Skip to content

כיכר גורן: מאות מחו והפגינו כנגד מנדלבליט

כמה מאות מפגינים גדשו הערב את הככר: "ביבי נתניהו לכלא מעשיהו", ו"שוטר אלים צריך להיות בפנים", שוטר, שוטר, על מי אתה שומר?". ראשי המחנה הדמוקרטי הגיעו להזדהות עם המפגינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשש מאות בני אדם מחו הערב (מוצאי שבת) בכיכר גורן שבפתח תקווה. המפגינים קראו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהורות על חקירה בעניין הצוללות, בה נאמר על היועץ כי נתניהו לא נמנה בין בחשודים בפרשה זו.
המפגינים קראו קריאות וביניהן:  "הון שלטון עולם תחתון", "ביבי נתניהו לכלא מעשיהו", ו"שוטר אלים צריך להיות בפנים", שוטר, שוטר, על מי אתה שומר?".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

אתמול נעצרו ועוכבו כשבע עשרה בני אדם, חלקם בחשד שהפרו את ההנחיות המשטרה כשליוו את מנדלבליט בדרכו לבית הכנסת, וייתרתם על שום שחסמו לטענת המשטרה את הכניסה לתחנת פתח תקווה, אליה הובלו העצורים. בבין העצורים היו גם עורכת הדין סיגלית קסלר, אורנה אנ'גל ועורך הדין גונן בן יצחק שהיגיע לייצג את המעוכבים והעצורים.
בן יצחק סיפר למגפון כי "כאשר למדתי משפט חוקתי בשנה א' לימודי משפטים, ודיברו שם על מדרון חלקלק, לא חשבתי שאראה את המדרון הזה בזמן שאני נישא על ידי שמונה שוטרים שהפשיטו אותי, רק כדי לגמור עצור בתחנת משטרת פתח תקווה בלי נעליים והתחתונים. זה קורה לא כיוון שבאתי להפגין – זכות חוקתית בסיסית כשלעצמה, זה קורה בזמן שסגן מפקד תחנת פתח תקוה יודע שאני נמצא שם כמייצג. אני מנסה להבין מה קורה והשוטרים לא מאפשרים לנו לדבר. על מה ולמה? מה עשו האנשים?".  עו"ד קסלר סיפרה לאחר שחרורה כי "הוענשה" על ידי השוטרים לאחר שסירבה לצאת מתא המעצר כשהיא כבולה. "נעצרתי שלא כדין, נכבלתי ונאזקתי כעבריינית מסוכנת המהווה סיכון ויש גם סיכון שאמלט. הודתי להם שאם זה כך, אני נשארת כפי שזה בתא המעצר". אורנה אנג'ל ממטהו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, הגיע בשעות ערב מאוחרות לתחנת המשטרה, שם עוכבה ונעצרה גם היא בחשד שהגיעה להפגין.
במהלך הלילה והקור שחרה המשטרה את כל העצורים והמעוכבים למעט 3 עצורים שסירבו לחתום על הסכמתם להגבלות והרחקה מפתח תקווה כפי שדרשה מהם המשטרה. השלושה הובאו הערב לפני שופט. טרם ידוע אם שוחררו ובאיזה תנאים.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

אהוד ברק וניצן חן, ראשי המחנה הדמוקרטי הגיעו היום להפגנה בכיכר. " היועמ"ש זכאי לשקט, אבל הוא איש ציבור בתפקיד ציבורי ולכן אפשר להפגין מולו, מה שקרה אתמול זה הזוי. עורכת דין נעצרת ונכבלת באזיקים, עורך דין שמגיע לבקר את העצורים נעצר?, באתי כדי לוודא שזה לא יקרה שוב. ".

 ניצן הורביץ אמר כי "ברגע שהמשטרה מאבדת את הרסן והקווים האדומים, עוצרת אנשים תמימים רק בגלל שחושדים בהם בגלל שהם אולי יפגינו פה בפתח תקווה זה קו אדום ואסור לעבור עליו בשתיקה. אתה רואה את הזעם, זה דבר אמיתי שיוצא מלב האנשים ואסור שיקרה במדינה דמוקרטית".
"אני מתפלא שבני גץ, כחול לבן ןעמיר פרץ לא פה. הם היו צריכים לבוא ולהגן על דמוקרטיה וחבל", הוסיף ברק.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן