Skip to content

המשטרה: יש ראיות להאשמת סגן השר ליצמן בשוחד

בלהב 433, התגבשה תשתית ראייתית נגד ליצמן בחשד שהשפיע על חוות הדעת הפסיכיאטרית של מועמדת להסגרה בגין פדופיליה ועבירות מין בקטינות. כמו כן, נמצא כי הוא התערב באופן פסול למניעת סגירת בית עסק למזון בו הוא אוכל בגין ממצאי תברואה חמורים. לשכת ליצמן: יושרו הציבורי ועשייתו העצומה של סגן השר ליצמן, מוכרות וידועות לכל, ואין […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל הגישה הבוקר (שלישי) לפרקליטות המדינה את המלצתה להעמיד את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות ב"פרשת ההסגרה" ועבירות מרמה והפרת אמונים והצעת שוחד ב"פרשת בית העסק לממכר מזון".
מהודעת המשטרה עולה כי נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לכאורה כנגד ליצמן בפרשיות הללו וכי לא נמצאה תשתית ראייתית מספיקה להוכחת החשדות בפרשיות נוספות, חלקן מפאת התיישנות

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 הסתיימה לפני זמן מה חקירת הפרשה המכונה "תיק 1452".במסגרת הפרשה נחקרו מס' אירועים בהם עלה החשד שסגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן – ניצל לכאורה את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם של מגוון גורמי מקצוע הכפופים לו במשרד הבריאות.

ליצמן (צילום: לע"מ)
ליצמן (צילום: לע"מ)

האירוע הראשון שנחקר במסגרת הפרשה עסק בניסיונו של סגן השר ליצמן להשפיע באופן פסול על חוות דעתם של מספר פסיכיאטרים עובדי משרד הבריאות אשר מונו על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע את כשירותה הנפשית של מועמדת להסגרה לשלטונות אוסטרליה בגין עבירות מין בקטינות, וזאת בעיצומו של הליך הסגרה תלוי ועומד בבית משפט – להלן "פרשת ההסגרה".

כזכור, מלכה לייפר, מי שניהלה את בית הספר החרדי לבנות "עדת ישראל" במלבורן שבאוסטרליה – עומדת במרכזה של תביעה אזרחית, לאחר שנמלטה לישראל יומיים לאחר שנחשפו פרטים על 74 עבירות מין שביצעה לפי החשד בשלוש תלמידות אחיות. גם המוסד שבו לימדה נתבע, בטענה כי תלונתה של התלמידה לא הועברה לרשויות, המנהלת עודכנה – ובכך התאפשר לה להימלט מהמדינה. כזכור, מלכה לייפר, מי שניהלה את בית הספר החרדי לבנות "עדת ישראל" במלבורן שבאוסטרליה – עומדת במרכזה של תביעה אזרחית, לאחר שנמלטה לישראל יומיים לאחר שנחשפו פרטים על 74 עבירות מין שביצעה לפי החשד בשלוש תלמידות אחיות. גם המוסד שבו לימדה נתבע, בטענה כי תלונתה של התלמידה לא הועברה לרשויות, המנהלת עודכנה – ובכך התאפשר לה להימלט מהמדינה.מלכה לייטי

האירוע השני שנחקר במסגרת הפרשה עסק בהתערבות פסולה לכאורה של ליצמן בניסיון להשפיע על הדרגים המקצועיים במשרדו לטובת בית עסק בתחום המזון שבעליו מקורב אליו, וזאת כדי למנוע את הליכי סגירתו בעטיים של ממצאי תברואה חמורים שנמצאו בו והביאו לתחלואה של מס' אנשים שאכלו מתוצרתו – להלן "פרשת בית העסק לממכר מזון".

במסגרת החקירה נחקרו חשדות לאירועים נוספים, בהם סגן השר ליצמן פעל לכאורה על מנת להשפיע באופן פסול על הדרגים המקצועיים במשרד הבריאות (מב"ן – מרכז לבריאות הנפש) ובמשרדים נוספים למען מספר אסירים, חלקם שפוטים בגין עבירות מין, והכל במטרה לסייע בידם להשתחרר בתום 2/3 מתקופת מאסרם ו/או לצאת לחופשות מהכלא – להלן "פרשת האסירים".

החקירה החלה לאחר אישורם של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, נוהלה בפיקוחם של ר' אח"מ ור' להב 433, ובוצעה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בליוויה של פרקליטות מחוז ירושלים.

מהמשטרה נמסר כי עם סיום החקירה עמדת משטרת ישראל הינה, כי נתגבשה כאמור תשתית ראייתית מספקת לכאורה כנגד סגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות ב"פרשת ההסגרה" ועבירות מרמה והפרת אמונים והצעת שוחד ב"פרשת בית העסק לממכר מזון". אשר לאירועים שנחקרו ב"פרשת האסירים", חלק מן האירועים התיישנו ולגבי היתר לא נמצאה תשתית ראייתית מספיקה להוכחת החשדות.  תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות מחוז ירושלים.

במחנה הדמוקרטי (מרצ וישראל דמוקרטית) הגיבו לפרשה ומסרו כי "ממשלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. את משטר המושחתים לא צריך לנצח. חייבים לנצח".

מלשכתו של ליצמן נמסר: "כפי שהודענו לאורך כל הדרך, סגן השר ליצמן פעל בכל שנות תפקידו לטובת אזרחי ישראל, בשקיפות מוחלטת ועל פי חוק. לשכת ליצמן נוהגת במדיניות ברורה של דלת פתוחה, לסיוע ועזרה לציבור. זאת, ללא אפלייה בין האוכלוסיות והמגזרים וללא בירור מצבם של הפונים אליו לסיוע, אלא לפי החוק והיושר.
מהודעת המשטרה אף עולה בבירור שגם המשטרה סבורה שלא נעברה כל עבירה במירב סעיפי החשדות בהן נחקר סגן השר ליצמן.
לגבי הטענות האחרות אנו בטוחים ללא ספק כי לאחר בחינה מדוקדקת יתגלה כי לא נפל כל פגם במעשיו של סגן השר.
יושרו הציבורי ועשייתו העצומה של סגן השר ליצמן, בייחוד בתחום פניות ציבור מכל האוכלוסיות, מוכרות וידועות לכל, תוך הקפדה מדוקדקת על החוק, ואין ספק כי הדבר יוכח במהרה."


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן