Skip to content

פיגוע: חייל – תלמיד ישיבה, נרצח בסמוך להתנחלות עופרה

גופתו של הצעיר נמצאה לפנות בוקר בסמוך להתנחלות. צה"ל והשב"כ פתחו במצוד אחר המרצח או החולייה שביצה את הרצח. נבדק חשד לחטיפה שהסתבכה ונגמרה ברצח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גופת חייל לבושה בבגדים אזרחיים  ועליה סימני דקירה נמצאה  לפנות בוקר (חמישי) בסמוך ליישוב עופרה, בציר שבין ההתנחלות להתנחלות מגדל עוז הסמוכה.  בחטיבה המרחבית עציון ומדובר צה"ל נמסר כי מדובר בפיגוע טרור. החייל, בן 19 היה מצוי במסלול לימודי ישיבה (ישיבת הסדר), נמצא לבדו כשהוא דקור בציר בין מגדל עוז לאפרת ומדובר צה"ל נמסר כי לא משפחתו לא הצליחה ליצור איתו קשר משעות הערב אתמול. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר ככל הנראה חוליית מחבלים ונבדק החשד לשאלה: האם נרצח במקום, או נחטף, נרצח וגופתו הושארה בנקודה בה נמצא. טרם נקבע באם מדובר בחוליה שפעלה לביצוע פיגוע אסטרטגי, חטיפה, שהסתבך ובעקבותיו נרצח בן הישיבה. מדובר צה"ל רונן מנליס נמסר כי "ההבנה היא שהוא נדקר ומדובר בטרור". החייל תושב היישוב עפרה ותלמיד בישיבת מגדל עוז. עוד נמסר כי הוא רק החל בשירותו הצבאית ונמצא בשלב טרום טירונות. בעקבות האירוע תוגברו כוחות באזור לביצוע סריקות ולשם מרדף אחר חשודים במעשה. הודעה על מותו נמסרה למשפחתו, אך היות וחלק מבני משפחתו מצויים בחו"ל בקשה המועצה האזורית בנימין שלא לפרסם את שמו.  בעקבות הפיגוע כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה נמצאים בנקודה וסורקים במרחב.

אזור הפיגוע (צילום באדיבות שלמה מור)
אזור הפיגוע (צילום באדיבות שלמה מור)


צילום באדיבות שלמה מור

התגובות הקשות מצד מנהיגי הציבור  הדתי בשטחים הכבושים לא אחרו לבא – הרב שלמה וילק ראש הישיבה בה למד בה נרצח סיפר כי הנרצח "הלך לירושלים לקנות מתמנות לרבנים שלו ובדרך חזרה היה הפיגוע . הוא נמצא מחובק עם הספרים שנה", הביטחון בדרך בה אני מאמינים התערער", הוסיף הרב. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר כי "הקלות הבללתי נסבלת בה יכול מחבל לרצוח עלם חמודות צריכה לזעזע את מדינת ישראל כולה", " אנחנו מצפים ובטוחים שכוחות הבטחון יפעלו בכל הכח למציאת וחיסול הרוצחים.אנחנו דורשים מראש הממשלה לטפל בנחישות בשורש תשתיות הטרור, להבטיח את שלומם וביטחונם של תושבי יהודה ושומרון ולהחיל ריבונות במעשים ולא בדיבורים", אמר ראש המועצה. • יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "אני שולח חיבוק של נחמה למשפחת תלמיד הישיבה  שנרצח הלילה בגוש עציון. הכאב הוא עצום, ואני בטוח שכוחות הביטחון יניחו את ידם על הרוצח המתועב. התשובה שלנו חייבת להיות נחרצת: החלת הריבונות הישראלית בכל היישובים – וגוש עציון תחילה".נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס הבוקר לפיגוע הרצחני שאירע בגוש עציון: "תפילותינו נתונות הבוקר בכאב וזעזוע, למשפחת החייל אשר נרצח בידי בן עוולה. הלב דאב על זיו העלומים שנגדעו ברשע ועל אובדן החיים הקצרים וישרי הדרך. נחזק את ידי כוחות הביטחון כולם הדולקים אחר המרצחים ולא נשקוט עד אשר נשיגם. מול הטרור הנורא נפעל ביד קשה וחסרת פשרות למען שלום אזרחינו בכל מקום אשר יהיו". יו״ר מפלגת העבודה גשר ושר הבטחון לשעבר, ח״כ עמיר פרץ:"מזועזעים מהחדשות הקשות הבוקר מגוש עציון על מציאת גופתו של חייל צה"ל, תלמיד ישיבת הסדר, שנרצח באכזריות. אני מחזק את כוחות הבטחון במאמציהם לתפוס בהקדם את המחבלים. סומך על כוחותינו שיעשו הכל עד שישלימו מלאכתם וילכדו את המרצחים הנתעבים ובמהרה.אנו מחזקים את המשפחה שאבדה את היקר לה ושולחים תנחומים מעומק ליבינו" .ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו:"הבוקר התבשרנו בפיגוע דקירה קשה. כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן