Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום שני ה-06 באוגוסט 2019

כותרות המהדורה חשד לרצח ברמלה –  נהג מרצדס בן 48 המוכר למשטרה נורה למוות (חדשות)     תמורת 30 מיליון דולר בחודש: אירן ביקשה מחמאס מידע מודיעיני על מיקום מצבורי הטילים של ישראל (בטחוני)     חשש ממהומות: הודו ביטלה את המעמד המיוחד של קשמיר; מנהיגי חבל קשמיר הושמו במעצר בית (חוץ)     בדרך למלחמה קרה חדשה? […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

חשד לרצח ברמלה –  נהג מרצדס בן 48 המוכר למשטרה נורה למוות (חדשות)

    תמורת 30 מיליון דולר בחודש: אירן ביקשה מחמאס מידע מודיעיני על מיקום מצבורי הטילים של ישראל (בטחוני)

    חשש ממהומות: הודו ביטלה את המעמד המיוחד של קשמיר; מנהיגי חבל קשמיר הושמו במעצר בית (חוץ)

    בדרך למלחמה קרה חדשה? ארה"ב פרשה מאמנת הגרעין עם רוסיה; פוטין מאיים: "נפתח טילים חדשים משלנו" (חוץ)

    הונג קונג: לראשונה מזה 50 שנה שביתה כללית במדינה; המפגינים חסמו כבישים ורכבות; מאות טיסות בוטלו (חוץ)

    שיבושי ה-GPS בשמי ישראל פסקו לאחר חודשיים; בנתב"ג חזרו לשגרה (חדשות)

תחזית מזג האוויר

מעונן חלקית עם ירידה קלה בטמפרטורות

מזג האוויר היום יהיה מעונן חלקית עד בהיר. מחברת "מטאו-טק" נמסר כי תחול ירידה קלה בטמפרטורות ובעומסי החום והם יהיו רגילים לעונה.

הטמפרטורות החזויות היום והלילה: קריית שמונה 21-35, קצרין 19-33, צפת 18-29, טבריה 24-36, נצרת 21-32, חיפה 24-31, ת"א 25-31, ירושלים 18-30, אשקלון 25-31, עין גדי 29-39, באר שבע 21-33, ערד 19-32, מצפה רמון 19-31, אילת 27-40.

חדשות

חיסול ברמלה: עקבו אחר המרצדס – וירו למוות בנהג

איש עסקים בן 48, שהתגורר לסירוגין בג'ואריש ובלונדון, נרצח במכוניתו. המחסלים עקבו אחר רכבו וירו בו למוות מטווח קצר. שני חשודים במעורבות נעצרו רבע שעה אחר כ04:33

גבר בן 48 נורה למוות הלילה (בין שני לשלישי) כשישב ברכבו בשכונת ג'ואריש ברמלה. זמן קצר לאחר מכן עצרה המשטרה שני חשודים במעורבות באירוע. הנרצח הוא איש עסקים מקומי מוכר, שחי לסירוגין בישראל ובלונדון.

על פי החשד שני מחסלים הגיעו בסביבות השעה 3:30 לרמלה כדי לפגוע בתושב ג'ואריש שנהג ברכב המרצדס שלו. הם עקבו אחריו וירו בו מטווח קצר בכניסה לג'ואריש. כוחות בילוש של ימ"ר מרכז שהיו בפעילות באזור קיבלו התרעה על האירוע והוקפצו למקום. כעבור רבע שעה נעצרו על כביש 444 סמוך לגבעת כ"ח שני בני אדם, בחשד שהם מעורבים בחיסול.

שיבושי ה-GPS בשמי ישראל פסקו לאחר חודשיים; בנתב"ג חזרו לשגרה

רשות שדות התעופה מעדכנת כי השיבושים במערכת ה–GPS במרחב האווירי של ישראל שהחלו לפני כחודשיים פסקו בימים האחרונים, ובנתב"ג חזרו לשגרה מלאה. גם ההתרעה לטייסים הנוחתים בישראל על הפרעות קליטה הוסרה, וכלל מסלולי ההמראה והנחיתה בשדה שבו לפעול כרגיל (הארץ)

כסרא: בפעילות יזומה כנגד השימוש והסחר בצעצועים מסוכנים לקראת חג הקורבן (עיד אל אדחא), נתפסו בחיפוש בבית בכפר כסרא עשרות רבות של זיקוקים וחזיזים

במסגרת הפעילות בוצע חיפוש אתמול בבית חשוד (שנות ה-30,כסרא) ונתפסו עשרות רבות של נפצים אשר יועדו למכירה לקטינים עפ"י החשד. החשוד שלא נכח במקום זומן לחקירה.

 משטרת ישראל תמשיך לפעול כנגד הסחר והשימוש בצעצועים המסוכנים הפוגעים בבטחון התושבים ותפעל לצמצם את השימוש בפריטים אלו.

דיווח: ירדן סגרה את קבר אהרון בפני יהודים

משרד הוואקף הירדני הודיע ביום חמישי האחרון על סגירת קבר אהרון הכהן, הממוקם בראש הר הרון, מערבית לעיר פטרה שבדרום ירדן, וזאת לאחר שכ-500 ישראלים נכנסו למקום והתפללו בו לקראת ראש חודש אב, בו מצויין יום פטירת אהרון הכהן, אחיו של משה. כך דווח באתר החדשות "סקיי ניוז ערביה". לפי הדיווח, הישראלים שהו במתחם הקבר "באופן בלתי חוקי", ללא קבלת אישור המשרד. שר הדתות הירדני, ביקש מהאחראי על קבר אהרון למסור את מפתחותיו לממונה על נפת "מען" שבדרום ירדן, ולא לאפשר לאף מבקר להיכנס אליו ללא אישור המשרד. בנוסף, הודיע משרד הוואקף כי יפתח בחקירת האירוע וימצא את האחראי להתרת כניסתם של אותם ישראלים לקבר. (ישראל היום)

פוליטי

סמוטריץ': "השאיפה – מדינת הלכה". ליברמן: "נסתדר בלעדיך"

שר התחבורה הצהיר על כוונותיו לעתיד המדינה ואמר כי הוא מאמין שבבוא היום כולם ירצו להתגייר ולקיים מצוות. לצד זאת הבהיר כי זה עדיין לא אפשרי כיוון ש"יש עוד אנשים אחרים שחושבים אחרת ואנחנו צריכים להסתדר איתם". ליברמן תקף: "הממשלה שתקום תסתדר בלעדיך"

סקר: שוויון בין הימין לשמאל. שני הגושים לא מצליחים להשיג רוב

סקר חדשות 'וואלה' שפורסם אתמול (שני) מעלה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, היה נרשם שוויון בין גוש הימין לגוש השמאל עם 42 מנדטים כל אחת. החרדים מקבלים 15 מנדטים, הערבים 11, וליברמן 10 מנדטים. * לפי הסקר, הליכוד מתחיל לפתוח פער על כחול-לבן והוא משיג את המקום הראשון עם 31 מנדטים, לעומת 29 לכחול לבן. * ממפת המנדטים המסתמנת נראה כי לא מן הנמנע שהמדינה תיגרר לבחירות נוספות, מאחר ולאף אחד מהמועמדים המובילים לראשות הממשלה, אין רוב להרכבת ממשלת ימין או ממשלת מרכז שמאל מובהקת.

– לפי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום להלן מפת המנדטים המסתמנת: הליכוד-כולנו עם 31 מנדטים (לעומת 39 מנדטים כיום); כחול לבן – 29 (35); הימין המאוחד – 11 (5); הרשימה המשותפת – 11 (10); ישראל ביתנו – 10 (5); יהדות התורה – 8 (8); המחנה הדמוקרטי – 7 (4); ש"ס – 7 (8); העבודה וגשר – 6 (6)

בטחוני

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 18 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. החשודים הועברו לחקירת כוהב״ט

במהלך סריקות של לוחמי צה״ל למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים במרחב החטיבה המרחבית "מנשה", תפסו הלוחמים והכוחות אקדח, שהועבר לידי כוהב״ט.

תמורת 30 מיליון דולר בחודש: אירן ביקשה מחמאס מידע מודיעיני על מיקום מצבורי הטילים של ישראל

במהלך פגישה שהתקיימה לפני כשבועיים וחצי עם בכירי המשטר האירני, שהתקיימה בראשות המנהיג העליון חמינאי, ביקשה אירן מחמאס פרטים על מצבורי טילים ישראליים. בתמורה ביקשו בכירי חמאס מאירן להעלות את סכום התמיכה בארגון הטרור ל-30 מיליון דולר בחודש וכן ביקשו מטהרן לסייע להם להתקרב למשטר הסורי, אחרי שהיחסים ביניהם נקטעו במהלך מלחמת האזרחים בסוריה. * אנשי המשלחת השיבו כי יעבירו את הבקשה לרצועת עזה.

צעדות השיבה: חמאס אסר שימוש בסמלים נאציים

ארגון הטרור חמאס קרא אתמול (שני) לתושבי רצועת עזה שלא להשתמש בסמלים שאינם פלשתיניים בהפגנות השבועיות הסמוכות לגדר הגבול, זאת לאחר שתמונה שהופצה בסוף השבוע, בו נראה צלב קרס לצד דגל פלשתיני, הביכה את החמאס. * על פי הקריאה שהופיעה באתר של המשרד לבטחון פנים של חמאס, יש להימנע מהנפת סמלים זרים "על מנת שהכיבוש הישראלי לא ינצל זאת".

– ביום שישי האחרון הפגינו כ-6,000 פלסטינים בכמה מוקדים לאורך גבול רצועת עזה, במסגרת "צעדות השיבה" השבועיות. המפגינים יידו אבנים והשליכו מטעני חבלה ובקבוקי תבערה לעבר הגדר. באחד המקרים הונף דגל פלסטין שאליו הוצמד צלב קרס, מה שעורר דיון ער בתקשורת הערבית, כולל הפלשתיני שם נמתח ביקורת על השימוש שנעשה בסמלים שאינם דגלי פלסטין ומשמשים את ישראל לצורכי תעמולה.

– ביום חמישי האחרון בשעה 02:00 לפנות בוקר, התרחשה תקרית ברצועה כאשר מחבל חמאס שאחיו נהרג לפני מספר שבועות במהלך צעדות השיבה חצה את גדר המערכת בדרום רצועת עזה. המחבל החמוש בקלצ'ניקוב וברימונים, ביצע ירי לעבר כוחות שהוקפצו למקום. קצין אחד נפצע באורח בינוני ושני חיילים נוספים נפצעו באורח קל. המחבל התבצר באחת העמדות הצבאיות באזור שמשמשות להגנת החיילים בזמן הפרות סדר במקום, ושהה שם במשך שעתיים עד שחוסל על ידי כוח תגבור שהוזעק למקום. במהלך האירוע אף נורה פגז טנק לעבר העמדה בה שהה המחבל. * במהלך התקרית עמדת חמאס ברצועה הותקפה על ידי טנק, מספר צירים באזור נחסמו וכוחות תגבור נוספים אבטחו את הישובים הסמוכים.

חוץ

חשש ממהומות: הודו ביטלה את המעמד המיוחד של קשמיר; מנהיגי חבל קשמיר הושמו במעצר בית

בצעד המשמעותי ביותר כלפי האזור שבמחלוקת מזה 70 שנה: ממשלת הודו ביטלה אתמול (שני) את המעמד המיוחד של חבל קשמיר וזאת כחלק מכוונתה לשלב באופן מלא את האזור שרוב אוכלוסייתו מוסלמית לשאר המדינה. שר הפנים ההודי אמיט שאה אמר בפרלמנט כי הממשלה הפדרלית תבטל את סעיף 370 בחוקה המעניק מעמד מיוחד לחבל ומאפשר לו לקבוע חוקים משלו.

– ההודעה על ביטול המעמד המיוחד של קשמיר באה לאחר שהרשויות ההודיות אסרו עריכת מפגשים ציבוריים בקשמיר, הטילו עוצר על בתי החולים ועל בתי הספר והגבילו את רשתות התקשורת – האינטרנט והטלפון. במקביל גייסה הממשלה ההודית עשרת אלפים חיילים הודים באזור. לפי גורמים ביטחוניים באזור, כוחות הביטחון איתרו מוקש עם סימונים פקיסטניים לצד מודיעין על מתקפות שתוכננו להתבצע בכבישים שונים.

– ביטול סעיף 370 הוא עניין רגיש במיוחד, מכיוון שעל בסיס המעמד המיוחד הזה הסכימה קשמיר להיות חלק מהודו. תוכניות עבר לעשות צעד דרמטי שכזה שמבטל את המעמד המיוחד של קשמיר הובילו למחאות גדולות ולאיומים באלימות באזור שגם הודו וגם פקיסטאן טוענות לריבונות עליו. ממשלתו של מודי טענה שהסעיף מונע מתושבי קשמיר להשתלב בחברה ההודית ולהיות חלק מהאומה.

– סעיף 370 אוסר על הודים מחוץ לג'אמו וקשמיר להיות תושבי קבע באזור, לרכוש בו נכסים, לעבוד במשרות ממשלתיות ולקבל מלגות. הסעיף מאפשר למדינה לקבוע חוקה משלה וליהנות מעצמאות מלבד נושאי מדיניות חוץ, ביטחון ותקשורת.

 

 

בדרך למלחמה קרה חדשה? ארה"ב פרשה מאמנת הגרעין עם רוסיה; פוטין מאיים: "נפתח טילים חדשים משלנו"

ארצות הברית נסוגה ביום שישי באופן רשמי מאמנת הגרעין עם רוסיה, זאת לאחר שקבעה כי מוסקבה הפרה את ההסכם בין שתי המדינות שנחתם לפני למעלה מ-30 שנה ונועד להגביל פיתוח טילים לטווח בין 500 ל-5,000 ק"מ. * רוסיה מצדה הכחישה את הטענות נגדה בדבר הפרת ההסכם וסירבה לוותר על הטיל מסוג "נובטור" 9M729, שבגין פיתוחו הגיעו ההאשמות מצד האמריקאים.

– נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר אתמול (שני) כי "אם רוסיה תקבל מידע אמין על כך שארה"ב פיתחה מערכות אלה והתחילה לייצר אותן, לא תהיה לה אפשרות אחרת מלבצע מאמץ בקנה מידה מלא לפתח טילים דומים". בד בבד, אמר פוטין כי מערכות ההגנה האווירית והימית הקיימות יוצבו ויהיו בכוננות כדי לטפל בכל איום שיגיע מארה"ב. וימשיך גם פיתוח של טילים על-קוליים עליהם כבר הוצהר לאחרונה.

הונג קונג: לראשונה מזה 50 שנה שביתה כללית במדינה; המפגינים חסמו כבישים ורכבות; מאות טיסות בוטלו

המחאה בהונג קונג בדרישה להתפטרותה של מנהיגת המדינה עלתה אתמול (שני) שלב, במסגרתו הוכרז לראשונה זה 50 שנה על שביתה כללית, כשלפי מארגני השביתה יותר מ-14 אלף עובדים מ-20 מגזרים לוקחים בה חלק. * בשדה התעופה הודיעו יותר מ-2,300 עובדים על השתתפות בשביתה, מה שהוביל לביטולם של יותר ממאתים טיסות ולשיבושי תנועה אווירית גדולים.

– במקביל, יצאו עשרות אלפי מפגינים לרחובות בכמה מחוזות בהונג קונג. המפגינים חסמו כבישים מרכזיים רבים ומנעו מכוחות הביטחון גישה לשורה של מוקדים. בכמה הזדמנויות הגיבו השוטרים בירי של גז מדמיע.

– במהלך ההפגנות נחסמו שני צמתים מרכזיים, שבעה מחוזות, פארקים, גשרים ואף קניונים. וכמה קווי רכבת הושעו כשהמוחים חסמו דלתות הרכבות ומנעו את יציאתן. למטרה זו המפגינים גם הציבו אופניים, מטפי כיבוי ומוטות ברזל, במסילות המקשרות בין ליבה של הונג קונג לאחד ממחסומי הגבול עם סין.

– מנהיגת הונג קונג הבהירה שהיא לא מתכוונת להתפטר על רקע מחאת הענק בהובלת התנועה למען דמוקרטיה, שמשבשת זה כמה שבועות את התנהלות האזור המנהלי המיוחד של סין.

מהפך בבית הנבחרים: יותר ממחצית הדמוקרטים תומכים בפתיחת הליך הדחה נגד טראמפ

אחרי עדות התובע מפרשת רוסיה גייט: יותר ממחצית המחוקקים הדמוקרטים בבית הנבחרים האמריקני תומכים כעת בפתיחת הליך הדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ. מבין 235 החברים הדמוקרטים בבית, 118 כבר הצהירו בפומבי על תמיכתם בפתיחת ההליך שמטרתו הרשמית היא להדיח את טראמפ מהתפקיד. * הליך ההדחה אם יאושר בידי בית הנבחרים יהיה סמלי בעיקרו מאחר כדי להדיח נשיא נדרש אישור מהסנאט, שבו קיים רוב רפובליקני * יו"ר בית הנבחרים המשוייכת למפלגה הדמוקרטית מתנגדת למהלך מחשש שמהלך כזה יפגע במפלגה בבחירות. במקום פתיחה בהליך הדחה מעדיפה פלוסי לאפשר את המשך קיומן של החקירות שמנהלות כעת נגד טראמפ וממשלו כמה ועדות רשמיות של בית הנבחרים. (AFP)

דו"ח האו"ם: קוריאה הצפונית גייסה כשני מיליארד דולרים עבור תוכנית הגרעין שלה – באמצעות תקיפות סייבר

דוח סודי שהוגש למועצת הביטחון של האו"ם בשבוע שעבר, חושף כי קוריאה הצפונית ממשיכה להתחמש בנשק להשמדה המונית. על פי הדוח, את המימון לתוכניות אלה, הצליחה לגייס פיונגיאנג בעזרת מאמצעות מבצעי סייבר – בהם היא גנבה כשני מיליארד דולר מבנקים וממשתמשי קריפטו-מטבעות.

בפעם הרביעית בפחות משבועיים: קוריאה הצפונית שיגרה טילים בלתי מזוהים לעבר ים יפן

על רקע קיפאון המו"מ הגרעיני עם ארצות הברית: קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שלישי) שני טילים בלתי מזוהים לכיוון הים – כך דיווח צבא קוריאה הדרומית. זה השיגור הרביעי של צפון קוריאה בפחות משבועיים וכשהשיגור האחרון התרחש ביום שישי האחרון.

– לפי ההערכות, סדרת הניסויים נועדה לשפר את יכולותיה הצבאיות של פיונגיאנג ולהגביר את הלחץ על ארצות הברית ועל קוריאה הדרומית הרוצות לחדשות את שיחות הגרעין, ובמחאה על התרגיל הצבאי שהן יקיימו בהמשך החודש.

בפעם השלישית החודש: איראן השתלטה על מכלית נפט במפרץ הפרסי; בריטניה תצטרף לכוח האמריקני שנועד לאבטח את תנועת כלי השיט במצר הורמוז

משמרות המהפכה של איראן השתלטו ביום רביעי שעבר על מכלית נפט זרה במפרץ הפרסי, המכלית אולצה לעגון בסמוך לאי קטן השייך לאיראן במפרץ הפרסי. כך דווחה ביום ראשון בסוכנות הידיעות האיראנית מאהר. * על פי הדיווח, על המכלית שנעצרה היו שבעה מלחים והיא נשאה כ-700,000 ליטר של נפט מוברח לכמה מדינות ערביות

– ההשתלטות צפויה להחריף את המתיחות הגבוהה ממילא בין איראן למערב, ועם ארצות הברית במיוחד. טהראן כבר מחזיקה בשתי מכליות נפט, אחת מהן של בריטניה, ולטענת ארצות הברית ומדינות אחרות גם אחראית לתקיפת שש מכליות נפט בחודשים האחרונים.

– על רקע ההשתלטות הודיעה אתמול (שני) בריטניה שתצטרף לכוח המשימה האמריקני במפרץ הפרסי במטרה להגן על השיט במצר הורמוז ועל אספקת הנפט משדות הנפט של נסיכויות המפרץ וסעודיה. עד כה אף מדינה נוספת בינתיים לא הצטרפה לברית הימית של ארצות הברית ומדינות כמו גרמניה וצרפת כבר הודיעו שלא יקחו חלק בכוח הימי, זאת מהחשש מפני הסלמה מול איראן. * בכיר במשרד החוץ הבריטי טען כי לא מדובר בשינוי המדיניות כלפי איראן אך ממשלתו החדשה של בוריס ג'ונסון מעוניינת להגביר את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ארצות הברית.

אירן: בתוך חודש נבצע נסיגה נוספת מהתחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין

צעד שלישי מאז תחילת המתיחות: על רקע המתיחות בין אירן למערב והגברת הלחץ מצד ממשל טראמפ על משטרו של רוחאני, הודיעה אתמול (שני) סוכנות הגרעין האירנית באופן רשמי כי תוך חודש באירן מתכוונים לבצע נסיגה נוספת מהתחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין. באירן הבהירו, כי על מדינות אירופה לשנות את מדיניותן ולעמוד בהתחייבויות עליהן חתמו בהסכם הגרעין. ולא, בכוונתם לפרוש ולא לקיים חלק נוסף בהסכם.

– בסוף השבוע האחרון דווח ב"ניו יורקר" כי שבועיים לפני הטלת הסנקציות על שר החוץ האיראני הזמינה אותו ארצות הברית באופן חריג לפגישה עם הנשיא דונלד טראמפ בלשכתו. זריף השיב כי הוא לא יכול להחליט בעצמו אודות קיום פגישה שכזו ועליו להתייעץ עם גורמים בטהרן לפני שישיב. הגורמים מעליו לא אישרו את קיום הפגישה בשלב זה. וככל הנראה בשל התשובה, הודיעו האמריקאים ברביעי בלילה על הטלת סנקציות אישיות כלפי הדיפלומט האיראני הבכיר.

– לפי הדיווח, ההצעה לשר החוץ האיראני נמסרה לו בפגישה שקיים סנטור רפובליקני יחד עם יועצו במעונו המפואר של השגריר האיראני באו"ם, בשדרה החמישית. במהלך הפגישה שנמשכה כשעה הציע זריף כמה רעיונות שיאפשרו לסיים את המבוי הסתום בנושא הגרעין ולהפיג את חששותיו של טראמפ. אחד הרעיונות שהועלו הוא חקיקה מחודשת, באמצעות פתווה (פסק הלכה) של המנהיג העליון עלי חמיאני, האוסר על ייצור או שימוש בנשק גרעיני.

מצרים: פיגוע מחוץ לבית חולים בקהיר; לפחות 20 הרוגים

לפחות 20 בני אדם נהרגו ועוד 47 נפצעו מתוכם ארבעה במצב אנוש, ביום ראשון בערב, בפיצוץ רכב בסמוך למרכז רפואי במרכז קהיר, בירת מצרים. הפיצוץ בקהיר "הוגדר כאירוע טרור", והרשויות במצרים האשימו בפיגוע את ארגון "חסם" המזוהה עם "האחים המוסלמים". * מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי מעט לפני חצות בלילה שבין ראשון לשני נסעה מכונית גנובה עמוסה בחומרי נפץ נגד כיוון התנועה והתנגשה בשלושה כלי רכב אחרים, בעקבות ההתנגשות אירע הפיצוץ.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן