Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום רביעי ה-28 באוגוסט 2019

כותרות המהדורה      לבנון  בדרך לבונקר: רכיב קריטי וייחודי בפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה הופצץ בתקיפה המיוחסת לישראל בלבנון (בטחוני)     – נסראללה במפגש סגור: "אם יש בידינו נשק מדויק, לא נבזבז אותו על מל"טים"; קאסם: "אנחנו רוצים שהמכה תהיה מפתיעה במידה המתאימה" (בטחוני)      עזה  סדרת פיצוצים בלב עזה: שלשה שוטרים פלסטינים נהרגו; גל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

     לבנון  בדרך לבונקר: רכיב קריטי וייחודי בפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה הופצץ בתקיפה המיוחסת לישראל בלבנון (בטחוני)

    – נסראללה במפגש סגור: "אם יש בידינו נשק מדויק, לא נבזבז אותו על מל"טים"; קאסם: "אנחנו רוצים שהמכה תהיה מפתיעה במידה המתאימה" (בטחוני)

     עזה  סדרת פיצוצים בלב עזה: שלשה שוטרים פלסטינים נהרגו; גל מעצרים נגד תומכי דאע"ש ברצועה (בטחוני)

    – המצרים הזהירו את חמאס מפני לחימה בישראל בשירות איראן וחיזבאללה (בטחוני)

     עירק  אחרי סדרת הפיצוצים והתקיפות שיוחסה לישראל: עירק העבירה 10 מחסני נשק למקומות סודיים (בטחוני)

    חיסול מסתורי באיראן: סוכן בכיר של משמרות המהפכה חוסל בעיר פירנשהאר (חוץ)

המדינה לבית המשפט העליון: הנסיבות השתנו והמחאה בפתח תקווה התגברה, לכן הוצאו הנחיות חדשות המגבילות את המחאה (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה ותורגש הקלת מה בעומס החום. הלילה: מעונן חלקית עד מעונן.

    חמישי: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

    שישי: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

    שבת: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

חדשות

המדינה הגישה את תגובתה לבג"ץ שדן בבקשה להורות למשטרה לקים את פסיקתו ומתווה בג"ץ לגבי המחאות הפתח תקווה – עמדת המדינה היא כי התנאים המתוקנים למחאות בשכונת כפר גנים מבטאים איזון סביר בין ההגנה על זכותם של מפגינים למיניהם  לקיים את מחאותיהם ובין הצורך למזער את הפרות הסדר הציבורי ואת הפגיעה החמורה בפרטיות היועץ ומשפחתו.

המדינה טוענת כי התנאים נקבעו נוכח שינויים מהותיים באופי ההפגנות, מן העת האחרונה, שבאים לידי ביטוי בהתרחבות הפרות הסדר,  לרבות עלייה חדה בתדירות ההפגנות , ברעש המלווה אליהן ובמספר הקבוצות השונות המעורבות בהפגנות.  כמו כן, לטענת המדינה, חלה  עלייה חדה בפעילות העולה לכדי הטרדה ופגיעה משמעותית בפרטיותו של היועץ.פעילות זו כוללת התחקות אחר תנועותיו של היועץ, הצקות חוזרות ונשנות בדרך לבית הכנסת ומחוצה לו וצילום ושידור האירועים והפצת הסרטונים ברשתות חברתיות.עמדת המשטרה היא כי שינוי הנסיבות הביא למצב של פגיעה משמעותית ומתמשכת בסדר הציבורי.

משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת פתיחת שנת הלימודים התש"פ (20\2019)

ביום א' (01.09) תיפתח שנת הלימודים תש"פ 2019-2020, באלפי מוסדות חינוך בכל רחבי הארץ. למעלה מ-2 מיליון ילדים ובני נוער יגיעו בליווי הוריהם לגנים, לבתי הספר היסודיים, לחטיבת ביניים ולתיכונים, וישובו ללימודיהם בתום תקופת החופש הגדול.

כבכל שנה, יום פתיחת שנת הלימודים מתאפיין בתנועה ערה של כלי רכב והולכי רגל בסביבות בתי הספר ומוסדות החינוך.

במהלך היום, תיערך משטרת ישראל בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, יתפרסו בקרבת מוסדות החינוך במטרה להבטיח את שלומם וביטחונם של ילדי ותלמידי ישראל שיחזרו לספסל הלימודים. השוטרים יפעלו לאבטחה, לשמירה על הסדר הציבורי ולהכוונת התנועה והכל בכדי לאפשר את פתיחתה של שנת הלימודים באופן בטוח ותקין.

לצד משימות רישוי, אבטחה והסדרת התנועה, יחלקו שוטרים קהילתיים בכל רחבי הארץ מערכות שעות שהופקו במיוחד על ידי משטרת ישראל לקראת פתיחת שנת הלימודים, בשפה העברית ובשפה הערבית.

במסגרת חקירת אירוע חשד להתעללות בחסר ישע בשופרסל בגוש עציון, אתמול בערב נעצר לחקירה חשוד נוסף תושב מזרח ירושלים והבוקר בשעה 11:00 לערך יובא החשוד לדיון בעיניינו בבימ"ש השלום בירושלים

"סמי הפיצוציות" הוחבאו בתוך נעלי ספורטממותגות ונלכדו במעבר כרם שלום, בדרכם לרצועת עזה*

בפעולה משולבת של בודקי רשות המעברים של משרד הביטחון במעבר כרם שלום, יחד עם בודקי המכס וחוקרי יחידת הסמים מכס מעברים ברשות המיסים , סוכלה הברחה גדולה של חומר החשוד כסם פיצוציות, שהוסתר בתוך משלוח תמים של נעלי ספורט. מאות שקיות של חומר החשוד כסם, במשקל של למעלה מ-5 ק"ג וכן פילטרים וניירות גלגול, התגלו מוסלקים בתוך נעלי ספורט ממותגות, מדגמים בינלאומיים, מוכרים ופופולאריים, שיועדו לתושבי עזה. המשאית והסחורה נתפסו. הנהג הועבר להמשך חקירת משטרת ישראל

בטחוני

  עזה 

סדרת פיצוצים בלב עזה: שלשה שוטרים פלסטינים נהרגו; גל מעצרים נגד תומכי דאע"ש ברצועה

לפחות שלושה שוטרים פלשתינים נהרגו הלילה במה שמסתמן כסדרה של מתקפות על המשטרה הפלשתינית ברצועת עזה. * גורמים בעזה דיווחו כי ייתכן ומדובר במתקפה של חמושים סלפים, פלג קיצוני של האסלאם הסוני, שהסתכסכו בעבר עם הרשויות ברצועת עזה. * משרד הפנים ברצועה הודיע כי כלל כוחות הביטחון והמשטרה העלו כוננות. דובר משרד הפנים בעזה אמר כי מנגנוני הביטחון ברצועה מתמקדים במרדף אחר האחראים לפיצוצים. לפי הדיווחים, בידי חמאס קצוות חוט ראשוניים בנוגע לפרטי האירועים וזהות המבצעים.

– בעקבות הפיצוצים שהתרחשו הלילה, פתח הבוקר (רביעי) חמאס בגל מעצרים של תומכי דאע"ש וארגונים סלפים נוספים ברצועה. על פי הדיווחים בעזה, שני מחבלים מתאבדים הם אלה שביצעו את המתקפה על עמדות המשטרה אך המידע הזה טרם אומת על ידי המשטרה והרשויות.

– בגדודי אל קודס, הזרוע הצבאית של הג'יאהד, הכחישו שההרוגים הם פעילים של הארגון. "אנו קוראים לאחים בתקשורת, לעיתונאים ולפעילים, להיות מדויקים ואמינים בפרסום כל חדשות הקשורות לגדודי אל-קודס, ולא להפיץ שום חדשות אלא רק באמצעות המקורות הרשמיים"

– הפיצוץ הראשון אירע סביב השעה 22:45 סמוך למחסום משטרתי בדרום הרצועה, ובו נהרגו שני שוטרים ואדם אחד נפצע באורח קשה, לפי דיווחים פלסטיניים, שני ההרוגים היו רכובים על אופנוע בעת הפיצוץ. כעבור פחות משעה, אירע פיצוץ נוסף באזור שייח עג'לין שבמערב הרצועה, וכוון למחסום משטרתי, בפיצוץ נהרג שוטר אחד ונפצעו עוד כמה בני אדם. בהמשך דווח על פיצוץ נוסף אך משרד הפנים העזתי הכחיש זאת

– מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, אמר כי "המצב תחת שליטה ומנגנוני הביטחון הממשלתיים יאמרו את דברם", הנייה הוסיף כי "הדברים יתבהרו ויוצגו לציבור, אנחנו בטוחים שנשתלט על המצב ונגיע לכל הגורמים הקשורים לפיצוצים". * דובר חמאס, הטיל את האחריות לאירועים על ישראל ואמר: "הכובשים נכשלו במימוש מטרותיהם, וכך גם ייכשלו משרתיהם בעזה שרוקמים מזימות נגדה ופוגעים בביטחונה."

המצרים הזהירו את חמאס מפני לחימה בישראל בשירות איראן וחיזבאללה

ישראל העבירה מסר למצרים ולפיהם במידה ושיגור הטילים לעבר עוטף עזה יימשך הרי שישראל תפתח מלחמה מול חמאס, כך דווחו מקורות פלסטינים. בעקבות כך זימנו המצרים את ראשי חמאס לפגישה בהולה בקהיר. לפי הדיווח ברשת "אל-ערביה" הסעודית בכירי המודיעין המצרי הזהירו את בכירי חמאס השוהים בקהיר לבל יקחו חלק בעימות צבאי אם יפרוץ בין ישראל לאיראן וחיזבאללה, בקהיר הבהירו כי יסירו את תמיכתם מכל הסדר בעזה אם חמאס לא יעצור את ירי הרקטות. לפי הדיווחים במצרים מסר דומה יועבר מהמצרים גם לראשי ארגון הג'יהאד האיסלאמי * בכיר חמאס, סוהייל אל-הינדי, הכחיש את הדיווחים – "למצרים יש את המשקל שלה, והוא גדול יותר מאיומים או העברת מסרים מישראל לחמאס".

– על פי הדיווח ברשת "אל-ערביה", משלחת החמאס אמרו למצרים כי יחסיהם עם האיראנים אינם מגיעים על חשבון הקשר למצרים ולשאר מדינות ערב. בנוסף דרשו הפלגים הפלסטינים דרשו מראשי המודיעין המצרי ללחוץ על ישראל על מנת ליישם את ההבנות המוסכמות ולחזור בה מהחלטה לצמצם את הדלקים וכן להוציא התחייבות ישראלית להקל את המצור מעל רצועת עזה כפי שסוכם.

– כזכור, אתמול הכחיש בכיר בג'יהאד האסלאמי את הטענה כי ארגונו עומד מאחורי ירי הרקטות האחרון מעזה לעבר שדרות והוסיף כי הג'יהאד לא מקבל הנחיות מאיראן אלא תמיכה בלבד, וכי הארגון מקבל החלטות באופן עצמאי. "אנו לא פקידים של איראן ולא עובדים אצל אף אחד – ערבי, זר או איראני".

  לבנון  

נסראללה במפגש סגור: "אם יש בידינו נשק מדויק, לא נבזבז אותו על מל"טים"; קאסם: "אנחנו רוצים שהמכה תהיה מפתיעה במידה המתאימה"

בחיזבאללה לא ממהרים להגיב לתקיפה הישראלית בביירות, ומעדיפים שהצד הישראלי יישאר בכוננות. בריאיון שהעניק אמש סגן מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם, לרשת 'רוסיה היום' הוא אמר כי ארגונו מעוניין להפתיע את ישראל במידה המתאימה. "אמרנו בעבר שנגיב על התוקפנות – וזה מה שהולך לקרות. אנחנו נגיב כדי שישראל לא תייצר משוואות חדשות. אנחנו רוצים שהמכה תהיה מפתיעה במידה המתאימה. על כן, אין טעם לדבר על הפרטים של מה שהולך לקרות". קאסם הבהיר כי הוא "שולל שהאווירה הנוכחית היא של מלחמה. אלא מדובר באווירה של תגובה על התוקפנות".

– גורם המקורב לחיזבאללה אמר לסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק בשפה הערבית, כי במהלך מפגש סגור של הארגון אמר נסראללה כי "ההתנגדות היא זו שקובעת מתי והיכן להגיב" והזכיר כי "אחרי התקיפה בקוניטרה (חיסול ג'יהאד מורנייה ב-2015), האווירה הייתה מתוחה, היו לנו שישה שהידים, אבל המתנו עשרה ימים. אנחנו לא ממהרים עכשיו, ניתן לישראל להישאר בכוננות". * לפי הגורם, למרות שבנאומו ביום ראשון, הזהיר מזכ"ל הארגון השיעי כי שמי לבנון לא יהיו בטוחים עוד למטוסים ישראליים, אמר מנהיג חיזבאללה באותו מפגש כי "חיזבאללה לא התחייב להפיל את כל כלי הטיס". לדברי נסראללה "ההתנגדות היא זו שקובעת מתי והיכן להגיב, והיא יכולה להפיל ארבעה עד חמישה כלי טיס, לא יותר, בדרך שתפגע בריגול הישראלי". נסראללה הוסיף כי "אם יש בידינו נשק מדויק, לא נבזבז אותו על מל"טים".

– אתמול אמרו שני גורמים המקורבים לחיזבאללה לסוכנות הידיעות רויטרס כי התגובה של הארגון תהיה מדודה וכזו שלא תוביל למלחמה. אחד מהם טען כי התגובה של חיזבאללה "מתוכננת כך שלא תוביל למלחמה שגם ישראל וגם חיזבאללה לא רוצים בה… הכיוון עכשיו הוא לבחור במתקפה מחושבת, אבל אין לדעת איך הדברים יתפתחו".

בדרך לבונקר: רכיב קריטי וייחודי בפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה הופצץ בתקיפה המיוחסת לישראל בלבנון

לאחר שאתמול דווח כי היעד שהותקף על ידי מל"טים בביירות הוא מתקן לדיוק טילים. דווח כי בזמן התקיפה, המערבל היה בחניון פתוח בביירות, זמן קצר לפני שחיזבאללה ביקש להעביר אותה לאתר הממוגן מפני פגיעה חיצונית, מה שיכול להסביר את עיתוי הפעולה. * המכשור הוסתר בתוך קופסה גדולה, תמימה למראה, בחצר בביירות והיה בדרכו להתקנה במפעל הקבע. אם ההתקנה היתה מתבצעת, יכול היה חיזבאללה להיכנס לתהליך ייצור סדרתי של כמות בלתי מוגבלת של רקטות מדויקות לטווחים ארוכים, שהיו משנות דרמטית את האיום על ישראל.

– בתמונות שפורסמו ב"טיימס" ניתן לראות שקופסת הבקרה של המערבל נפגעה ויצאה מכלל פעולה, והמערבל עצמו ניזוק. יודגש כי מדובר בציוד ייחודי ויקר, שנתון לפיקוח ולבקרה ונמצא ברשותן של מדינות ספורות בעולם בלבד. בלעדיו אי אפשר להקים פס ייצור לטילים מדויקים. בכך, למעשה, סוכלה לעת עתה כוונתו של חיזבאללה לייצר באופן סדרתי טילים מדויקים על אדמת לבנון.

– דיוק הטילים והרקטות של חיזבאללה מקודם כפרויקט איראני על-מנת שמרבית הטילים והרקטות שישוגרו מלבנון לעבר ישראל יפגעו במטרות איכות צבאיות ואזרחיות – או בלב ריכוזים של אוכלוסייה אזרחית. * רכיב אחד שהושמד לחלוטין נועד לשליטה ממוחשבת על טילים, ורכיב נוסף שנפגע הוא מערבל דלקים (planetary mixer) במשקל של יותר משמונה טונות שמיוצר באיראן ומשמש לערבול החומרים הרגישים שמשמשים בתהליך ייצור הדלק המוצק * יצויין כי טילים המופעלים על דלק נוזלי נדרשים להיות זקופים לשם התדלוק – מה שהופך אותם לפגיעים ולקלים לגילוי. טילים המונעים בדלק מוצק ניתנים לאחסון מוגן יותר – אך גם מאפשרים דיוק בפגיעה. הדלק המוצק משמש את המנגנון הממוחשב שבאמצעותו פליטת סילוני הבעירה לכיוונים שונים מנווטת את הטיל – אפילו בדיוק של מטר – ומאפשרת לשנות את מעופו בעודו באוויר. בכך קל הרבה יותר לפגוע במטרות אסטרטגיות – וקשה יותר ליירטו.

– בתוך כך, בלבנון דווח מפי מקור המקורב לחקירת נפילת הרחפנים, כי שני כלי הטיס המריאו משטח לבנון. המקור הוסיף כי לכך התכוון חסן נסראללה באומרו כי חזבאללה החליט להגיב על החדירה המודיעינית, שהתבצעה לדבריהם על ידי משתפי פעולה עם ישראל, שנחפשה על ידם וכי ירדוף אחר המבצעים בלבנון. * ערוץ התקשורת הלבנוני OTV דיווח אמש כי צבא לבנון ערך מיפוי בטווח של 8 ק"מ ממקום האירוע בדאחייה על מנת לקבוע את הנקודה שממנה שוגרו שני המזל"טים. במסגרת צעדים אלו, הגביר צבא לבנון את עבודתו המודיעינית.

– כמו כן, ערוץ אל-ערביה דיווח שחיזבאללה פינה מרכזים השייכים לארגון ברחבי המדינה מיד לאחר התקיפה שלשום. לפי הדיווח, עובדי המרכזים התבקשו להישאר בבתיהם ולמחוק את המידע שיש במחשבים. מקור מסר לאל-ערביה שבניגוד לטענות חיזבאללה, היעד שהותקף היה "יחידת המבצעים הטכנולוגיים להכנת כטב"מים" ששייכת לארגון הטרור.

דיווח: לבנון ביקשה מארה"ב לרסן את ישראל"

ראש ממשלת לבנון אל-חרירי מתואם עם מזכיר המדינה האמריקני פומפאו וגורמים בינלאומיים נוספים בניסיון לרסן את ישראל לאחר תקרית הרחפנים בביירות. כך מדווח הבוקר (רביעי) העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. * לפי הדיווח, אל-חרירי מניח שחיזבאללה יגיב על התוקפנות הישראלית, ומאשים את ישראל בכך שהיא מנסה להכתיב כללי עימות חדשים בדרום לבנון, בעוד שלבנון עצמה כיבדה את כללי הרגיעה באזור מאז התקבלה החלטה 1701 במועצת הביטחון של האו"ם, שהביאה להפסקת מלחמת לבנון השנייה.

  סוריה 

ישראל: מפקד הכוחות האיראניים בסוריה אחראי לנסיון פיגוע הרחפנים

בישראל טוענים כי מפקד הכוחות האיראניים בסוריה הגנרל ג'ואד ע'פארי הוא המפקד האחראי לנסיון פיגוע הרחפנים. * ע'פארי הוא מבכירי כוח קדס של משמרות המהפכה האיראניים והוא נמצא תחת פיקודו הישיר של מפקד קודס, קאסם סולימאני. * ע'אפרי גייס את הפעילים, דאג להכשרתם ופיקח על הוצאת נסיון הפיגוע לפועל בסוף השבוע. הפעילים עברו הכשרה לשימוש ברחפנים באירן, וליל שישי האחרון ניסו לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל מאזור ערנה, והותקפו בדרכם לבצע ניסיון שיגור נוסף, במוצאי שבת האחרון.

  עירק 

אחרי סדרת הפיצוצים והתקיפות שיוחסה לישראל: עירק העבירה 10 מחסני נשק למקומות סודיים

אחרי תקיפות יעדי המיליציות השיעיות הפרו-איראניות, שיוחסו לישראל: הרשויות בעיראק העבירו בחשאיות עשרה מחסני נשק למקומות שונים במדינה, כך דווח אתמול (שלישי) באתר א-סומריה העיראקי מפי גורם ביטחוני. * לפי הדיווח, המחסנים הועברו ממחוזות בגדאד, דיאלא וסלאח א-דין למקומות אחרים בחסות החשיכה.

חוץ

חיסול מסתורי באיראן: סוכן בכיר של משמרות המהפכה חוסל בעיר פירנשהאר

סוכן מודיעין בכיר של משמרות המהפכה, שהיה פעיל ביחידה למשימות חוץ, השייכת למשמרות המהפכה ואחראית על פעילות מחוץ לגבולות איראן חוסל אתמול בצהרי היום, זמן קצר לאחר שנכנס לרכבו הפרטי, לאחר שאלמוני ירה לעברו עם אקדח בעיר פירנשהאר, הממוקמת בצפון מערב איראן, בסמוך לגבול עם עיראק. * בקרב האזרחים כבר היו כאלה שהאשימו את ישראל בחיסול, אך יש לציין, כי האזור סובל לאחרונה מעימותים בין משמרות המהפכה לבין קבוצות חמושות השייכות למפלגות כורדיות איראניות, שמתנגדות למשטר ומתבססות במחוז כורדיסטן-עיראק.

"רחובות הוצפו, מכוניות נסחפו וטיסות נדחו" | בשיא הקיץ: סופת ברד במדריד

סופת בזק הציפה אתמול (שלישי) כבישים ובניינים במדריד וגרמה לכאוס תחבורתי. ברד כבד ירד באזור. * בתיעודים מהסערה שהייתה אתמול במדריד ופרבריה ניתן לראות מכוניות ופחי אשפה שנסחפים בכבישים המוצפים וכמויות גדולות של ברד ברחובות. הסופה גרמה לעיכובים בטיסות, להצפות במנהרות ובחניונים ולשיבושים ברכבת התחתית. השירות המטאורולוגי של ספרד דיווח שהיו יותר מ-9,000 ברקים בפרק זמן של שש שעות בלבד. * השירות המטאורולוגי הספרדי מסר שהסערה תמשיך לחוף המזרחי של ספרד ולאיים הבלאריים בים התיכון, ביניהם מיורקה. (Ynet)

עיתונאי איראני במשלחת של זריף חמק מ-48 מאבטחים וביקש מקלט בשבדיה

עיתונאי איראני שהיה חלק מהמשלחת שליוותה את זריף במסעו בפינלנד, שבדיה, נורבגיה ומדינות אחרות ברח בשבוע שעבר מהמשלחת האיראנית וביקש מקלט בשבדיה. לדבריו, אחד מעמיתיו בטהרן יצר עימו קשר וסיפר לו שארבעה שוטרים בלבוש אזרחי באו לסוכנות הידיעות עם צו מעצר נגדו. יום למחרת הצליח העיתונאי לחמוק מהמשלחת. לדבריו, "זה היה קשה מאוד, כי היו 48 שומרי ראש שמאבטחים את השר זריף ופוקחים עין על הכתבים" * לאחרונה פרסם העיתונאי הנמלט רשימה של פקידי ממשל איראנים המחזיקים לכאורה באזרחות כפולה – של איראן ושל מדינות אחרות שבהן רואה המשטר האיראני "מדינות עוינות", בהן ארה"ב, בריטניה וקנדה. איראן הרשמית אינה מכירה באזרחות כפולה, והיא מסרבת לספק סיוע קונסולרי לאזרחים איראנים בעלי אזרחות שכזו. (ynet)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן