Skip to content

דליה דורנר: דברי ראש הממשלה מסכנים את חופש העיתונות ומהווים איום על עיתונאים

נשיאת מועצת העיתונות השופטת (בדימוס) דורנר מתחה הערב ביקורת קשה על דברי נתניהו - "הדברים של ראש הממשלה מאד מדאיגים אותי. ההשפעה של דבריו, בשל תפקידו הבכיר כאיש ציבור, הינה מכרעת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיאת מועצת העיתונות, השופטת דליה דורנר, מתחה הערב (מוצאי שבת) ביקורת קשה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות קריאתו להחרים את שידורי קשת 12 בהמשך לפרסומים האחרונים והציטוטים מכתבי האישום נגדו וכן בשל דבריו נגד העיתונאים, שלדבריה, עלולים לפגוע בחופש העיתונות ומהווים סכנה פיסית לעיתונאים.

(גיא פלג - צילום מסך, השופטת דורנר צילום יח"צ בוצ'צ'ו, נתניהו ואלוביץ', צילום מסך חדשות 12 )
(גיא פלג - צילום מסך, השופטת דורנר צילום יח"צ בוצ'צ'ו, נתניהו ואלוביץ', צילום מסך חדשות 12 )

בראיון שנערך ברשת ב של תאגיד כאן,  אמרה דורנר כי "הדברים של ראש הממשלה מאד מדאיגים אותי. ההשפעה של דבריו, בשל תפקידו הבכיר כאיש ציבור, הינה מכרעת ועלולה לפגוע בחופש העיתונות. הייתי מצפה מאדם שממלא תפקיד כל כך חשוב להבין את הסכנה החמורה הטמונה בדבריו. דבריו מסכנים לא רק את חופש העיתונות, אלא מהווים איום על העיתונאים, ועלולים להביא לתגובות פיסיות כנגדם", אמרה השופטת דורנר.
נתניהו השתלח כנגד ערוץ 12 וגם כנגד כתב המשפט של הערוץ גיא פלג. נתניהו זעם על הכתב שמפרסם לאחרונה חלקים נבחרים מחקירות ראש הממשלה בתיקי פרשת 4000 הנוגעת לפרשיית השוחד שנתניהו קבל לכאורה מבעלי וואלה ובזק, שאול אלוביץ'. פרשה בה החליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט להאשים את ראש הממשלה בשוחד בנוסף לסעיפי אישום ברמייה, הלבנת הון ועוד, כך על פי כתב החשדות. שימוע הנוגע לכתב ההחשדות יערך לנתניהו בתחילת אוקטובר הקרוב. בעקבות פרסומי הכתב ולאחר שורה של איומים על חייו, החליט מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס להצמיד מאבטח לכתב המשפט של החברהכך דווח ביום שישי האחרון. פי הדיווח, בימים האחרונים מקבל פלג איומים רבים ונאצות קשות ברשתות החברתיות ולמכשיר הטלפון האישי שלו.

בין יתר הודעות ההסתה שקיבל פלג: "כמה שאתה שקרן ומסית נגד ביבי, אלוהים ישלם לך בקרוב", "גיא פלג הוא מחבל תקשורתי באירגון הפשיעה השמאלני משפטי של יוצאי קרן וקסנר" ו-"גיא פלג דמבו ממשיך להפיץ תרעלת ופייק ניוז".

ח"כ בני גנץ, ראש רשימת כחול לבן, הגיב לכך בעמוד הטוויטר שלו: "אז עכשיו מצמידים מאבטח לגיא פלג. כשראש הממשלה מסית באופן קבוע נגד התקשורת ומעלה סטטוסים נגד כתבים – אלימות הופכת מעניין של 'אם' לעניין של 'מתי'. נתניהו, האלימות מרימה ראש ויש לך אחריות לכך. אתה ושליחך צריכים לעצור לפני שיהיה מאוחר מידי. צא וגנה בפומבי כל אלימות שהיא".

. "הדברים של ראש הממשלה מאד מדאיגים אותי. דבריו מסכנים לא רק את חופש העיתונות, אלא מהווים איום על עיתונאים"

בתשובה לשאלתה של המאיינת, הוסיפה השופטת דורנר ואמרה: "מר נתניהו נושא בתפקיד מרכזי במדינה. דבריו אינם של עוד של אדם מן הישוב. ככל שמעמדו של הפוליטיקאי בכיר יותר, יש לדבריו משקל גבוה יותר. דבריו מהווים סכנה ופגיעה בדמוקרטיה ובחופש העיתונות, כמו גם פגיעה בשומרי סף אחרים".

"אני חייבת לציין כי דבריו של ראש הממשלה אכזבו אותי. אני אוהבת את מדינת ישראל. היא מהווה פלא בשבילי. אני מאד רוצה שנשמור עליה מכל משמר ושכל אחד ימלא את תפקידו. אני מוטרדת  אבל יחד עם זאת, חייבת להיות אופטימית".

דורנר התייחסה לעובדה שלאחר שבקשת ראש הממשלה למנוע שידור ההקלטות והחומרים המחשידים אותו נדחתה על ידי השופט  ניל הנדל, לקראת השידור של חדשות 12 הערב את תמלילי השיחות בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין שר התקשורת בזמנו, שלמה פילבר, בהקשר של פרשת אלוביץ', נתניהו קרא לציבור להחרים את ערוץ 12. נתניהו התייחס לסדרה נערים  שמשודרת בערוץ 12 ולדברי ראש הממשלה היא סדרה אנטישמית. לא פחות. דברים חמורים הנאמרם מפי ראש ממשלה על סדרה ויוצריה.

בהתייחסותו לכך נתניהו כתב: "ערוץ התעמולה 12 ״קשת״ הפיקו סדרה אנטישמית בשם ״הנערים״ (Our Boys), שמופצת בעולם ומוציאה שם רע ושקרי למדינת ישראל. אני לא מופתע מכך ש״קשת״ משחירה בשקר את דמותה של ישראל, שכן אני רגיל לכך ש״קשת״ משחירה אותי מדי יום. הסדרה ״הנערים״ מקדישה דקות בודדות של קטעי ארכיון קרים ומנותקים לרצח שלושת הנערים. מייד לאחר מכן ולכל אורך הסדרה, העלילה כולה מתנתקת מסיפור הירצחם המזעזע, ומתמקדת במקרה אחד – רצח הנער הערבי בירושלים, מקרה מזעזע אבל נדיר מסוגו.

"כ-120 משפחות שכולות מפורום ״בוחרים בחיים״ יצאו במכתב קורע לב נגד הסדרה. מירב חג'אג', אמה של שיר חג'אג' ז"ל שנרצחה בטיילת ארמון הנציב, כתבה: ״אנשים רואים את הסדרה בחו"ל וחושבים שיש טרור יהודי ששווה לטרור פלשתיני. שאנחנו הורגים בהם והם הורגים לנו. המציאות הפוכה לגמרי. מדינת ישראל פעלה בנחישות לתפוס ולהעניש את הרוצחים של אבו ח'דיר.

"לעומת זאת, הרשות הפלשתינית מתגמלת ומהללת רוצחי יהודים. בקייטנות ובבתי הספר משבחים ומחנכים ללכת בדרכם". מאז שהסדרה עלתה בחודש שעבר, רבים מכם פנו אליי ושאלו מה אפשר לעשות. המלצתי ברורה: אל תצפו ב״קשת״ או בתכנים של ״קשת״. ״קשת״ וערוץ 12 מרוויחים מרייטינג.

"הרייטינג נקבע על פי הצפייה של כ-700 משפחות בישראל שמחוברות למכשיר ״פיפל מיטר״. אם המכשיר מותקן בביתכם, או אם מישהו בסביבתכם מחובר למכשיר כזה, דירשו ממנו להימנע מלצפות ב״בקשת״ ובערוץ 12 בשל בחירתם להשחיר את פנינו בעולם בשקרים נגד מדינת ישראל.  זוהי התשובה האמיתית בדמוקרטיה, חופש הבחירה לצפות וחופש הבחירה לא לצפות", כתב ראש הממשלה נתניהו.

  ממפגת המחנה הדמוקרטי נמסר בתגובה: "החשוד מבלפור מזכיר לעם ישראל התקופה האפלה מההסתה שקדמה לרצח רבין- הפעם על המוקד התקשורת ועיתונאים בכירים והשמאל. ה״האלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית״ קבע רבין, ביבי ממשיך באותו כרסום שסופו באלימות. השרים שמגבים אותו ומי שמכנים אותם ׳השותפים הטבעיים׳ חולקים באשמה לתוצאות. את שלטון נתניהו והליכוד חייבים להחליף״

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן