Skip to content

לצחוק בשייקספירית

ומה בין שייקספיר ל"חבובות" במסגרת פסטיבל לונדון בתל אביב תגיע לארץ הלהקה הבריטית הפנטסטית"Reduced Shakespeare Company" כדי להצהיל את רוחו של הקהל הישראלי בגרסה מפולפלת ושנונה להומור השייקספירי העוקצני. הפעם יעלו גרסה היתולית למחזהו הידוע "המלט".  בין אם אתם מכורים לשייקספיר ובין אם לאו – אי אפשר שלא להיסחף ולהתגלגל מצחוק.   יוצרי העיבוד המשעשע להמלט […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ומה בין שייקספיר ל"חבובות"

במסגרת פסטיבל לונדון בתל אביב תגיע לארץ הלהקה הבריטית הפנטסטית"Reduced Shakespeare Company" כדי להצהיל את רוחו של הקהל הישראלי בגרסה מפולפלת ושנונה להומור השייקספירי העוקצני. הפעם יעלו גרסה היתולית למחזהו הידוע "המלט".  בין אם אתם מכורים לשייקספיר ובין אם לאו – אי אפשר שלא להיסחף ולהתגלגל מצחוק. 

 יוצרי העיבוד המשעשע להמלט הם ריד מרטין (Reed Martin ) ואוסטין טיצ'נר (Austin Tichenor) ולכל דוברי האנגלית צפויה טעימה מהומור שנון.

"Reduced Shakespeare Company" מבססת את קטעי ההומור שלה על התנ"ך, ההיסטוריה העולמית והוליווד. הפעם היא חוזרת ל"מקורותיה". על פי גרסתם – מאומה לא היה רקוב בדנמרק. במחזה מתואר מאבקו הנואש של המלט בן הטיפש-עשרה להציל מסגירה את המנזר בו גדל. הוא מגייס את חבריו הטובים: אופליה והליצן יוריק. בדרך למשימה אופליה נבחנת (ונכשלת) במבחן שחייה, והמלט נאלץ להתרחק מאביו הליצן, שיש לו תכונה בלתי נסבלת לקפוץ מאחורי צמחי בית ולהעמיד פנים שהוא רוח רפאים. במקביל יוריק מלמד אותם על עסקי השעשועים, בבסיסם קומדיה וג'אגלינג של גולגולות, תוך שהם מתפלאים מדוע אמו של המלט מבלה כל כך הרבה זמן בביתו של הדוד.

 ההרפתקה הגדטלה של המלט, תמונה של Julie-McClelland
ההרפתקה הגדטלה של המלט, תמונה של Julie-McClelland

 הלהקה  שנוסדה ב-1981 בארה"ב יצרה מופעי בימה ותסכיתי רדיו. הם הופיעו בבית הלבן, במרכז לינקולן בניו יורק, במרכז קנדי בוושינגטון ובמשך שנים רבות בתיאטרון קרייטיריון (criterion theatre) בלונדון, – וגם בישראל כבשו את הקהל בביקוריהם.

 ההרפתקה הגדולה של המלט, קרדיט Julie McClelland
ההרפתקה הגדולה של המלט, קרדיט Julie McClelland

 כל המופעים שלהם גרפו הצלחה אדירה: תִמצוּת כלל יצירותיו של שייקספיר, ותקציר ההיסטוריה האמריקאית והתנ"ך, ובעיקר – כל העולם של אלוהים בראשי פרקים!  בלונדון  הפכו למותג  של הצלחה. לא בכדי כינו את עצמם על שם הלהקה הבריטית המלכותית והממלכתית – הם כבשו את הקהל בחן ובהומור של מופעיהם.

 ההרפתקה הגדולה של המלט, קרדיט Julie McClelland
ההרפתקה הגדולה של המלט, קרדיט Julie McClelland

לפני שלוש שנים, במלאת 400 שנים למותו של שייקספיר ולציון 35 שנים לייסוד הלהקה, העלו את המחזה הראשון והאבוד (לכאורה) של שייקספיר.  במהלך המשחקים האולימפיים הציגו את ההיסטוריה בראשי פרקים של הספורט. אין אצלם "פרות קדושות" ולכן יצרו קומדיה על ההיסטוריה המלאה של ההומור, הספרות הקלאסית ואפילו הוליווד זכתה לגרסה עוקצנית.

 ההרפתקה הגדולה של המלט, קרדיט Julie McClelland
ההרפתקה הגדולה של המלט, קרדיט Julie McClelland

קבוצת התאטרון הוקמה על ידי דניאל סינגר שיזם והגה את הרעיון, ג'ו בורגסון ואדם לונג. ב- 1987 הציגה הלהקה את הגרסה המקוצרת לכל יצירותיו של שייקספיר בפסטיבל אדינבורו ומכאן החלה ההצלחה העצומה שגרפו  בבריטניה ובכל העולם. לדוברי אנגלית צפויה הנאה רבתי וגם לחובבי הומור משובח. לא ללכת – לרוץ!

*

הם יגיעו לחמש הופעות בלבד:

 יום שלישי 26.11.2019 בתיאטרון ירושלים בשעה 20:30; יום רביעי 27.11.2019 באודיטוריום חיפה בשעה 20:30; יום שישי 29.11.2019 בתיאטרון הקאמרי בתל אביב, בשעה 12:00; שבת 30.11.2019 בתיאטרון הקאמרי בתל אביב בשעות 17:00 ו– 20:30

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן