תערוכת סתיו בבית האמנים בירושלים

סמנו ביומנים: החל מיום שבת 7.9.19: ילנה רוטנברג, שמוליק כץ ושרגא וייל, ניבה סימון, מתיה אורן וקורין אביסדריס, בציור, צילום ווידיאו

תערוכת סתיו בבית האמנים בירושלים

סמנו ביומנים: החל מיום שבת 7.9.19: ילנה רוטנברג, שמוליק כץ ושרגא וייל, ניבה סימון, מתיה אורן וקורין אביסדריס, בציור, צילום ווידיאו

בסתיו הקרוב יהיה בית האמנים בירושלים אכסניה למספר תערוכות:

שמוליק ושרגא בפריז || מסע ההשתלמות של שמוליק כץ ושרגא ווייל, 1953 (הדפס, רישום)  

האוצרים רון ברטוש וטלי תמיר חברו יחד לאצירת תערוכה של שניים מבכירי ציירי הקיבוץ הארצי: שרגא ווייל (1918–2009), מאיירם של עשרת דיברות השומר הצעיר וההגדה של פסח ששימשה את חברי הקיבוץ הארצי ושמוליק כץ (1926–2010) מאיירם של ספרי "חסמבה" ו"דירה להשכיר".

התערוכה מתמקדת בשנה אחת מיוחדת ביצירתם ארוכת השנים – שנת 1953 – שנה בה השתלמו באמנות ההדפס ובטכניקות של ציורי קיר בבית הספר לאמנויות היפות בפריז (ה"בּוֹזַאר"). השתלמות שנועדה לשימוש עתידי בטכניקות אלה ולהפצתן במרחב החזותי של התנועה הקיבוצית.

בתערוכה יוצגו עבודות נייר מאותה שנה המשקפות מבט כפול על פריז: מצד אחד, ציירו השניים את פריז היפה והמסוגננת ואת הווי בתי הקפה והגנים הציבוריים, ומצד שני, כסוציאליסטים נאמנים, תיארו את הקבצנים וה"קלושארים" השיכורים החיים מתחת לגשרים. בנוסף, ציירו שני הקיבוצניקים בפריז את נופי הקיבוץ והכפר הערבי, כשהם מפגינים נאמנות לארץ ולתנועה ששלחה אותם. רובד אחר בתערוכה מתייחס למדור הסאטירי השבועי בעיתון "על המשמר" בו פרסמו  השניים, בעיקר כץ, את מסעם באירופה בהומור אופייני. שמוליק ושרגא ניצלו את שהותם בפריז לטיולים ברחבי אירופה, כור מחצבתם, והנציחו את מסעם ברישומים במחברות וביומנים אישיים המוצגים בתערוכה.

מפגש גלריה: יום שבת, 2.11.19, בשעה 12:00.

ליתוגרפיה 1953, קרדיט צילום יחצ

ילנה רוטנברג || האבן הזו ושאר האבנים

תערוכה לזוכת הפרס לציור על שם אסנת מוזס לאמן צעיר לשנת 2019 (ציור). אוצר מלווה: אבי סבח.

כך נכתב על עבודתה: "ציוריה של ילנה רוטנברג מעוררים סקרנות ומעידים על אינטליגנציה ציורית המושתתת על ידע רחוב ועל חכמת סטודיו. הם מבקשים מן המתבונן להתקרב ולהשתהות על הפרטים המתעתעים, המרכיבים את מושאי הציור, שהם מוּכּרים ובלתי מוּכּרים בעת ובעונה אחת.

בציוריה, מציעה רוטנברג שפת ציור עדכנית וחדשנית, המגיעה מציורי הגרפיטי ומן הצילום המיידי והזמין, המופץ ברשתות החברתיות. כמו בצילום, היא עורכת את הדימוי המצויר, משחקת עמו והופכת אותו לדינמי, תוך שהיא מנצלת, בין השאר, את כשליו המובנים, כגון מיסוך, טשטוש והיעדר מיקוד. עצם השימוש באיירבראש (airbrush) כטכניקה ציורית, הופכת את הכשלים האלו לשפה ציורית מורכבת, המעניקה לציור "תכונות רחוב" על בד. נושאי ציור יומיומיים, בנאליים לכאורה – מעידים על חשיבה ועל דיאלוג ציורי עם "הנושא", כאשר בכל מיזנסצנה/סנפשוט מתקיימות זו לצד זו  תלישות ושייכות, היפרדות והתלכדות".

מפגש גלריה: יום שלישי, 15.10.19, בשעה 18:00.

 

חברים חדשים 2019 || קורין אביסדריס (ציור), מתיה אורן (ציור)

תערוכה משותפת שאוצרת אירנה גורדון עוסקת בעולם הוירטואלי. אביסדריס היא אמנית רב תחומית, העוסקת בדיוקן עצמי כדימוי נזיל. עיקר יצירתה הם ציורים/רישומים בעלי אופי מהיר ואיורי, שבהם היא מלקטת מתוך שטף הדימויים המציפים את הרשתות החברתיות של פייסבוק ואינסטגרם, הטלפונים הניידים, הטלוויזיה והקולנוע.

עבודותיה של מתיה אורן מסרבות להתקבע למצב אחד ומנהלות מאבק מתמיד עם האפשרות לתת ביטוי חזותי יציב לקיום האנושי, ש"נידון" להיות חופשי. הן נעות כל העת בין הפשטה לבין פיגורטיביות, משקפות את המעברים התמידיים שהם מנת חלקה של התודעה. הגודש בציוריה של מתיה אורן הוא מבע של הנפש והגוף שמתפרצים אל הבדים במערבולת של הנחות צבע דחוסות, שמתוכן עולה ומתגבש דיוקן חי, משתנה, חסר מנוח.

מפגש גלריה: יום שלישי, 24.9.19 בשעה 18:00.

 

ניבה סימון || טיסת מכשירים: תערוכה בסדרת נדבך 22 (צילום, וידיאו)

טיסת מכשירים הוא מצב בו הטייס אינו מסתמך על תנאי הראות כדי לשלוט במטוס אלא על הנתונים הנמסרים דרך מכשירי הניווט. עבודותיה של ניבה סימון נוצרות אף הן ללא ראיה ושליטה מלאה, בתהליך המתהווה בתוך חדר החושך. העבודות משלבות בין מסורת הפוטוגרמה והצילום ללא מצלמה עם אמצעים דיגיטליים של שימוש באור הבוקע ממסך או מקרן. סימון מחברת בין צילומי סטילס ווידאו שהיא מצלמת לבין דימויים ממרחבי המדיה השונים.

המכנה המשותף לעבודות בתערוכה הוא הדואליות בין יופי פואטי לבין תחושה של מקום הנתון בסיכון. הצילומים אינם עוסקים בזיהוי הדימוי אלא במורכבות של תפיסת המציאות כפי שהיא מוצגת דרך מיסוך והמרה במדיום הצילום וצריכתה דרך אמצעי המדיה, רשתות חברתיות וערוצי תקשורת.

את התערוכה אוצרת אתי שוורץ.

מפגש גלריה: יום שבת, 5.10.19, בשעה 12:00

קרוסלה, קרדיט צילום יחצ

***

בית האמנים ירושלים, רחוב שמואל הנגיד 12, ירושלים.

שעות פתיחת התערוכות (החל מיום 7.9): בימים שני, רביעי וחמישי בין השעות 18:00-10:00; בימי שלישי 20:00-14:00; בימי ששי 13:00-10:00; בימי שבת 14:00-11:00; בימי ראשון – סגור.

בסתיו הקרוב יהיה בית האמנים בירושלים אכסניה למספר תערוכות:

שמוליק ושרגא בפריז || מסע ההשתלמות של שמוליק כץ ושרגא ווייל, 1953 (הדפס, רישום)  

האוצרים רון ברטוש וטלי תמיר חברו יחד לאצירת תערוכה של שניים מבכירי ציירי הקיבוץ הארצי: שרגא ווייל (1918–2009), מאיירם של עשרת דיברות השומר הצעיר וההגדה של פסח ששימשה את חברי הקיבוץ הארצי ושמוליק כץ (1926–2010) מאיירם של ספרי "חסמבה" ו"דירה להשכיר".

התערוכה מתמקדת בשנה אחת מיוחדת ביצירתם ארוכת השנים – שנת 1953 – שנה בה השתלמו באמנות ההדפס ובטכניקות של ציורי קיר בבית הספר לאמנויות היפות בפריז (ה"בּוֹזַאר"). השתלמות שנועדה לשימוש עתידי בטכניקות אלה ולהפצתן במרחב החזותי של התנועה הקיבוצית.

בתערוכה יוצגו עבודות נייר מאותה שנה המשקפות מבט כפול על פריז: מצד אחד, ציירו השניים את פריז היפה והמסוגננת ואת הווי בתי הקפה והגנים הציבוריים, ומצד שני, כסוציאליסטים נאמנים, תיארו את הקבצנים וה"קלושארים" השיכורים החיים מתחת לגשרים. בנוסף, ציירו שני הקיבוצניקים בפריז את נופי הקיבוץ והכפר הערבי, כשהם מפגינים נאמנות לארץ ולתנועה ששלחה אותם. רובד אחר בתערוכה מתייחס למדור הסאטירי השבועי בעיתון "על המשמר" בו פרסמו  השניים, בעיקר כץ, את מסעם באירופה בהומור אופייני. שמוליק ושרגא ניצלו את שהותם בפריז לטיולים ברחבי אירופה, כור מחצבתם, והנציחו את מסעם ברישומים במחברות וביומנים אישיים המוצגים בתערוכה.

מפגש גלריה: יום שבת, 2.11.19, בשעה 12:00.

ליתוגרפיה 1953, קרדיט צילום יחצ

ילנה רוטנברג || האבן הזו ושאר האבנים

תערוכה לזוכת הפרס לציור על שם אסנת מוזס לאמן צעיר לשנת 2019 (ציור). אוצר מלווה: אבי סבח.

כך נכתב על עבודתה: "ציוריה של ילנה רוטנברג מעוררים סקרנות ומעידים על אינטליגנציה ציורית המושתתת על ידע רחוב ועל חכמת סטודיו. הם מבקשים מן המתבונן להתקרב ולהשתהות על הפרטים המתעתעים, המרכיבים את מושאי הציור, שהם מוּכּרים ובלתי מוּכּרים בעת ובעונה אחת.

בציוריה, מציעה רוטנברג שפת ציור עדכנית וחדשנית, המגיעה מציורי הגרפיטי ומן הצילום המיידי והזמין, המופץ ברשתות החברתיות. כמו בצילום, היא עורכת את הדימוי המצויר, משחקת עמו והופכת אותו לדינמי, תוך שהיא מנצלת, בין השאר, את כשליו המובנים, כגון מיסוך, טשטוש והיעדר מיקוד. עצם השימוש באיירבראש (airbrush) כטכניקה ציורית, הופכת את הכשלים האלו לשפה ציורית מורכבת, המעניקה לציור "תכונות רחוב" על בד. נושאי ציור יומיומיים, בנאליים לכאורה – מעידים על חשיבה ועל דיאלוג ציורי עם "הנושא", כאשר בכל מיזנסצנה/סנפשוט מתקיימות זו לצד זו  תלישות ושייכות, היפרדות והתלכדות".

מפגש גלריה: יום שלישי, 15.10.19, בשעה 18:00.

 

חברים חדשים 2019 || קורין אביסדריס (ציור), מתיה אורן (ציור)

תערוכה משותפת שאוצרת אירנה גורדון עוסקת בעולם הוירטואלי. אביסדריס היא אמנית רב תחומית, העוסקת בדיוקן עצמי כדימוי נזיל. עיקר יצירתה הם ציורים/רישומים בעלי אופי מהיר ואיורי, שבהם היא מלקטת מתוך שטף הדימויים המציפים את הרשתות החברתיות של פייסבוק ואינסטגרם, הטלפונים הניידים, הטלוויזיה והקולנוע.

עבודותיה של מתיה אורן מסרבות להתקבע למצב אחד ומנהלות מאבק מתמיד עם האפשרות לתת ביטוי חזותי יציב לקיום האנושי, ש"נידון" להיות חופשי. הן נעות כל העת בין הפשטה לבין פיגורטיביות, משקפות את המעברים התמידיים שהם מנת חלקה של התודעה. הגודש בציוריה של מתיה אורן הוא מבע של הנפש והגוף שמתפרצים אל הבדים במערבולת של הנחות צבע דחוסות, שמתוכן עולה ומתגבש דיוקן חי, משתנה, חסר מנוח.

מפגש גלריה: יום שלישי, 24.9.19 בשעה 18:00.

 

ניבה סימון || טיסת מכשירים: תערוכה בסדרת נדבך 22 (צילום, וידיאו)

טיסת מכשירים הוא מצב בו הטייס אינו מסתמך על תנאי הראות כדי לשלוט במטוס אלא על הנתונים הנמסרים דרך מכשירי הניווט. עבודותיה של ניבה סימון נוצרות אף הן ללא ראיה ושליטה מלאה, בתהליך המתהווה בתוך חדר החושך. העבודות משלבות בין מסורת הפוטוגרמה והצילום ללא מצלמה עם אמצעים דיגיטליים של שימוש באור הבוקע ממסך או מקרן. סימון מחברת בין צילומי סטילס ווידאו שהיא מצלמת לבין דימויים ממרחבי המדיה השונים.

המכנה המשותף לעבודות בתערוכה הוא הדואליות בין יופי פואטי לבין תחושה של מקום הנתון בסיכון. הצילומים אינם עוסקים בזיהוי הדימוי אלא במורכבות של תפיסת המציאות כפי שהיא מוצגת דרך מיסוך והמרה במדיום הצילום וצריכתה דרך אמצעי המדיה, רשתות חברתיות וערוצי תקשורת.

את התערוכה אוצרת אתי שוורץ.

מפגש גלריה: יום שבת, 5.10.19, בשעה 12:00

קרוסלה, קרדיט צילום יחצ

***

בית האמנים ירושלים, רחוב שמואל הנגיד 12, ירושלים.

שעות פתיחת התערוכות (החל מיום 7.9): בימים שני, רביעי וחמישי בין השעות 18:00-10:00; בימי שלישי 20:00-14:00; בימי ששי 13:00-10:00; בימי שבת 14:00-11:00; בימי ראשון – סגור.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן