Skip to content

נער נדקר בכניסה למקלט לנוער גאה בתל אביב

הנער סיפר לחוקרי המשטרה כי אחיו הוא זה שדקר אותו. המשטרה פתחה בחיפושים אחר האח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעיר בן 17, תושב ישוב ערבי בצפון, נפצע בצהריים (שישי) באורח קשה כתוצאה מדקירות  בפלג גופו העליון ברחוב יחיעם בתל אביב. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו את הצעיר לבית החולים איכילוב בעיר, שם הוכנס לחדר ניתוח בשל הפציעות המרובות.הנער, נדקר לאחר שיצא מהוסטל – מקלט לנוער גאה שבו התגורר לאחר שנפלט מביתו – וסיפר לחובשים שהגיעו כי אחיו היה זה שדקר אותו. המשטרה פתחה במצוד אחר האח ברחבי תל אביב, ולקחה את הטלפון של הנער הפצוע לבדיקה.
הצעיר ה הובהל לבית החולים איכילוב ולקראת שעות אחר הצהרים נמסר מבית החולים כי "מצבו של הצעיר של בן 17 שנדקר התייצב בסיום הניתוח. הוא יעבור לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי כשהוא מורדם ומונשם במצב קשה אך יציב".


זירת האירוע (צלום: דוברות מד"א)
זירת האירוע (צלום: דוברות מד"א)

ממד"א נמסר כי בשעה 13:08 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על פצוע ברחוב יחיעם בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח איכילוב צעיר כבן 19 במצב קשה עם פצעי דקירה בגופו.

פראמדיק מד"א רוסטיסלב שטדלין וחובש רפואת חירום במד"א אליאור יוסף שהגיעו למקום סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו צעיר בן 19 שוכב בהכרה מעורפלת ברחוב סמוך לכניסה לבניין כשהוא סובל ממספר פצעי דקירה בגופו. מיד התחלנו בטיפול הרפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים מסכני חיים. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי ומתן תרופות לבי"ח כשמצבו קשה."

צילום: יוסי נהרין דוברות מד"א
צילום: יוסי נהרין דוברות מד"א
זירת האירוע (צילום: דוברות איחוד והצלה)
זירת האירוע (צילום: דוברות איחוד והצלה)

ח"כ איימן עודה, יו"ר חד"ש, מסר בתגובה לדקירת הנער בתל אביב:"אסור לנו לקבל שום סוג של אלימות בחברה שלנו בטח לא פשעי שנאה, מתפלל לשלומו של הנער ומקווים לבשורות טובות". הוא הוסיף: "המאבק נגד האלימות והפשיעה בחברה שלנו הוא מצב חירום ונמצא בראש סדר העדיפויות שלנו".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן הגיבה לתקיפת הנער הגאה בתל אביב אמרה: "כמעט רצח של נער גאה בידי אחיו. מצבו קריטי ואני מקווה שהוא ייצא מזה. המקרה המזעזע חושף שאלימות מגדרית בתוך המשפחה, לעיתים רצחנית, שמופנית באופן קבוע כלפי נשים, מופנית גם כלפי צעירים להט"בים שמבקשים לחיות בחירות. מוכרחים להיאבק בשנאה הרצחנית הזו ברמה הממסדית,  וגם בתוך החברה שלנו".
יו"ר מרצ וראש "המחנה הדמוקרטי", ניצן הורוביץ אמר: "זה אירוע חמור ביותר. העובדה שהתרחש במקום שאמור להיות בית מוגן לבני נוער להט"בים ממחישה את עומק הבעיה. בישראל של 2019 יש צעירים רבים שנזרקים מהבית בשל נטייתם, והם חשופים לאלימות קשה. מדובר בדיני נפשות. הרשויות חייבות לתת מענה לעניין באמצעות מערכת הרווחה ובמקביל למגר את ההומופוביה ואת הדיעות הקדומות באמצעות חינוך והסברה". ח"כ עיסאווי פריג' הוסיף: "למילים יש משמעות, גם למילים ההולכות ומתרבות במרחב הציבורי נגד הקהילה הלהט"בית. אינני יודע עדיין בוודאות מה היה המניע לתקיפה, אבל יודע שחובה עלינו כחברה לקיים שיח מכבד ולהיאבק בכל תופעה של שנאה על רקע של נטייה מינית, לאום, צבע עור וכל הגדרה אחרת".

מארגון הנוער הגאה נמסר כי "בדיוק עשר שנים אחרי הרצח בברנוער, נדקר היום נער להט"בי ביציאה מבית מחסה. אנחנו מתפללים לשלומו של הפצוע ועומדים לצד בית דרור ביום הקשה הזה. הדקירה הזאת אינה מקרה. זה פשע שנאה נגד קהילת הלהט"ב. יש מחיר לאמירות הבלע ולהטב"פוביה שאנחנו שומעים מידי יום. הרבנים, שלטי החוצות הפוגעניים, עידוד טיפולי המרה ושיח אלים בתוך קהילות רבות בישראל – מוביל בסוף לאלימות. מחריד לראות איך פושעים נתעבים מתרגמים את המילים והרעיונות לפשע דקירה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן