Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום רביעי ה-07 באוגוסט 2019

    כותרות המהדורה הערכה: היועמ"ש יגביל את סמכויות ליצמן (חדשות)     סוכל פיגוע תופת של חמאס שתוכנן להתבצע בירושלים – מטען חבלה מוכן להפעלה נמצא בחברון (בטחוני)     דיווח: בעקבות התקיפות הישראליות בעירק, המיליציות האיראניות נקטו צעדי זהירות (בטחוני)     על רקע ביטול האוטונומיה בקשמיר: עימותים בין צבא הודו לצבא פקיסטן בגבול קשמיר; לפחות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

 


כותרות המהדורה

הערכה: היועמ"ש יגביל את סמכויות ליצמן (חדשות)

    סוכל פיגוע תופת של חמאס שתוכנן להתבצע בירושלים – מטען חבלה מוכן להפעלה נמצא בחברון (בטחוני)

    דיווח: בעקבות התקיפות הישראליות בעירק, המיליציות האיראניות נקטו צעדי זהירות (בטחוני)

    על רקע ביטול האוטונומיה בקשמיר: עימותים בין צבא הודו לצבא פקיסטן בגבול קשמיר; לפחות 3 חיילים הרוגים (חוץ)

    שריפה מסתורית ברוסיה: פיצוצים במחסן תחמושת בסיביר; 16 אלף תושבים מהעיר הסמוכה פונו מהבתים (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות רגילות בעונה. הלילה: מעונן חלקית.

    חמישי: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

    שישי: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

    שבת: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

חדשות

פרשת לימן והשוחד – הערכה: היועמ"ש יגביל את סמכויות ליצמן

אחרי שהמשטרה הודיעה כי התגבשה תשתית ראייתית נגד סגן השר לביצוע עבירות ניסיון שוחד, מרמה והפרת אמונים, ההערכה היא כי מנדלבליט יקבע מגבלות לסמכויותיו של ליצמן כדי להגן על עובדי המשרד וכן כדי למנוע הפעלת לחץ על עדים. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יטיל, ככל הנראה, מגבלות על הפעלת הסמכויות של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, זאת לנוכח המלצת המשטרה להעמידו לדין.

מכיוון ששני התיקים שבהם מעורב השר – "פרשת ההסגרה" של הנאשמת בפדופיליה מלכה לייפר ופרשת המעדנייה בירושלים – נסמכים על עדויות של עובדי משרד הבריאות, החשש הוא כפול: מצד אחד קיים חשש שהשר או מקורביו ינסו להפעיל לחץ על העדים תוך הטלת מרות ובעקבות זאת ישובשו העדויות במקרה שיתנהל משפט נגד ליצמן. מהצד האחר – קיים צורך להגן על העובדים כדי שיוכלו לתפקד באורח רגיל ומקצועי ללא מורא.

בת 70 נפגעה מרכב באשקלון – מצבה בינוני

דוברות איחוד הצלה – מחוז דרום: הולכת רגל כבת 70 נפגעה מרכב ברחוב אלי כהן פינת אורט באשקלון.

מנחם בללו חובש באיחוד הצלה סיפר: "הענקנו סיוע ראשוני בזירת התאונה להולכת הרגל שנפצעה באורח בינוני. לאחר מכן היא פונתה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשהיא סובלת מחבלות ופציעות בראשה ובפלג גופה העליון".
שני פלסטינים נעצרו בחשד למעורבות באונס בת השבע בבנימין

השניים נעצרו בחשד שהיו מעורבים במעשה, אך לא בתקיפה עצמה. אלו המעצרים הראשונים שמבצעת המשטרה מאז שחרורו ממעצר של הפלסטיני מחמוד קטוסה לפני כחודשיים, אחרי הפרקליטות הצבאית החליטה לחזור בה מכתב האישום נגדו. "אני מחכה לאמת יותר מכולם", אמר קטוסה

אחרי עשרה ימי מעצר בקפריסין: הצעירה הבריטית תובא לדיון בביהמ"ש

בת ה-19 שהואשמה בתלונת שווא כי נערים ישראלים אנסו אותה בקפריסין תבחר אם להגיב לחשד נגדה או לבקש דחייה נוספת במשפטה. עורכי דין בריטים יצאו להגנתה בטענה שהודאתה הוצאה ממנה בניגוד לחוק, בעוד סנגורה הקפריסאי הבהיר ש"היא זוכה למשפט צדק". הקפריסאי צפוי להתפטר היום מייצוגה. הצעירה תכפור באשמתה ותדבוק בעובדת אינוסה בידי חבורת הישראלים

לוויין התקשורת הישראלי עמוס 17 שוגר לחלל

לוויין התקשורת הישראלי "עמוס 17" שוגר הלילה (רביעי) לחלל, ממרכז החלל קייפ קנברל שבפלורידה. שיגור הלוויין היה אמור להתרחש במוצאי שבת, אולם בעקבות תקלה בשסתום מנועיו הוחלט לדחות אותו בכמה ימים. * משקל הלוויין בזמן השיגור הוא 6.5 טון, כאשר רוב המשקל הוא הדלק שיאפשר לו להגיע לגובה של 36,000 ק"מ מעל פני הים. כשהלוחות הסולאריים שלו פתוחים, אורכו של הלוויין הוא 35 מטרים.

– הלווין צפוי לספק שירותים בעיקר באפריקה, ועל כן חברות רבות ביבשת מביעות בשיגור עניין רב. היבשת מאופיינת בפוטנציאל צמיחה גבוה אך עם זאת סובלת מקשיים רבים בפריסת אמצעי תקשורת בשל תנאים טופוגרפיים, סוגיות של ביטחון אישי וכן ריחוק בין ריכוזי האוכלוסין ברחבי היבשת. מלבד הכיסוי המיטבי לאפריקה הלוויין יאפשר לספק שירותי תקשורת בפריסה רחבה הרבה יותר – בין סין לברזיל. בתדרים מסוימים הוא יכול לספק שירותים גם למזרח התיכון, סין והודו. * הלווין שוגר לנקודת השמיים 17 מזרח, האופטימאלית לכיסוי היבשת – נקודה שנרכשה מרוסיה לצורך המשימה. כדי לשמור על הנקודה הזו מול כדור הארץ הלוויין יצטרך לנוע במהירות של 11,000 קמ"ש, בשל סיבוב כדור הארץ סביב עצמו וסביב השמש.

בטחוני

מהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש שמונה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.

החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

בנוסף, עצרו לוחמי צה"ל רכב ובו שלושה חשודים סמוך לכפר סילוואד שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין". לאחר בידוק נמצא ברכבם כלי נשק מסוג M16. החשודים והנשק הועברו לחקירת כוהב״ט.

סוכל פיגוע תופת של חמאס שתוכנן להתבצע בירושלים – מטען חבלה מוכן להפעלה נמצא בחברון

בשבועות האחרונים נחשפו באזור יהודה ושומרון מספר חוליות צבאיות של חמאס אשר פעלו בהכוונת הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה ותכננו להוציא לפועל פיגועים נגד מטרות ישראליות ומטרות של הרשות הפלסטינית. הפעילים באזור הונחו להקים חוליות לטובת מימוש פיגועי חטיפה, ירי ודקירה, לרכוש אמל"ח ולאתר ולגייס פעילים נוספים לביצוע פעולות טרור.

– לפני חודשיים נעצר בביתו שבחברון פעיל חמאס, שאף הסגיר בעת מעצרו מטען חבלה במשקל שלושה ק"ג, שיועד לביצוע פיגוע תופת. עליו הוצמדו עשרות חלקי מתכת להגדלת הרסס והפגיעה בעת הפיצוץ. * במסגרת חקירתו עלה כי הוא גויס לאחרונה על ידי פעילי חמאס מרצועת עזה, כדי שישמש כיצרן חומרי נפץ ומטענים.

דיווח: בעקבות התקיפות הישראליות בעירק, המיליציות האיראניות נקטו צעדי זהירות

על רקע הדיווחים על התקיפות הישראליות נגד בסיסים ומחסני נשק של מיליציות איראניות בעירק, נקטו אותן מיליציות בשורה של צעדי זהירות הכוללים בין היתר העברות של מחסני אמצעי לחימה ובסיסים קבועים של אותן מיליציות והחלפת עמדות צבאיות חשובות בכמה אזורים ברחבי המדינה. כך דווח אתמול (שלישי) בבוקר בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד". * עוד נטען בדיווח כי ארגון הגג של המיליציות השיעיות, "הגיוס העממי", הורה לזרועות התקשורת של המיליציות שלא להגיב על הדיווחים על התקיפות ועל תקריות שעשויות להתרחש בהמשך. עוד הוא הורה שלא לאפשר לעיתונאים ופוליטיקאים להיכנס לבסיסים שלהן.

– בשבוע שעבר הותקף מהאוויר מחנה אשראף, הממוקם 80 ק"מ מהגבול האיראני. לפי דיווחים בתקשורת הזרה, התקיפה פגעה ביועצים איראניים, והמטרה הייתה משלוח של משגרי טילים בליסטיים שהועברו לאזור מאיראן זמן קצר לפני כן. * בתקיפה נוספת שהתקיימה לפני שבועיים וחצי בעיראק ובה הושמד מחסן טילים איראני, נהרגו שני אנשי חיזבאללה ומספר אנשי משמרות המהפכה.

– בסוף השבוע החולף צוטטו גורמים ביטחוניים ישראלים ב"אל שרק אל אווסת" כשהם מאיימים כי "בקרוב תשמעו על תקיפות נוספות של ישראל נגד מטרות איראניות על אדמת עיראק". לדברי הגורמים, "ישראל החליטה להרחיב את אזור הפיקוח על הנוכחות האיראנית מסוריה ולבנון לעיראק".

– בימים האחרונים מבקרת בטהראן משלחת של אחת המיליציות הנאמנות לאיראן, "תנועת א-נוג'באא'". דובר המיליציה, אמר באחת מהפגישות שם כי כל ממשלה בעיראק שתפעל נגד איראן, תיפול תוך כמה שבועות. לדבריו המיליציה גם עוקבת אחר 11 בסיסים של צבא ארצות הברית ברחבי עיראק.

    ישראל מעבירה מודיעין לקואליציה האמריקנית לאבטחת השיט במפרץ הפרסי נגד אירן * שר החוץ חשף אתמול (שלישי) בוועדת החוץ והביטחון כי ישראל משתתפת בקואליציה האמריקנית לאבטחת השיט במפרץ הפרסי. אפשר להעריך שמדובר בסיוע מודיעיני בעיקרו, ופחות בסיוע מבצעי.

חוץ

על רקע ביטול האוטונומיה בקשמיר: עימותים בין צבא הודו לצבא פקיסטן בגבול קשמיר; לפחות 3 חיילים הרוגים

יממה אחרי ששכנתה הגרעינית הודו ביטלה את המעמד המיוחד של המחוז בעל הרוב המוסלמי ושמה את מנהיגיו במעצר בית, אמר אתמול (שלישי) מפקד צבא פקיסטן כי כוחות הצבא יעשו כל מה שנדרש כדי להגן על תושבי חבל קשמיר. * נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הציע לתווך במגעים בין הודו לפקיסטן בנושא קשמיר. בשעה שפקיסטן בירכה על ההצעה, הודו דחתה אותה, ואמרה שמדובר בעניין של שתי המדינות בלבד.

– אתמול (שלישי) פרצו חילופי אש בחבל קשמיר. כלי התקשורת בהודו טוענים כי חייל הודי נהרג מהפגזות של צבא פקיסטן סמוך לעיירה סונדרבאנדי בדרום מערב החבל. עוד דווח כי שני חיילים פקיסטנים נהרגו מירי של צבא הודו, שירה בתגובה. עוד דווח כי כמה מחבלים הקשורים לארגוני טרור אסלאמיסטיים חוסלו בגבול בין הודו לפקיסטן, בשעה שניסו להסתנן לצידו ההודי של חבל קשמיר. על הגופות נמצאו נשק ותחמושת רבים.

שריפה מסתורית ברוסיה: פיצוצים במחסן תחמושת בסיביר; 16 אלף תושבים מהעיר הסמוכה פונו מהבתים

אירוע חריג בסיביר: סדרה של פיצוצים עזים אירעו ביום שני בערב באחד הבסיסים הצבאיים באזור. ככל הנראה בשל שריפה שפרצה סמוך למחסן בו הוחזקו פגזים ואבקת שרפה. לפי הדיווחים במחסן היו רבבות פגזי ארטילריה. השריפה גרמה לפיצוצים עזים.

– 8 בני אדם נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי וכ-16 אלף תושבי עיירות וכפרים ברדיוס של 20 קילומטרים מהמקום פונו מבתיהם מחשש להתפשטות הדליקה. ישנם דיווחים על חייל נהרג בתקרית, אך משרד ההגנה מכחיש זאת.

– הרשויות סגרו את המרחב האווירי ברדיוס של 30 ק"מ ממחסן התחמושת. גם תנועת הרכבות נעצרה. חברת האלומיניום "רוסאל", מהגדולות בעולם, הפסיקה את הפעילות במפעל באצ'ינסק ופינתה את העובדים למקום מבטחים.

סין מאיימת: אם ארה"ב תציב באסיה טילים לטווח בינוני – לא נשב בחיבוק ידיים

לאחר מלחמת הסחר בין ארצות הברית וסין, כעת מתחממת היריבות בין המעצמות גם סביב הסוגיות הביטחוניות: בכיר במשרד החוץ הסיני הבהיר כי בייג'ין לא תשב בחיבוק ידיים אם ארצות הברית תציב באסיה טילים לטווח בינוני. הוא ציין כי ארצו תנקוט צעדים בתגובה והזהיר את בעלות בריתה של ארצות הברית, יפן, קוריאה הדרומית ואוסטרליה, שלא להסכים להצבת טילים אמריקניים בשטחן.

טראמפ וקים הסכימו שקוריאה הצפונית לא תבחן טילים ארוכי טווח

נשיא ארה"ב טראמפ הגיע להבנה מול מנהיג קוריאה הצפונית קים, כי מדינתו לא תשגר טילים בליסטיים בין יבשתיים, כך אמר אתמול (שלישי) היועץ לביטחון לאומי האמריקאי, ג'ון בולטון, בראיון לחדשות פוקס. לדבריו, "ארצות הברית צופה במבחני הטילים בצפון קוריאה בזהירות רבה, זה נראה כי הם רוצים לבצע סדרת בדיקות כדי להכשיר טילים בליסטיים בצורה מלאה. בגלל שבין הנשיא טראמפ וקים קיימת הבנה כי קוריאה הצפונית לא מתכוונת לשגר טילים בליסטיים ארוכי טווח, אני חושב שהנשיא מסתכל על המצב בזהירות רבה מאוד".

טראמפ הקפיא את כל נכסי ממשלת ונצואלה בארה"ב

ממשל טראמפ הקפיא אתמול את כל נכסי ממשלת ונצואלה בארצות הברית. בהצהרה עליה חתם טראמפ ונכנסה לתוקף באופן מידי נכתב כי "כל הנכסים והאינטרסים בנכסים של ממשלת ונצואלה הנמצאים בארצות הברית חסומים ואסור להעביר אותם, לשלם באמצעותם, לייצא אותם, לבטל אותם או לעסוק בהם בעל דרך אחרת". * כחלק מהצו הנשיאותי, אזרחים אמריקנים לא יוכלו לעשות עסקים עם כל מי שהוגדר כמסייע למשטר של מדורו, כשתומכי הנשיא לא יורשו להיכנס לארצות הברית, פרט לחריגים של יצוא מזון, תרופות ובגדים. * על אף שזהו לא אמברגו סחר מוחלט, זה המהלך התקיף ביותר של ארצות הברית נגד מדורו מאז הכרתה של וושינגטון במנהיג האופוזיציה חואן גוואידו כנשיא הזמני. וזו למעשה הפעם הראשונה זה יותר מ-30 שנה שארה"ב מקפיאה את כל נכסיה של ממשלה מחצי הכדור המערבי.

איראן מתריעה: "מלחמה עם אירן תהיה אם כל המלחמות"

נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר אתמול (שלישי) כי מלחמה עם ארצו תהיה "אם כל המלחמות". לדבריו, "אם ייחתם איתנו שלום הוא יהיה השלום הכי גדול, 'האב של כל השלום', מנגד אם יפתחו במלחמה מולנו זו תהיה מלחמה של כל המלחמות". הנשיא הוסיף שאם ארצות הברית מעוניינת לנהל מו"מ עם הרפובליקה האסלאמית, עליהם להסיר את כל הסנקציות שהטילו עליהם.

– רוחאני התייחס גם ל"מלחמת המכליות" במהלכה עצרו הכוחות האירנים מכליות מערביות ולהפך. "מצר תמורת מצר", אמר הנשיא. "לא יכול להיות שמצרי הורמוז יהיו חופשיים – אבל מצרי גיברלטר יהיו סגורים עבור כלי שיט אירניים".

דיווח: סעודיה החלה בתוכנית שנועד להחליש את הממשל בטורקיה, כדי לסייע לאופוזיציה לעלות לשלטון

העיתון הבריטי ה"מידל איסט איי" דיווח שלשום (שני) בערב כי יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, הוביל תוכנית להחלשת הממשל בטורקיה, שמטרתה בסופו של דבר היא להפיל את נשיא המדינה המכהן, רג'פ טאיפ ארדואן, וזאת בשל התנהלות טורקיה בפרשת העיתונאי חשוקג'י.

– במסגרת התוכנית, שנכתב על ידי חברת EPC, מרכז עצמאי היושב באבו דאבי, ומחזיק בקשרים לממשלה בריאד ולשירותי הביטחון במדינה: "ריאד תתחיל להתמקד בכלכלת טורקיה ותלחץ לעבר צמצום השקעות סעודיות במדינה, הפחתת התיירות הסעודית תוך הצעת אפשרויות אלטרנטיביות עבור תיירים תושבי המדינה". בנוסף "סעודיה תפחית ייצוא לטורקיה, ומעל הכול תתמקד בצמצום התפקיד שטורקיה משחקת באזור בנושאים אסלאמיים".

– מטרת התוכנית: "שימוש בכל האמצעים על מנת להפעיל לחץ על ממשלת ארדואן, להחליש את הנשיא ולהעסיק אותו בנושאי פנים. זאת, על מנת לאפשר לאופוזיציה במדינה לגבור עליו. אפשרות נוספת היא לגרום לו לטפל במשברים במדינה, ולדחוף אותו עד שיבצע צעד מוטעה, באופן שהתקשורת הבין-לאומית תבחין בכך".

– בשבוע שעבר ניתן היה לראות את תחילת התוכנית לכאורה להחלשת טורקיה, כשהרשויות הסעודיות לא אפשרו ל-80 משאיות מהעברת מוצרי טקסטיל וכימיקלים מלהיכנס למדינה דרך נמל דובה. כמו כן, 300 מכולות ובהן ירקות ופירות עצרו בנמל ג'דה שבסעודיה, בנוסף מספר התיירים הסעודים בטורקיה ירד ב-15% מאז תחילת השנה, כך דיווח משרד התיירות הטורקי. (חדשות13)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן