Skip to content

״פגיעה בשוויון״: ש״ס עתרה נגד החלטת עיריית עפולה לאסור מופע בהפרדה מגדרית

בעתירה נטען, כי ההחלטה אינה סבירה ואינה מידתית, מנוגדת לחוק ופוגעת בזכות לשיוויון של הציבור החרדי המקיים את אירועי התרבות שלו בהפרדה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בנצרת אסר אתמול על עיריית עפולה לקיים הפרדה מגדרית בהופעתם של מוטי שטיינמץ וחיים ישראל ביום רביעי הקרוב בפארק העירוני עפולה. השופט יונתן אברהם פסק, כי "כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי לפי שיקול דעתו לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר בזאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם מארגן אחר באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי".

בהמשך להודעתם מאמש עם היוודע תוכנו של פסק הדין, הגישו היום חה"כ משה ארבל ומפלגת ש"ס עתירה לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד החלטת עיריית עפולה להסכים לדרישות שדולת הנשים ולקיים את האירוע המוזיקלי ללא הפרדה. בעתירה נטען, כי ההחלטה של העירייה אינה סבירה ואינה מידתית, מנוגדת לחוק ופוגעת בזכות לשיוויון של הציבור החרדי המקיים את אירועי התרבות שלו בהפרדה.

בעתירה הבהיר בא-כוחם של העותרים, עו"ד ישראל באך, כי "הציבור החרדי והדתי בעיר עפולה מובחן מהציבור הכללי ובראש ובראשונה נוכח מחוייבותו העמוקה והמוחלטת לפסיקת רבותי הממשיכים מסורת ארוכה מדור לדור של פסיקת הלכה". לפיכך, "סוגיה זו של קיום אירועים בהפרדה אינו סוגיה ערכית גרידא כי אם סוגיה הלכתית היורדת לשורש חופש הדת של הציבור המאמין הצורך תרבות כפי אמונתו".

עוד נטען בעתירה, כי "אורחות חייו של הציבור החרדי, אמונותיו הדתיות וההלכה הדתית המחייבת אותו, מונעים ממנו את ההשתתפות באירועי תרבות וזמרה המיועדים לציבור הרחב. קיום אירוע תרבות וזמרה בהפרדה הוא האפשרות היחידה של מיעוט זה ליהנות מאירועי תרבות כיתר הציבור." וכי האירוע אינו בא לכפות אורח חיים על מי שאינו נוהג כך, אלא "מדובר באירוע יחיד שנועד לתת שירות לאוכלוסיה משמעותית של בני המיעוט החרדי, אירוע שהכניסה אליו בתשלום והפרסומים לו ציינו כי הוא בהפרדה, ובשים לב לסייגים הקבועים בחוק כאמור ומאפשרים קיום אירוע מעין זה".

לפיכך, טוענים חה"כ ארבל ומפלגת ש"ס, עמדתם של עיריית עפולה ו"מרכזים לקהילה ולהתחדשות השכונות בעפולה" היא עמדה שאינה חוקית ואינה עומדת במבחני הסבירות והמידתיות הנדרשים מכל רשות מנהלית. הם מבקשים מבית המפשט מחוזי בנצרת להורות על ביטול פסק הדין שניתן רק מכוח הסכמת העיריה השגויה, ולהורות על קיום דיון דחוף לגופה של העתירה בו תוצג עמדתם, או לחילופין להעביר את הדיון בסוגייה להכרעת בג״ץ.

במועד פרסום ידיעה זו טרם הוגשה תגובת המשיבות.

עדכון (13/8): ‏בית המשפט המחוזי בנצרת נעתר לבקשת ש"ס והקדים את הדיון הדחוף בעתירתה בעניין ההפרדה למחר (רביעי) בשעה 10:00 בבוקר. ההחלטה מאתמול לדחות את הדיון לעוד ארבעה ימים – בוטלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן