Skip to content

תקרית נוספת בגבול עם עזה – מחבל חוסל כשזוהה בסמוך לגדר המערכת

פעיל חמאס בן 25 על פי מקורות בעזה, נורה ונהרג על ידי כוח צה"ל כשזוהה בקרוב לגדר רצועת עזה בסמוך לבית חנון שבדרום הרצועה. טנקים של צה"ל ביצעו ירי לעמדות חמאס סמוכות לאזור התקרית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יממה לאחר חיסול חֹוליית מחבלים ליד גבול  רצועת עזה עם ישראל, לפני זמן זיהו הבוקר (ראשון) תצפיתניות אוגדת עזה מחבל חמוש מתקרב לגדר המערכת בצפון רצועת עזה בסמוך לבית חנון. המחבל ירה לעבר לוחמי צה"ל. לוחמי גולני שנערכו לאירוע בעקבות הזיהוי, פתחו באש לעבר המחבל והוא נהרג. כמו כן, במהלך האירוע טנקים של צה"ל ביצעו ירי לעבר עמדות של ארגון הטרור חמאס במרחב. אין נפגעים לכוחותינו ולא גרם נזק. מצה"ל נמסר כי "לא נשקפה סכנה ליישובים הסמוכים".  על פי פרסומי מקורות בעזה מדובר המחבל שחוסל הנו פעיל בזרוע הצבאית של החמאס, מרואן חאלד נאסר בן 25.

צילום ארכיון - גדר המערכת (צילום: דובר צהל)
צילום ארכיון - גדר המערכת (צילום: דובר צהל)


המחבל שחוסל - מרואן חאלד נאסר (צילום: מקורות פלסטינים)
המחבל שחוסל - מרואן חאלד נאסר (צילום: מקורות פלסטינים)

אתמול בבוקר נהרגו 4 מחבלים חמושים, לבושי מדים, כשבידיהם רובי סער קלנצ'יקוב, מטול RPG ורימוני יד. המחבלים ניסו לחדור לישראל ולאחר שזוהו ואחד מהם ניסה לחצות את גדר המערכת, הסתערו לעברם לוחמי גולני וחיסלו את החולייה. תוך כך הושמדה עמדת חמאס בירי מכלי טיס.
מדובר צה"ל נמסר כי "האירוע החל בסביבות 4 לפנות בוקר, כאשר התצפיתניות של אוגדת עזה זיהו קבוצת ארבעה חשודים זוחלים לעבר הגדר ביחד. לוחמי גדוד 12 נערכו מול החולייה, מול דיר אל בלאח שבמרכז הרצועה. התפתחו חילופי אש ותוך כדי נזרק רימון ובוצע ירי, כאשר שלושה היו ממש על קו הבטונדות של גדר הגבול ואחד כבר חצה.

"ארבעת המחבלים לבשו מדים מאולתרים, היו חמושים בכלי נשק מסוג קלצ'ניקוב, ונשאו תיק רפואי, מטעני צינור, וחטיפי אנרגיה. אפשר לקבוע מהאופן בה החוליה פעלה שסוכל פיגוע גדול מאוד, שאין לדעת אם מטרתו חיילים או אזרחים. במקביל לאירוע טנק ירה כדי להסיר איום במרחב הפעולה".
עוד נמסר כי "מדיניות הפתיחה באש בגבול עזה שהייתה תקפה באירוע הקודם בגבול הייתה תקפה גם הלילה. אין שום דילמה במצבים האלה. מבחן הזמן לא רלוונטי באירועים כאלה. הפעם זה היה קצר מאוד".

מפקד גדוד 12 בגולני (צילום: דובר צה"ל)
מפקד גדוד 12 בגולני (צילום: דובר צה"ל)

מפקד גדוד 12 בחטיבת גולני, סגן-אלוף א', סיפר על הפיגוע: "לפנות בוקר קיבלנו דיווח על מספר חשודים שנמצאים בתנועה לכיוון הגדר. לוחמים מהגדוד קופצים לנקודה ומגיעים אליה תוך זמן קצר. מפקדי הגדוד והלוחמים חתרו למגע, הסתערו והרגו את המחבלים. תוצאות המפגש מעידות על כוננות וכשירות גבוהה וכח שחתר למגע באופן חד ומקצועי.אני גאה לומר שכוחותינו עמדו במשימה במקצועיות וברוח לחימה- מנעו את חדירת הגדר וסיפקו הגנה ליישובי הדרום".
"נמשיך לעשות הכל כדי שתושבי העוטף ימשיכו לישון בשקט ובלי הפרעות", אמר המג"ד.

רכבו של אחד מהחשודים ברצח (צילום: דובר צה"ל)
רכבו של אחד מהחשודים ברצח (צילום: דובר צה"ל)

אמש הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית נעצרו שני חשודים פלסטינים במעורבות בפיגוע שבו נרצח חייל צה"ל רב-טוראי דביר שורק ז"ל ליד מגדל עוז בגוש עציון. העצורים הם פעיל חמאס נסיר עסאפרה (24) מבית כאחיל ובן דודו קאסם עסאפרה (30), אף הוא תושב בית כאחיל שבאזור חברון. לפי שב"כ, השניים חשודים במעורבות ברצח ועומדים מאחר המעשה. השניים נלקחו מבתיהם ללא התנגדות על ידי לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל ומבלי שנפגע איש מכוחות הביטחון וצה"ל ומבלי שנגרם נזק. יחד עמם נעצרה רעייתו של אחד החשודים החשודה בכך שידעה לכאורה כי בעלה ביצע את הפיגוע.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן