Skip to content

עמוס 17 שוגר הלילה בהצלחה מפלורידה

הלווין שוגר בהצלחה מבסיס החלל קייפ קנוורל שבפלורידה ב02:23 (שעון ישראל). בחרטומו מצוי לווין תקשורת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לוויין התקשורת עמוס 17 שוגר הלילה (רביעי) בהצלחה מבסיס החלל קייפ קנוורל שבפלורידה, ארה"ב. הלוויין של "חלל תקשורת" הישראלית צפוי לספק שירותים ליבשת אפריקה ולפעול במשך כ-20 שנה. צפו ברגעי ההמראה, ההתנתקות בחלל – וגם בהצנחת המעטפת של הטיל אל רשת של סירה בלב האוקיינוס. השיגור לווה באנחת רווחה לאחר שהשיגור הקודם של עמוס 6 הסתיים באסון ופיצוץ הלווין בעודו על כן השיגור.

השיגור החל  בשעה 2:23 (שעון ישראל), כשמשגר פלקון 9 של חברת SpaceX, שבחרטומו הוצב הלוויין, המריא לחלל. תשעת מנועי המרלין של הטיל החלו לבעור בדיוק עם פתיחתו של חלון זמן בן שעה שבו התאפשר השיגור. עקב סופת ברקים שהתחוללה באזור כמה שעות לפני כן, חלון השיגור הזה נדחה בכחצי שעה. המשגר עלה במהירות לשמיים, עד שנעלם כעבור דקה מבעד שכבת העננים הכבדה שכיסתה את אתר השיגור, שנמצא ליד האוקיינוס האטלנטי. על חרטום הפלקון 9 של SpaceX נמצא לוויין התקשורת שעלותו 250 מיליון דולר, כשלאחר שיגיע ליעדו בגובה 36 אלף ק"מ, ייפרד מהלוויין הנושא וייחל בחיים עצמאיים.  הוא צפוי לספק שירותי תקשורת לאזור אפריקה – למשך 20 שנה

רגע השיגור (צילום: space X)
רגע השיגור (צילום: space X)
רגע השיגור (צילום: space X)
רגע השיגור (צילום: space X)
סופת הברקים שגרמה לעכוב (צילום: space X)
סופת הברקים שגרמה לעכוב (צילום: space X)
עמוס 17 לאחר ההתנתקות מהמשגר (צילום space X)
עמוס 17 לאחר ההתנתקות מהמשגר (צילום space X)

השלב הראשון של הפלקון 9 נפרד בהצלחה מהשלב העליון של הטיל, לאחר כשלוש דקות ונפל חזרה לכדור הארץ. השלב הראשון הזה כבר טס פעמיים לחלל בשנתיים האחרונות וזו הייתה הטיסה האחרונה שלו – כלומר הוא לא נחת בחזרה ובמקום זאת התרסק באוקיינוס. SpaceX לא מִחזרה הפעם את המשגר – כיוון שכל הדלק שלו נדרש על-מנת להביא את עמוס 17 למסלול הגבוה שלו מסביב לכדור הארץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן