Skip to content

מסיירים בעקבות מאיר הר ציון

ביוגרפיה חדשה על הלוחם האגדי מאיר הר ציון היא סיבה טובה לערוך סיור בעקבות חייו; מרכז סיור ע"ש צביקה קפלן אף משיק מערך הדרכה חדש לזכרו של הר ציון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ספר חדש על חייו ואישיותו של מאיר הר ציון יושק ביון שני הבא (5.8) בבית העם בקיבוץ ניר דוד. ההשקה תיערך בשיתוף עם מרכז הסיור לזכר סרן צביקה קפלן, שאף מפיק מערך הדרכה לזכרו של הלוחם המפורסם.

"ויהי מה - מאיר הר ציון חייו ופועלו". כריכת הספר

ערב ההשקה יחל בסיור בעקבות חייו של מאיר הר ציון. נקודת המפגש בשעה 16:00 בשער גן לאומי כוכב הירדן. בשעה 19:00 יחל טקס השקת הספר. בין הדוברים: שר העליה והקליטה אלוף במיל' יואב גלנט, אלוף במיל' גרשון הכהן, שמעון כהנר (קצ'ה), מוותיקי יחידת ה-101, משה גבעתי, היסטוריון ומחבר הספר וכן משה פלד, יו"ר העמותה להנצחת מאיר הר ציון ופועלו, יורם קרין, ראש מועצת עמק המעיינות, ונציגת המשפחה, שגית הר ציון. מנחה: משה הומינר, יו"ר עמותת כח צביקה.

הספר "ויהי מה – מאיר הר ציון חייו ופועלו" נכתב, כאמור, על ידי אל"מ במיל' משה גבעתי והוא תוצאה של מחקר רב שנים על אחד מלוחמיה הבולטים של יחידה 101 והצנחנים.

הר ציון נפצע קשה באחד הקרבות, עבר שיקום ארוך והמשיך להילחם למרות פציעתו הקשה. בסוף שנות ה-50 ולמרות פציעתו, נמנה הר ציון בין מקימיה של "היחידה" – סיירת מטכ"ל.

מתוך תקציר הספר: "הר ציון נולד במושב רשפון, ובנעוריו עבר לקיבוץ עין חרוד. הוא היה איש אדמה, רועה צאן ומגדל בקר שהתיישב בפסגת כוכב הירדן. למרות נכותו הקשה הקים שם עם רעייתו רותי חוות בקר משגשגת.

"הספר 'ויהי מה' מתאר לא רק את דמותו של הר־ציון, אלא מגולל גם את סיפורה של משפחתו: הוריו, הורי רעייתו, אחיותיו וילדיו. זהו סיפורה של משפחה, אשר
שורשיה נטועים באדמת ארץ ישראל מזה דורות; משפחה המסמלת את ארץ
ישראל היפה; ושתרומתה לתקומת הארץ ולביטחונה לא תסולא בפז. משפחה שחוותה אירועים טרגיים, אך המשיכה להגשים את חזונה בדבקות ובנחישות הראויות להערצה. מעֵבר לכל אלה – ספר זה הוא גם סיפורה של תקופה בתולדות ישראל".

תוכנית ערב השקת הביוגרפיה על מאיר הר ציון

לפרטים – משה 052-5224102

הרשמה לערב באמצעות אתר העמותה www.gilma.co.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן