Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום שישי ה-09 באוגוסט 2019

כותרות המהדורה     המצוד אחר המחבלים מתמקד בחברון; חשש כי ינסו לבצע פיגועים נוסף; הערכות: הפיגוע נמשך דקות בודדות והנרצח נאבק עם המחבלים (בטחוני)     רוסיה: פיצוץ במתקן ניסוי טילים, לפחות 2 הרוגים; חשש מקרינה חריגה, התושבים הונחו ליטול טיפות יודין ולסגור את חלונות הבתים (חוץ)     דיווח: מתקפת סייבר איראנית על בחריין; בין הנפגעים: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    המצוד אחר המחבלים מתמקד בחברון; חשש כי ינסו לבצע פיגועים נוסף; הערכות: הפיגוע נמשך דקות בודדות והנרצח נאבק עם המחבלים (בטחוני)

    רוסיה: פיצוץ במתקן ניסוי טילים, לפחות 2 הרוגים; חשש מקרינה חריגה, התושבים הונחו ליטול טיפות יודין ולסגור את חלונות הבתים (חוץ)

    דיווח: מתקפת סייבר איראנית על בחריין; בין הנפגעים: שירות הביטחון המקומי הבנק המרכזי ותעשיית האלומיניום (חוץ)

מועצת כאן: בעקבות חשיפת ביום מציאת הנשק בעיסאוויה, בעיתון הארץ, תופסק לאלתר העבודה עם חברת קודה תקשורת (חדשות)

חשד: מורה בשפלה ביצע מעשים מגונים בתלמיד (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד נאה, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית.

    שבת: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

    ראשון: מעונן חלקית עד נאה. תחול עליה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

    שני: התחממות נוספת. יעשה חם מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.

חדשות

התפטרו שלושת חברי וועדת ההיתרים, בנימין נתניהו לא החזיר את 300 אלף הדולר שקיבל שלא כדין
שלושה חברי הוועדה היו אמורים לסיים החודש את כהונתם בת השנתיים, אולם ביקשו שלא להתמנות לכהונה נוספת. זאת לאור המחלוקת על בקשתו של ראש הממשלה לקבל תשלום למימון הגנתו המשפטית
החלטת מועצת כאן:תופסק לאלתר העבודה עם חברת קודה תקשורת ולמרות התחייבויותיו לחשוף את הונו ולהחזיר את הכספים שקיבל למימון הגנתו המשפטית, לא עשה כך ואף לא מסתמן שבכוונתו לעשות כך

ביום מציאת הנשק בבית פלסטיני – מתאגיד כאן נמסר כי מועצת התאגיד רואה בחומרה רבה את השתלשלות האירועים הקשורים בהפקת סדרת הדוקו-ריאליטי "מחוז ירושלים" וקיימה בירור ודיון מעמיקים בנושא.
כל מה שאירע בפרשה נוגד את מהות תאגיד השידור הציבורי ואת ערכיו הבסיסיים. מדובר בהתנהלות בזויה, הנוגדת לחלוטין את האחריות הגדולה המוטלת על השידור הציבורי ועל העוסקים בו, ונוגדת את ההכרח שבאמינותו. מדובר בבגידה באמון הציבור ובאמון תאגיד השידור הישראלי.
בתאגיד אין מקום ואין כל סובלנות לשקרים לציבור ולהפללת אנשים חפים מפשע.יידע כל מי שעובד למען השידור הציבורי כי עליו להתייחס ביראת קודש לכללי האתיקה.
לפיכך הוחלט כי תופסק לאלתר העבודה עם חברת "קודה" באופן גורף, וכי תופסק לאלתר העבודה עם כל המעורבים בזיוף.


מורה בשפלה נעצר בחשד לביצוע מעשים מגונים בתלמיד

באחת מתחנות המרחב נפתחה חקירה כנגד מורה, בבית ספר בשפלה, בחשד לביצוע מעשים מגונים בתלמיד בן 13, בבית הספר בו הוא מלמד.

המורה, בן 29 תושב מרכז הארץ, נעצר אתמול לחקירה והיום הוא הובא לדיון בעניינו בבימ"ש השלום בראשל"צ, בסיומו שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים ובתנאים מגבילים.

במשטרת ישראל התקבל דיווח על קטטה ברחוב הרצל ברחובות.

מהמקום פונה גבר כבן 30 לבית החולים קפלן כשהוא פצוע באורח קשה, על פי החשד כתוצאה מדקירה. כוח משטרה שהגיע למקום עצר חשוד, כבן 20, במעורבות באירוע.

פוליטי

סקר: גוש הימין-חרדים 57 מנדטים; גוש השמאל-חרדים 58 מנדטים; מפלגת העבודה יורדת לחמשה מנדטים

על פי הסקר של מכון סמית שיפורסם הבוקר ב-103 עולה כי הליכוד ממשיך לשמור על המקום הראשון עם 32 מנדטים. (ירידה מ-40 מנדטים שיש לו עכשיו, לאחר האיחוד עם כולנו), וכחול לבן מגיע למקום השני עם 30 מנדטים (ירידה מ-30 מנדטים). הימין שקיבל בבחירות האחרונות חמשה מנדטים בלבד, גדל ל-10 מנדטים. מפלגת העבודה שהתחברה עם גשר מקבלת 5 מנדטים בלבד, פחות ממה שיש לה היום. והמחנה הדמוקרטי של השמאל מקבל 8 מנדטים.

– ע"פ הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, להלן מפת המנדטים החזויה: הליכוד-כולנו במקום הראשון עם 32 מנדטים (לעומת 39 מנדטים כיום); כחול לבן – 30 (35); הרשימה המשותפת – 11 (10); הימין המאוחד – 10 (5); ישראל ביתנו – 9 (5); המחנה הדמוקרטי – 8 (4); ש"ס – 8 (8); יהדות התורה – 7 (8); העבודה וגשר – 5 (6)

בטחוני

המצוד אחר המחבלים מתמקד בחברון; חשש כי ינסו לבצע פיגועים נוסף; הערכות: הפיגוע נמשך דקות בודדות והנרצח נאבק עם המחבלים

המצוד אחר חוליית המחבלים שדקרו לה מוות את הצעיר בן ה-19 סמוך למגדל עוז נמשך, והוא מתמקד כעת באזור חברון, זאת ככל הנראה בשל קצה חוט שקיים בידי כוחות הביטחון. * השעות הקרובות נחשבות לקריטיות במערכת הביטחון ועשויות להכריע את משך המצוד. זאת מאחר והגעתם של המחבלים למקום מסתור עלול להאריך את המרדף למשך שבועות ארוכים ואף חודשים של מאמץ ביטחוני. * ההערכה במערכת הביטחון היא שהפיגוע לא היה ספונטני, ומאחוריו עומדת חוליה שתכננה את הרצח והתכוננה לכך מראש. לא ברור בשלב זה אם מדובר בהתארגנות מקומית או בהכוונה מרחוק מרצועת עזה, אך קיים חשש שאותה חוליה תבצע פיגוע נוסף לפני שכוחות הביטחון יעלו על עקבות המחבלים, וקיים חשש גם מפיגועי חקיינות.

– המצוד אחר המחבלים החל בשעות הבוקר המוקדמות ובצהריים הוחלט לתגבר את הכוחות בכפרים באזור. * מוקדם יותר דיווחו תושבים בכפר בית פג'אר שליד בית לחם כי כוחות ביטחון רבים נכנסו ליישוב בשעות הבוקר, ערכו חיפושים בבתים ובבתי עסק והחרימו מצלמות. לפי עדי ראייה, כוחות הביטחון ערכו חיפושים גם בכפרים נוספים באזור בית לחם וחברון, בהם חלחול ובית אומר. בנוסף, חיפושים נערכו גם ברכבים של פלסטינים שנסעו על הצירים באזור גוש עציון, בית לחם וחברון.

– על פי חקירת האירוע עולה כי פיגוע הדקירה נמשך דקות בודדות. בשעה 20:00 בערב אתמול ניתק הקשר עם דביר, וכעת מתברר כי הוא נרצח כבר בשעה 20:30. בסביבות השעה 23:00 הגיע המידע על היעדרו למשטרה ולכוחות הביטחון והם החלו במבצע לאיתורו. ב-5:30 לפנות בוקר נמצאה הגופה, כשעליה סימני דקירה.

– מהחקירה עולה כי הצעיר ירד מהאוטובוס בצומת אפרת והחל להתקדם לצד הכביש לכיוון 'מחניים' שבמגדל עוז. בעודו הולך לצד הכביש רכב, ובו המחבלים, החל לעקוב אחריו. לאחר הליכה של כ-200 מטר החליטו המחבלים לסיים את האירוע בזריזות: הם דקרו אותו והשליכו את הגופה, עשו פרסה ונמלטו. אף אדם, גם לא השומר בש"ג, שם לב לכך שמשהו מתחולל במרחק כ-150 מטרים בלבד במורד הכביש.

– מחקירת הפיגוע עולה כי שורק נאבק עם רוצחיו לפני שנדקר למוות בסמוך לשער הישיבה, אך המחבלים לא ניסו לחטוף אותו. וייתכן שהגיע בעצמו לשולי הדרך בניסיון להזעיק עזרה. מנגד, המסרים שארגוני הטרור הפלסטיניים מעבירים לפעילים מרמזים כי כן התרחש ניסיון חטיפה, למען שחרור אסירים. עם זאת, אף אחד מארגוני הטרור, גם לא הג'יהאד האסלאמי, לקח אחריות על הפיגוע.
אמש הגיעו ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ומפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן אל זירת הפיגוע בה נרצח דביר (יהודה) שורק ז"ל.

המפקדים קיימו הערכת מצב בשטח בה סקר מפקד החטיבה המרחבית ״עציון״, אלוף-משנה דוד שפירא וכן בחדר הפיקוד של החטיבה בהשתתפות נציגי שב״כ ומשטרת ישראל.

איראן: מעורבות ישראלית בקואליציה האמריקנית במפרץ תגרור "השלכות הרסניות"

שר ההגנה האיראני הזהיר אתמול (חמישי) כי מאמציה של ארה"ב להקים כוח ימי שיאבטח את השיט במפרץ הפרסי יערערו את הביטחון באזור. מלבד זאת הוא הזהיר כי אם ישראל אכן תצטרף לקואליציה האמריקנית, יהיה זה צעד "פרובוקטיבי ביותר שלו עלולות להיות השלכות הרסניות לאזור".

– המתיחות בין איראן למערב העמיקה מאוד מאז מעצרה לפני חודש של מכלית שהובילה נפט איראני למשטר אסד בסוריה כשעברה ליד גיברלטר, טריטוריה בריטית בקצה ספרד. בתגובה, איראן השתלטה על מכליות נפט באזור מצר הורמוז.

חוץ

רוסיה: פיצוץ במתקן ניסוי טילים, לפחות 2 הרוגים; חשש מקרינה חריגה, התושבים הונחו ליטול טיפות יודין ולסגור את חלונות הבתים

שני בני אדם נהרגו אתמול (חמישי) וארבעה נוספים נפצעו בפיצוץ שאירע במתקן טילים צבאי של חיל הים המשמש כמתקן ניסויים, באזור העיר ארכנגלסק שבצפון המדינה. משרד ההגנה הרוסי דיווח כי התקרית נגרמה בשל מנוע רקטי שהתפוצץ במהלך ניסוי, ונסיבות האירוע עדיין נבדקות.

– לאחר התקרית, הודיע משרד ההגנה כי לא שוחררו חומרים רדיואקטיביים כתוצאה מהפיצוץ, אך רשויות מקומיות באזור דיווחו על עלייה ברמות הקרינה למשך זמן קצר. * תושבי האזור הונחו ליטול טיפות יודין ולסגור את חלונות הבתים, מחשש לפגיעה מהקרינה החריגה. כמו כן, התנועה בים הלבן נאסרה למשך חודש. על פי דיווחים שונים, תושבי האזור הונחו לא לצאת מהבתים. מושל ארכנגלסק מסר כי האזור לא יפונה מתושבים.

– הדיווח על הפיצוץ בא שלושה ימים אחרי ששמונה בני אדם נפצעו בפיצוצים עזים במחסן נשק בבסיס צבאי בסיביר. הרשויות סגרו את המרחב האווירי ברדיוס של 30 קילומטר ממחסן התחמושת, וגם תנועת הרכבות באזור נעצרה. * גורם רוסי סיפר לסוכנות הידיעות Tass שחייל נספה בשריפה שפרצה בבסיס בעקבות הפיצוצים. ויותר מ-16,500 תושבים באזור נאלצו להתפנות מבתיהם.

דיווח: מתקפת סייבר איראנית על בחריין; בין הנפגעים: שירות הביטחון המקומי הבנק המרכזי ותעשיית האלומיניום

העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" דיווח אמש (חמישי) על מתקפת סייבר נרחבת שהיכתה בבחריין והביאה לפגיעה בשירותי הביטחון של המדינה הקטנה, בתעשיית האלומיניום שלה ובבנק המרכזי של בחריין. * על פי דיווחים שונים, הפצחנים שביצעו את המתקפה שייכים לכוחות הביטחון האיראניים וביצעו את התקיפה כנקמה על עמדתה הפרו אמריקנית וסעודית של בחריין. (ישראל היום)

בשל המתיחות בקשמיר: תנועת הרכבות בין פקיסטן להודו תופסק

על רקע המתיחות בחבל קשמיר: שר התחבורה בפקיסטן, שיח ראשיד, הודיע כי תנועת הרכבות המקשרות להודו תופסק. "כל שהנושא מצוי תחת אחריותי, חברת הרכבות הפקיסטנית סמג'אוטה אקספרס לא תבצע את הנסיעות הללו".

מחוקק ברוסיה: הפגנות האופוזיציה במדינה – ניסיון של ארה"ב להשפיע על הבחירות במוסקבה

מחוקק בכיר ברוסיה האשים אתמול (חמישי) כי ארצות הברית מנסה להשפיע על הבחירות המקומיות במוסקבה באמצעות ארגון פרובוקציות. הבחירות ייערכו בחודש הבא, ובשבועות האחרונים אלפי תומכי אופוזיציה הפגינו במוסקבה. * אנדריי קלימוב, המחוקק המפקח על ועדת הבית העליון להגנה על ריבונות המדינה, אמר כי שורה של מחאות בשבועות האחרונים הראו סימנים של "התערבות זרה" (רויטרס)

משבר חריף בקירגיזסטן: הנשיא לשעבר נלכד בתום קרבות עם כוחות מיוחדים

כוחות הביטחון של קירגיזסטן עצרו אתמול (חמישי) את הנשיא לשעבר אלמאזבק אטמבייב, זאת יממה אחרי שהניסיון הקודם ללכוד אותו נכשל בעקבות עימותים שפרצו עם תומכיו, שהסתיימו בהרוג אחד לפחות. * במהלך הפשיטה, נשמעו לפי הדיווחים קולות ירי ורימוני הלם. תיעוד שפורסם על-ידי אחד מכלי התקשורת הראה את סגן שר הפנים, קורסאן אסאנוב, לבוש באפוד מגן ומנהל את המו"מ על תנאי כניעתו של הנשיא לשעבר.

– הפשיטה הראשונה על ביתו, שלשום, נכשלה בעקבות התנגדות עזה מצד תומכיו של אטמבייב, שבמהלכה נהרג כאמור שוטר אחד ועשרות נפצעו. הרשויות טענו כי השוטרים השתמשו רק בכדורי גומי, בעוד תומכי הנשיא לשעבר פתחו לעברם באש חיה.

– הנשיא המכהן, ג'נבקוב, טען כי קודמו בתפקיד נדרש תחילה לחקירה רק כעד, אך כעת נעצר כחשוד. "אתמול זימנו אותו כעד, אבל עכשיו זימנו אותו בגלל פשע חמור", ג'נבקוב קרא להאשים כעת את הנשיא לשעבר, שחסינותו הוסרה על-ידי הפרלמנט עוד בחודש יוני, בירי על שוטרים.

– אטמבייב, שלקח חלק בשתי המהפכות, עזר להעביר באפן חלק את השלטון ליורשו וקיווה לשמור על השפעה במשטר. עם זאת, בתוך כמה חודשים, ג'נבקוב טיהר את נאמניו מהממשלה. בחודש שעבר ביקר אטמבייב במוסקבה ונפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין, אולם האחרון הביע תמיכה בג'נבקוב בהצהרה שמסר אחרי הפגישה.

– העימות בין הנשיא המכהן לקודמו מאיים לערער את היציבות במדינה הסובייטית לשעבר, שמארחת בסיס צבאי של רוסיה ונחשבת למרכז חשוב בעולם של כריית זהב. מוקדם יותר הכריז ג'נבקוב על נקיטת "צעדים דחופים" לשמירה על שלטון החוק, מבלי שפירט באילו צעדים מדובר. (רויטרס)

טורקיה: עשרות פצועים ברעידת אדמה במערב המדינה

רעידת אדמה חזקה יחסית הכתה אתמול (חמישי) במערב טורקיה. עוצמת הרעש הייתה 6, הוא התרחש בעומק של כשמונה ק"מ מתחת לפני הקרקע, והוא פגע באזור העיירה בוסקורט שבמחוז דניזלי. העיירה נמצאת כ-600 ק"מ דרומית לאיסטנבול. * שני בתים התמוטטו ונזק נגרם לכמה נוספים. * לפי הרשויות, 23 בני אדם נפצעו, אך לא דווח על הרוגים. (AP)

    רוסיה: הרשויות הקפיאו חשבונות של מנהיג האופוזיציה * הרשויות ברוסיה הקפיאו אתמול (חמישי) כמה חשבונות בנק המקושרים למנהיג האופוזיציה במדינה, אלכסיי נבלני, השוהה במעצר. אנשיו של נבלני ציינו כי הקפאת החשבונות התבצעה כחלק מחקירה בחקירת פרשת הלבנת הון שנפתחה בסוף השבוע האחרון. נבלני ותומכיו טוענים כי הכספים שבמרכז הפרשה ניתנו כתרומות וכי הוא שקוף לציבור בנוגע למקורות המימון שלו. (רויטרס)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן