Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הערב) יום ראשון ה- 01 בספטמבר 2019

כותרות המהדורה     הסלמה בצפון: לפחות שלשה טילים נגד טנקים שוגרו מלבנון והשמידו ג'יפ ומוצב בגבול הצפון; בתגובה, בתגובה ישראל ירתה למעלה ממאה פגזי ארטילריה ומסוקים (בטחוני)     חיזבאללה: התקרית היא תגובה להרג הלבנונים בסוריה, אך התגובה על המל"טים בדאחייה בביירות היא חשבון אחר (בטחוני)     בעקבות ההסלמה בצפון: פיקוד העורף הורה על פתיחת מקלטים; […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    הסלמה בצפון: לפחות שלשה טילים נגד טנקים שוגרו מלבנון והשמידו ג'יפ ומוצב בגבול הצפון; בתגובה, בתגובה ישראל ירתה למעלה ממאה פגזי ארטילריה ומסוקים (בטחוני)

    חיזבאללה: התקרית היא תגובה להרג הלבנונים בסוריה, אך התגובה על המל"טים בדאחייה בביירות היא חשבון אחר (בטחוני)

    בעקבות ההסלמה בצפון: פיקוד העורף הורה על פתיחת מקלטים; כבישים בצפון נחסמו (בטחוני)

    במטרה לחשוף שטחים עויינים: מל"ט ישראלי השליך חומר בערה מעל יערות בשטח לבנון (בטחוני)

כתבי אישום בכפוף לשימוע לבכירי בזק ובעלי השליטה לשעבר, שאול אלוביץ' (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    הלילה: מעונן חלקית. מחר: מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות ירדו במקצת.

    שלישי: מעונן חלקית ויעשה נאה. תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות. צפויה הקלה בעומס החום.

    רביעי: מעונן חלקית עד בהיר עם ירידה קלה נוספת בטמפרטורות בעיקר בהרים.

    חמישי: מעונן חלקית עד בהיר. ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

חדשות

        מחאת הנכים התחדשה: שיבושים ברכבות; כביש החוף נחסם

ארגוני הנכים מחדשים את המחאה: תנועת הרכבות במקטע שפיים – בית יהושוע הופסקה הבוקר לשני הכיוונים במשך כחצי שעה בעקבות מחאת הנכים שמוחים על סחבת הממשלה בהקמת הוועדה הבינמשרדית שאמורה להגיש עד סוף השנה את המלצותיה לממשלה בדבר מועד וגובה הפעימה השלישית של העלאת גובה קצבת הנכות. מאוחר יותר חסמו המפגינים גם את כביש החוף סמוך למחלף יקום

        משטרת ישראל פענחה את רצח דוד אגייב בחודש שעבר בנתניה

צוות חקירה מיוחד במשטרת ישראל סיים את חקירת רצח דוד אגייב בן 72 מנתניה, ובימים הקרובים יוגש נגד כפיר עטיה בן 36 מנתניה כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים בגין מעורבותו באירוע.

ביום 11.8.19 התקבל במשטרת ישראל דיווח על גבר פצוע כשהוא מוטל מדמם בכניסה לבניין מגורים בשדרות בנימין בנתניה. כוחות משטרה שהגיעו במהירות למקום הבחינו בגבר כשהוא דקור בפלג גופו העליון.  גורמי רפואה נאלצו לקבוע את מותו של הגבר במקום ונפתחה חקירה לבירור נסיבות הרצח.

בלשי וחוקרי המשטרה פתחו במצוד לאיתור החשוד במעשה. כעבור יומיים,  שוטר זיהה את החשוד בנמל ת"א וביקש ממנו להזדהות. החשוד סירב לבקשה, וחשדו של השוטר גבר לאחר שסבר כי מדובר בחשוד הדרוש לחקירת הרצח בנתניה. השוטר עצר את החשוד והוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה.

במהלך החקירה נקבע בחוות דעת של מעבדת סימנים במחלקת הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל,  כי קיימת התאמה בין הנעליים שנעל החשוד לבין טביעות נעליים שנמצאו בזירת הרצח

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בפ"ת ובדיון שהתקיים היום, עם סיום מלאכת איסוף הראיות, הוגשה הצהרת תובע בדבר כוונת הפרקליטות להגיש נגד החשוד כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. מעצרו של החשוד הוארך היום ב-5 ימים ועד 5.9.19.

– פרשת החשד להתעללות והזנחה של הילדה בת 7: ההורים חשודים שקשרו את בתם בת 7 בחבל עבה, נעלו אותה באמבטיה והלכו לבלות בים

משטרת ישראל פענחה לאחר חקירה מורכבת, את תיק החשד להתעללות וההזנחה של הילדה בת 7 מלוד, שנמצאה על ידי שוטרים בחודש שעבר בחדר המקלחת בביתה, כשהיא שוכבת מקופלת בתוך שלולית מים, קשורה ברגליה, בידיה ובצווארה בחבל עבה ועל גופה חתכים, חבלות ופצעים.

צוות שוטרי סיור, שוטרת ושוטר, שהגיעו אל המקום נערכו לפריצה אל הבית הנעול, כאשר אל הבית הגיעו לפתע הוריה של הילדה. אביה של הילדה פתח את הדלת והלך לעבר חדר האמבטיה, כאשר השוטרים בעקבותיו.

כאשר הבחינו השוטרים בילדה, ניסה השוטר להתיר את החבל העבה ומשלא עלה הדבר בידו, נטל סכין, חתך את החבל העבה ושחרר את הילדה.  השוטרים הזעיקו אל המקום גורמי רפואה שפינו את הילדה במצב בריאותי קשה לטיפול בבית החולים ועצרו במקום את ההורים.

 מבדיקות רפואיות שנערכו לילדה עלה חשד כי היא סובלת מהזנחה ממושכת, ציפורני רגליה חסרות ועל גופה ופניה צלקות שמקורן בכוויות ונגעי עור קשים.  

עם התקדמות החקירה,  עלה כי הילדה שנולדה בשטחי הרשות לאמה הפלסטינית, הובאה ללוד ללא כל תיעוד ורישום בישראל. על פי החשד, אביה של הילדה קשר אותה בחבל העבה השאיר אותה כך במשך שעות ארוכות, בזמן שיצא לבלות ביחד עם אמה של הילדה ושאר בני המשפחה בחוף הים בתל אביב.

בחיפוש שערכו השוטרים בביתם של החשודים נאספו ממצאים הקושרים את החשודים למיוחס להם וכן נגבו עדויות המחזקות את החשד כנגדם.

מעצרם של החשודים (51,36) הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום, ועם סיום החקירה צפויה הפרקליטות להגיש נגדם מחר כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

הצהרת תובע ניתנה כנגד חשוד בשנות ה20 שביצע עבירת מין חמורה בקטינה בת 14

בהמשך להודעת המשטרה מיום 25.8 לפיה, במהלך אותו סוף שבוע התקבל במשטרה דיווח על העדרות של קטינה בירושלים, ובעקבות  כך החלו שוטרים בחיפושים נרחבים שבמהלכם, איתרו את הקטינה כאשר בסמוך למקום בוא היא אותרה נראה חשוד עוזב את המקום, השוטרים שחשדם התעורר דלקו אחריו, עצרו אותו והוא הועבר לחקירה, שבמהלכה התברר כי ביצע בקטינה עבירת מין חמורה.

בתום חקירת המשטרה ניתנה היום,על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, הצהרת תובע ובית המשפט האריך את מעצרו של החשוד עד ליום 5.9.

תיק 4000 – פרקליטות המדינה  הודיע היום למנכ"ל חברת בזק לשעבר ולמנכ"ל YES ולבכירים נוספים לרבות בעלי השליטה לשעבר שאול אלוביץ' כי יוגשו נגדם כתבי אישום בגין סעיפי מרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון ועוד בכפוף לשימוע שיערך להם בקרוב. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להגיע לשימוע בתיק זה בחשד לקבלת שוחד בנוסף למרמה והפרת אמונים, בחודש הבא (מגפון ניוז)

פוליטי

ועדת הבחירות: החלפת נציגים בקלפיות – עבירה פלילית

ועדת הבחירות תקיים שיחות אזהרה לכלל נציגי המפלגות ובהן יובהר כי שיטות שהיו נהוגות בעבר כמו החלפת נציגים בקלפיות – הן פליליות. הרקע למהלך הוא ממצאים מחקירת הזיופים ובדיקת משמר הבחירות האזרחי שבהם עלה שבכמות גדולה של קלפיות אין נציג אופוזיציה או שיש נציגים מאותם גושים – שם גם היו תוצאות שהעלו חשד. * לפי תחקיר שפורסם בעיתון "הארץ" הוא שמפלגות ערביות ויהדות התורה החליפו נציגים בקלפיות בניגוד לחוק. בקלפיות ביישובים חרדיים שבהם היו אמורים להיות נציג חרדי ונציג מפלגה ערבית, חרדי נרשם כחבר במפלגה ערבית וכך גם היה ביישובים ערבים. לכאורה אף אחד לא יכול למנוע ממפלגות לרשום נציגים ספציפיים מטעמן, אולם ועדת הבחירות תבהיר כי בגלל שהדבר נעשה באופן מאורגן ופוגע בטוהר הבחירות – זה פלילי ואין כאן תחום אפור. (כאן)

בטחוני

הסלמה בצפון: לפחות שלשה טילים נגד טנקים שוגרו מלבנון והשמידו ג'יפ ומוצב בגבול הצפון; בתגובה, בתגובה ישראל ירתה למעלה ממאה פגזי ארטילריה ומסוקים

התחממות בצפון: זמן קצר לאחר השעה 16:00 חוליית חיזבאללה ירתה טילי נ"ט לעבר עמדה בבסיס וג'יפ צבאי באזור אביבים הסמוך לגדר המערכת. חיזבאללה מסר כי השמיד רכבים צבאיים. גורמי ביטחון בצפון דיווחו כי חיזבאללה ירה לעבר טנקים וכלים נוספים בתקיפה משולבת, כדי להקשות על ישראל להגיב באופן מידי. בצבא נמסר כי אין נפגעים * בהודעת חיזבאללה נטען כי הרכב הצבאי הותקף על ידי טיל קורנט, וכי בעקבות הירי נהרגו ונפצעו היושבים ברכב. * תושב אביבים סיפר לחדשות 12 "ראיתי שלושה טילים שעוברים מעל הראש ונוחתים ביישוב ליד". תושב נוסף סיפר, "כשהטילים נורו הייתי באחד המטעים ליד גדר הגבול, לא ראיתי מאיפה יצאו אבל ראיתי איפה נפלו שזה. לקחתי את הרגליים ועפתי. זה היה משהו מאוד חזק, משהו מאוד חריג. מאז שומעים תנועה מאוד לא שגרתית של אמבולנסים וסירנות".

– בתגובה החלה ישראל לירות לעבר מקור הטילים ולעבר מטרות בדרום לבנון. בסך הכל ירתה ישראל יותר ממאה פגזי ארטילריה ומסוקים, בתגובה לירי טילי הנ"ט של חיזבאללה. לפי הלבנונים, התקיפות גרמו לשריפות בפאתי מארון א-ראס, עיתרון ויארון. בשלב זה לא ברור אם מדובר בירי תגובתי לאזורים שמהם נורו טילי הקורנט או בתקיפת עמדות אחרות מבנק המטרות בגזרה.

– בעקבות תקרית הירי בגבול העלה ארגון הטרור חיזבאללה כוננות, והורה לתושבים להתרחק מהאזורים שהופצצו על ידי ישראל.

– סמוך לאביבים משתוללת שריפה בשל חילופי האש. כתוצאה מכך מתפוצצים מדי פעם מוקשים.

חיזבאללה: התקרית היא תגובה להרג הלבנונים בסוריה, אך התגובה על המל"טים בדאחייה בביירות היא חשבון אחר

לאחר תקרית הירי בצפון, מסר ארגון הטרור חיזבאללה לישראל: "זו התגובה להריגת הצעירים בפרברי דמשק. התגובה על המל"טים בדאחייה בביירות היא חשבון אחר", כך דווח ב'מעריב'.

– אתמול אמר עוזרו של נסראללה מוחמד יארי בתגובה לפיצוץ המל"טים בדאחייה בביירות כי "האויב הציוני תקף אותנו בעומק ולכן נתקוף אותו בעומק. הם עוד יצטערו מאוד על מעשיהם. קיבלנו החלטה לתקוף את האויב שתקף אותנו ישירות בבית רגיל בעקרבה ובדאחייה – זה לא סתם איום".

– בנאום שנשא אתמול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הוא אמר כי ארגונו יגיב מתוך שטח לבנון על תקיפת הרחפנים ברובע הדאחייה בשבוע שעבר – לדבריו, "בעבר התגובות שלנו הגיעו מחוות שבעא – שם אנחנו בדרך כלל מגיבים. הפעם אני רוצה לומר שהתגובה יכולה להגיע מכל מקום בלבנון".

– עורך העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המזוהה עם חיזבאללה, ציין אתמול שהפעולה שתבוא בימים הקרובים היא רק ראשונה בסדרה ושההמשך תלוי בתגובה הישראלית. אנחנו בפתחם של ימים מורכבים והעוצמה של המהלך הצפוי של חזבאללה היא שתקבע לאן הולכים.

– בישראל מעריכים כי אנשי חזבאללה כבר החלו להוציא לפועל את פיגוע הנקמה, בעקבות התקיפה בביירות בתחילת השבוע המיוחסת לישראל. עוד מסתמן כי חזבאללה מתכוון לצלם את פיגוע הנקמה, ולשדרו במועד שיבחר בערוץ אל-מנאר.

– מקורות בחיזבאללה טענו אתמול בשיחה עם האתר הלבנוני “א־נאשרה”, כי אין תאריך יעד לתגובה של חיזבאללה לשתי התקיפות המיוחסות לישראל. "פעולה כזו צריכה להיות כואבת לישראל, ולכן התכנון שלה יימשך תקופה ארוכה”,

– בכאן חדשות דווח בשם דיפלומטים רוסים כי חיזבאללה יגיב, אך לא יגרור את לבנון למלחמה.

בעקבות ההסלמה בצפון: פיקוד העורף הורה על פתיחת מקלטים; כבישים בצפון נחסמו

בעקבות ההסלמה, הצבא פרס מחסומים בצפון, חסם את כביש הצפון ומנע כניסה ליישובי האזור. מחסומי פתע – המיועדים לכלי רכב צבאיים – הוקמו בכבישים שונים, בעיקר בכיוון כביש הצפון, ומאצבע הגליל לרמת הגולן. * בשבוע שעבר הוצבו שוטרים בצמתים מרכזיים בהיערכות למקרה שיהיה צורך בחסימה מהירה.

– במערכת הבטחון קראו לתושבים במרחק עד ארבעה ק"מ מגבול הלבנון לשהות בבתים ולפתוח מקלטים, אך עם זאת הודגש כי לא נדרש לרדת למרחב מוגן או למקלטים אלא רק בעת שמיעת אזעקה. בעת שמיעת אזעקה, ציינו בהודעה, יש לשהות במרחב מוגן למשך 10 דקות ולהמתין להנחיות נוספות. כמו כן, יש לבטל ולהימנע מכל פעילות במרחב גדר הגבול לרבות עבודות חקלאיות. בשלב זה, לא ניתן לנוע בצירים. * ביישובים במרחק מעל ארבעה ק"מ מהגבול לא נדרשת פתיחת מקלטים.

– בפיקוד העורף מציינים כי אם נשמעת אזעקה או התרעה כאשר שוהים באוטובוסים או ברכבים אשר נמצאים בישוב, נדרשים להוריד את הנוסעים בצורה רגועה ככל שניתן (בתאום) במרחב הממוגן ביותר הקרוב למקום. רכבים בצירים ראשיים, לעצור בצורה בטוחה בצידי הדרך, להוריד את הנוסעים ולשכב על הקרקע.

במטרה לחשוף שטחים עויינים: מל"ט ישראלי השליך חומר בערה מעל יערות בשטח לבנון

ערוץ אל מנאר הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה דיווח הבוקר על ירי ארטילרי של ישראל באזור חוות שבעא בסמוך לגבול ישראל-לבנון בהר דב. ב"אל מנאר" האשימו את ישראל גם בהשלכת חומרי תבערה מעל יערות אלונים בדרום המדינה מכלי טיס בלתי מאוישים. ערוץ התקשורת אף פרסם תמונה של מכל, שלטענתו שימש לפיזור חומר התבערה. צבא לבנון אישר את הדברים וטען כי "מל"ט ישראלי חדר למרחב האווירי של לבנון, מעל חוות בסטרה – הפיל חומרים דליקים על החורשה, והביא לשריפה במקום".

– במהלך הלילה דווח בלבנון, כי מטוסי קרב ישראליים חגו בגובה בינוני מעל העיר צור, נבטייה ובינת ג'ביל בגזרה המערבית בדרום לבנון. בנוסף, דווח על כניסת מטוס קרב ישראלי ממערב למזרח מכיוון הים לראס נאקורה.

– אחת ההערכות בלבנון היא כי ייתכן שבארגון מתכננים תקיפה בשלוש חזיתות: ירי נ"ט על סיור, ירי קטיושות לעבר מוצבים וירי לעבר כוח נוסף, כדי להציג מפגן כוח של פעולה משולבת. כמיטב המסורת של חזבאללה האירוע כנראה יצולם וישודר בערוץ אל-מנאר.

– כחלק מההעירכות להסלמה, נצפו אתמול שיירות של מובילים צבאיים בדרכם צפונה, כשהם נושאים על גבם תותחים. בנוסף, מטוסים ומסוקים של חיל האוויר הוסטו לכיוון גבול הצפון. בין המטוסים שהועברו לגזרה הצפונית: שני מטוסי תדלוק (שבדרך כלל מלווים מטוסי קרב שאותם אי אפשר לזהות) ועוד שני מטוסי מודיעין (שביט). גם מטוסי הרקולס של חיל האוויר הגיעו הבוקר צפונית לחיפה, ולאחר כמה שעות שבו לבסיסם בדרום הארץ.

– בחיל האוויר נערכים לאפשרות של מתקפות על ידי כטב"מים מתאבדים. הכוננות האווירית עלתה וכלי טיס של חיל האוויר מסיירים באוויר לאורך הגבול: מל"טים מבצעים ניטור מודיעיני, וכן מסוקי ומטוסי קרב נערכים לתגובה מיידית לכל זיהוי של כלי עוין. בזירה הימית ישנו עיבוי של פעילות חיל הים כדי למנוע ניסיונות חדירה לשטח ישראל דרך הים. כמו כן, קיימת היערכות לאפשרות שכוחות חיזבאללה ינסו לחדור לשטח ישראל דרך גדר הגבול כדי לבצע פיגוע.

– על פי דיווחים נוספים בלבנון, ישראל הקים סוללות עפר באזור הכפר רג'ר. * בסוף השבוע טענו תושבי הכפר רג'ר, שנמצא על הגבול, טענו סגר את הכביש הראשי של הכפר וביקש שלא יצאו מבתיהם במקרים שאינם דחופים. התושבים טענו כי בעקבות החסימה של הכביש שהחלה כבר שלשום בצהריים, הם נדרשים להשתמש בדרך חלופית שמיועדת לכלי רכב צבאיים, כזו שאינה מתאימה לכלי רכב אזרחיים וגורמת להם לנזקים.

– ישנם מוקדים בגבול, שבהם הסיג הצבא חיילים ממוצבים על הגדר כדי שלא יהוו מטרות קלות לחיזבאללה. ובמקום זאת המשיך לנטר את קו הגדר נמשך כל העת על ידי מצלמות, מכ"מים וחיישנים.

– בימים האחרונים מפעיל חיזבאללה האחרונה צוותי צילום לאורך גבול הצפון ומתעד פעילות של חיילים ישראלים ואזרחים בקרבת הגדר. לדברי גורמים שנעו לאורך הגבול, פעילי חיזבאללה עושים שימוש באמצעי צילום מתקדמים ועדשות גדולות במיוחד כדי לתעד את הפעילות ממרחק רב. באחד המקרים זוהתה חוליית צילום ותצפית באזור מוצב טורמוס.

חקירת הפיגוע נגד חמאס ברצועה: פעילים בג'יאהד עמדו מאחורי הפיגוע

מקור פלסטיני מסר היום (ראשון) לעיתון "אינדיפנדנט" בשפה הערבית פרטים חדשים בנוגע לסדרת הפיצוצים שאירעו בעמדות משטרה של חמאס בשבוע שעבר. לדבריו, החוליה שביצעה את הפיצוצים, אשר התשייכה לזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, התכוונו לבצע שלושה פיצוצים ברצועה, כאשר שניים הצליחו והשלישי נכשל.

– הפיצוץ הראשון, התרחש ליד צומת א-דחדוח דרומית לעיר עזה באמצעות אופנוע שעליו רכב מחבל אשר פוצץ את כלי הרכב ליד עמדת משטרה והביא למותם של שני שוטרים ולפציעתם של מספר עוברי אורח. לאחר כ-45 דקות אירע הפיצוץ השני באזור א-שיח עג'לין, מערבית לעיר עזה, ובוצע על ידי מחבל מתאבד אשר בירך לשלום ונישק את השוטרים בעמדת המשטרה ליד חוף הים, צעק "אללה אכבר" ואז פוצץ את עצמו. שני שוטרים נהרגו בפיצוץ וכמה עוברי אורח נפצעו. * המחבל השלישי חזר בו מהפיגוע, הסגיר את עצמו לידי המשטרה ולמעשה תרם לחשיפת המחבלים משני הפיצוצים הקודמים.

– במסגרת חקירת הפיגוע, עצר משרד הפנים ברצועה חוליה המורכבת מ-13 פעילים וברשותם חגורות נפץ ומטעני חבלה. החוליה התכוונה לבצע סידרה של פיגועים, בהם פיגוע נגד אוטובוס שמעביר שוטרים. * המחבלים השתייכו ליחידת הטילים בפלוגות "אל-קודס" – הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. עם זאת, דובר הג'יהאד מצעב אל-ברים הכחיש את האשמות אלו וטען כי מטרתן לפרק את הקשרים בין הפלגים הפלסטינים.

מדיני

החל מהיום: ישראל תחזיר את מלוא הדלק לרצועת עזה; באופן מפתיע קטר החליטה לצמצם בחצי את מימון הסולר לרצועת עזה

ישראל הפסיקה הבוקר (ראשון) את צמצום הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה, עליו הוחלט בשבוע שעבר בשל ירי הרקטות לעבר ישראל. באופן מפתיע הודיע קטאר כי החליטה להפחית בחצי את מימון הסולר שהיא מעבירה לרצועת עזה. הסיבה אינה ברורה. * ביממה האחרונה מתנהלים מגעים אינטנסיביים בקרב כמה גורמים, בהם גם בינלאומיים, להניא את קטאר מהחלטתה לצמצם את מכסת הדלקים החודשית לרצועה. ע"פ הדיווח ב-ynet במהלך הלילה המריא מטוס עסקים ישראלי לקטאר. קצת אחרי השעה 06:00 הוא נחת בחזרה בישראל.

הממשלה הפלסטינית הודיעה על ביטול חלוקת הגדה לאזורים לפי הסכמי אוסלו

הממשלה ברשות הפלסטינית הודיעה בסוף השבוע על החלטתה לבטל את החלוקה לאזורים בין שטחי B, A ו-C. בגדה המערבית בהתאם להסכמי אוסלו, ולהתייחס לכל שטחי הגדה כנתונים לריבונות פלסטינית. עם זאת, לא ברור מהי המשמעות המעשית של ההחלטה ואם אכן תיושם. (כאן)

חוץ

לפני הפגיעה בחופי ארה"ב: ההוריקן דוריאן מתחזק לרמה 5

סופת ההוריקן דוריאן התחזקה היום (ראשון) בצהריים לרמה 5 המקסימלית, עם התקרבותה לחוף הדרום-מזרחי של ארצות הברית. המרכז הלאומי להוריקנים בארצות הברית מסר כי הסופה מתקדמת עם רוחות במהירות של 260 קמ"ש, והיא מתקרבת לאיי בהאמה, שממנו נמלטים תיירים. לפני סגירת נמל התעופה הבינלאומי. מנהל השירות המטאורולוגי באי, אמר כי צפויים גלים בגובה של עד ארבעה מטרים וחצי. * מסלול הסופה אחרי שתחלוף באיי בהאמה עדיין לא ברור. הסופה צפויה לנוע בכיוון צפון-מערב וייתכן שתיחסך מפלורידה פגיעה ישירה. גם אם הסופה לא תפגע ישירות בארה"ב, במרכז ההוריקנים הלאומי מזהירים שסופה בדרגה 5 עדיין יכולה לגרום נזק רב ולפגוע במיליונים בשל הרוחות החזקות והגלים הגבוהים. * החזאים מזהירים כי דוריאן עשויה להיות הסופה ההרסנית ביותר מאז הוריקן אנדרו, שהוביל למותם של 65 בני אדם והרס 63 אלף בתים ב-1992.

– הרשויות במדינות פלורידה, ג'ורג'יה, קרוליינה הצפונית והדרומית הכריזו על מצב חירום, והתושבים נקראו לאגור מספיק מזון, מים ותרופות לפחות למשך שבוע. * מושל פלורידה רון דה סנטיס הכריז על מצב חירום בכל רחבי המדינה, והפעיל 2,500 איש מכוחות המשמר הלאומי והעמיד בכוננות 1,500 איש נוספים. בהמשך היום ייתכן שיוכרז על פינוי המוני של תושבים. התושבים במדינה החלו לאסוף אספקה, כמו תרופות ודלק, ובכמה תחנות דלק דווח על מחסור, כשבכמה חנויות אזלו המים המינרליים.

– בעיר החוף מיאמי, הרשויות הורו על הוצאת קורקינטים חשמליים להשכרה מהרחובות מחשש שהם יסכנו את התושבים אם יעופו ברוחות העוצמתיות. באורלנדו, נמל התעופה הבינלאומי בעיר הכריז על עצירת הטיסות המסחריות החל ממחר בבוקר, מתוך "משנה זהירות". עם זאת, אתרי התיירות בעיר יישארו פתוחים בשלב זה.

– בתוך כך, סופה טרופית חדשה התגבשה מדרום-מערב למקסיקו וצפויה להפוך להוריקן מחר. מרכז ההוריקנים הלאומי של ארה"ב מסר היום שהסופה הטרופית ג'ולייט נמצאת במרחק 735 ק"מ מעיר הנמל מנסניו, מקסיקו, עם רוחות של 75 קמ"ש.

הנשק החדש של דאעש בעיראק: פרות ממולכדות

בתקופה האחרונה חוזר ארגון המדינה האסלאמית להרים את הראש בעיקר באזור הגבול עם סוריה ומבצע תקיפות רבות במחוזות נינווה, אנבר, דיאלה, כרכוכ וסאלח א-דין. כתוצאה מכך נפגעו ונהרגו גורמי ביטחון ואזרחים. * באירוע נדיר שהתרחש בעיראק חשף מקור ביטחוני במדינה כי ארגון הטרור דאעש מלכד ופוצץ שתי פרות במחוז דיאלי במזרח עיראק. אדם אחד נפצע ושתי הפרות מתו. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי הפרות נלקחו מהכפר אסלאח באזור ג'לולה בצפון המחוז על ידי פעילי הארגון, שפוצצו אותן מרחוק. (מעריב)

אפגניסטאן: ארה"ב וטליבאן בדרך להסכם על פתיחת מו"מ לשלום

יום לאחר שמאות לוחמי טליבאן ביצעו מתקפה על העיר קונדוז בצפון המדינה שבה נהרגו 25 בני אדם, בהם 20 אנשי כוחות ביטחון אפגניים. הודיע השליח האמריקאי לשיחות עם טליבאן, כי בכירים במשא ומתן מטעם ארה"ב וטליבאן קרובים להסכם שעתיד לצמצם את הלחימה ולאפשר שיחות שלום בין הגורמים האפגניים * ההסכם המתגבש, צפוי לכלול נסיגה של אלפי חיילים אמריקאים תמורת ערבויות מצד טליבאן שלא לאפשר את השימוש במדינה כבסיס למתקפות טרור מחוץ לאפגניסטאן. (גרדיאן)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן