.

ליתר ביטחון עשיתי לעצמי גם טיפול טבעי עם תמצית אורגנול, שתיתי מיץ אלוורה וקינחתי בצמחי מרפא שהומלצו לי בפורומים שונים. בבדיקה חוזרת שוב נקבע שאין זכר להליקובקטר, אבל הבעיות נמשכו ולפעמים אף החריפו. מעי רגיז, מעי רגיש, ועוד  מיני מושגים רפואיים עלו אצל הרופאים השונים, אבל פיתרון לבעיה שהטרידה אותי לא ממש מצאתי. גם הרופאה הקינסיולוגית, שהיא סיפור בפני עצמו והצילה אותי לפני כמה שנים מצרה גדולה, בדקה ושוב בדקה, בשיטות המאוד אמינות שבהן היא עובדת, ולא מצאה כלום. לא קנדידה, לא הליקובקטר, וגם לא רגישות ללקטוז שבחלב. אז המשכתי לאכול מדי פעם גבינות, בעיקר עיזים, ולשתות כמה כוסות קפה הפוך ביום, כי אני אוהבת. התחושות הלא נעימות בבטן באו והלכו.

צילום: וויקיפדיה
צילום: וויקיפדיה

ואז בשנה שעברה חטפתי שעלת והגעתי למטפל סיני שבעזרת דיקור ופורמולה סינית, העביר לי תוך יומיים את השיעול הנורא. כשסיפרתי לו על כאבי הבטן הקבועים שלי, הוא המליץ שאוריד את כל מוצרי החלב מהתפריט, ואחרי כן לאט לאט אחזיר אותם, כך אולי אמצא מה מפריע לי. תוך ימים ספורים אכן מצאתי. התברר לי שמה שעושה לי כל כך רע זה הצירוף של קפה עם חלב, פרה או עיזים, לשניהם הגוף הגיב אותו דבר.

עכשיו נחזור לקינסיולוגית המופלאה שלי, ד"ר (MD) לורטה ז'ורקובסקי. לפני כ-25 שנה היא נרפאה לחלוטין מאסתמה קשה ושימוש קבוע במשאפים על ידי שיטת נמבודריפאד לטיפול באלרגיות, המבוססת על בדיקת השריר, שנותן תשובות ישירות מהגוף. בהמשך פיתחה שיטה משל עצמה. הרעיון המרכזי בשיטה הקינסיולוגית הוא שהמטופל אוחז בידו האחת חומר כלשהו בעוד שידו השנייה מושטת קדימה. אם החומר מזיק, או אפילו לא מיטיב עם המטופל, השריר נחלש והיד המוחזקת באוויר פשוט יורדת למטה בנגיעה קלה של המטפל.

חזרתי אליה לבדוק אם אכן חלב בקפה הוא זה שגורם לי להרגיש כל כך רע.  שוב אחזתי ביד אחת בקבוקון ובו את מבחנת הלקטוז, והיד המושטת לא זזה. אחרי כן אחזתי את מבחנת הקפה וגם אז היד לא זזה. אבל כשאחזתי את שתי המבחנות ביחד, היד המושטת פשוט נפלה. כלומר, חלב לחוד, או קפה לחוד, זה בסדר, רק כשהם ביחד נוצרת הבעיה. ובשביל מקרים כאלה, לא רק לטבעונים, נוצרו תחליפי החלב למיניהם. ולשמחתנו יש היום בשפע. אחרי שבדקתי את רובם, בחרתי בחלב אורז-שקדים. לי הוא הכי טעים.

ולמה נזכרתי דווקא עכשיו לספר לכם את כל הסיפור הזה? פשוט כי אתמול בבית הקפה הגישו לי בטעות הפוך עם חלב רגיל. ויתרתי לעצמי בבחינת מה כבר יכול לקרות מספל אחד, וסבלתי כמה שעות אחרי כן מכאבי בטן ונפיחות. אז אני לא אומרת שקפה בלי חלב יפסיק לכל אחד את כאבי הבטן הלא מוסברים שלו, כי קיימים עוד הרבה פרמטרים חוץ מחלב בקפה שצריך לבדוק, אבל אם כבר בדקתם הכול, כמוני, ולא קיבלתם תשובות, תנסו לשתות קפה בלי חלב, אולי זה יעזור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן