Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הערב) יום שלישי ה-03 בספטמבר 2019

כותרות המהדורה     דיווח ערבי: מעוזי חיזבאללה הותקפו במחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה (בטחוני)     התקרית בגבול לבנון: חוליות הנ"ט ארבו לרכב האמבולנס הצבאי 500 מטר משער קיבוץ יראון; רק בחסדי שמים הטילים לא פגעו בו (בטחוני)     נסראללה: "לראשונה תקפנו מחוץ לשטח הר דב, היעד הבא: המל"טים הישראלים" (בטחוני)     דיווח: טכנאי איראני שגוייס […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דיווח ערבי: מעוזי חיזבאללה הותקפו במחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה (בטחוני)

    התקרית בגבול לבנון: חוליות הנ"ט ארבו לרכב האמבולנס הצבאי 500 מטר משער קיבוץ יראון; רק בחסדי שמים הטילים לא פגעו בו (בטחוני)

    נסראללה: "לראשונה תקפנו מחוץ לשטח הר דב, היעד הבא: המל"טים הישראלים" (בטחוני)

    דיווח: טכנאי איראני שגוייס ע"י סוכנות הביון ההולנדית סייע לארה"ב וישראל להחדיר וירוס למתקן הגרעין בנתנז (חוץ)

    איראן מאיימת: "אנו מסוגלים לייצר אורניום מועשר בדרגה של 20% בתוך יומיים" (חוץ)

    דיווח: צרפת מנסה לקדם מפגש פסגה בין טראמפ ורוחאני באו"ם (חוץ)

    בדרך לפלורידה: הוריקן דוריאן נחלשה לרמה 3; לפחות חמשה הרוגים באיי בהאמה (חוץ)

חדשות

תיק 4000  משרד המשפטים בעקבות ההקלטה ששודרה בערוץ 13: נתניהו ידע שעליו להימנע מטיפול בענייני חבריו
בהבהרה שפרסם המשרד בעקבות הקלטות רה"מ מתוך שיחה על תנאי הרישיון של ערוץ 20 צוין כי נתניהו ראשי לעסוק בתקשורת, אך עליו להימנע מנושאים שמשפיעים על חבריו ולהתייעץ עם היועמ"ש. נתניהו: "הייתי רשאי לפעול בעניין זה, אין קשר לאף חבר".
'כאן': האם השר יריב לוין הוא הגורם הבכיר בליכוד שקולו עוות בהקלטות? מלשכתו של לוין נמסר: השר לא שמע את השיחה המלאה ולכן הוא לא יכול להתייחס לנושא

פעם השישית: ראש עיריית טבריה רון קובי ינסה להעביר את תקציב העירייה הערב, למרות צו ההרחקה נגדם חברי המועצה של הבית היהודי יגיעו לישיבה בהסכמת המשטרה והתקציב צפוי שלא לעבור.

נתניה. האם הגיע לצהרון וגילתה שבתה בת ה-4 ננעלה ברכב ההסעות; מצבה בינוני

הילדה הושארה ברכב שהיה אמור לאסוף אותה וילדים נוספים מגני ילדים לצהרון. אמה של הילדה הגיעה לצהרון על מנת לאסוף אותה, אולם שם נודע לה כי בתה כלל לא הובאה, וכי הושארה ברכב מרגע איסופה מהגן. המשטרה פתחה בבדיקת הנסיבות

באישור שב"ס: אסירי חמאס מכמה בתי כלא התכנסו לישיבה משותפת; שב"ס החל להפעיל את הטלפונים הציבוריים

על רקע המתיחות בבתי הכלא והאיום של אסירי חמאס בשביתת רעב: שירות בתי הסוהר הסכים באופן חריג לכנס ישיבה משותפת של מנהיגי האסירים הביטחוניים מחמאס בכמה בתי כלא בארץ. והבוקר (שלישי) החל שב"ס להפעיל את הטלפונים הציבוריים שהותקנו באגפים הביטחוניים. כ-70 אסירים המזוהים עם חמאס והג'יהאד האיסלאמי שוחחו עם משפחותיהם

– אתמול העלו האסירים הביטחוניים מחמאס דרישות חדשות בנוגע לטלפונים, ואנשיחמאס הכלואים בכלא רמון החזירו את ארוחותיהם. היום הגיעו נציגי האסירים ונציגי שב"ס להבנות כך שאסירי חמאס הסירו את איומי שביתת הרעב. (הארץ)

חקירת משטרה שנפתחה בעקבות תקיפה, הביאה למעצרם של 2 החשודים בצפון הארץ עם הרכב עמו נמלטו. – מעצרם הוארך לפני זמן קצר.

חקירת המשטרה נפתחה ביום א' האחרון, לאחר שהוזעקו השוטרים לשכונת קריית משה בירושלים בעקבות דיווח על אירוע תקיפה במקום, במהלכה הותקפו בכביש מספר תושבי מזרח ירושלים עת שחצו במעבר החציה, ע"י 2 חשודים, שנמלטו עם רכבם מהמקום. לחלקם נגרמו חבלות והם נזקקו לטיפול רפואי.

חוקרי המשטרה הצליחו להתחקות אחר פרטי הרכב בו נמלטו המעורבים, והם אותרו אתמול בצומת גולני שבצפון הארץ. החשודים כבני 19-20 תושבי הצפון וירושלים, נעצרו והובאו לחקירה בחשד לעבירות ממניע גזענות, תקיפה הגורמת חבלה של ממש ועבירות נוספות. לאור חומר הראיות נגד החשודים, הם הובאו היום בפני בית משפט השלום בירושלים, שהאריך את מעצרם עד לתאריך 6.9.19.

פוליטי

סקר: הימין 41 מנדטים, השמאל 45 מנדטים, החרדים 15 מנדטים, הערבים 10 מנדטים

שבועיים לבחירות: סקר חדשות וואלה שפורסם הבוקר מסמן כי הליכוד מגיע למקום הראשון עם 32 מנדטים, ומיד אחריו כחול לבן עם 31 מנדטים. לפי הסקר, כתוצאה מהפרישה של פייגלין עוצמה יהודית מקבלת 2.7% מהקולות אך עדיין לא עוברת את אחוז החסימה.

– לפי הסקר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום להלן מפת המנדטים המסתמנת: הליכוד-כולנו עם 32 מנדטים (לעומת 39 מנדטים כיום); כחול לבן – 31 (35); הרשימה המשותפת – 10 (10); ימינה – 9 (5); ישראל ביתנו – 9 (5); יהדות התורה – 8 (8); המחנה הדמוקרטי – 7 (4); העבודה וגשר – 7 (6); ש"ס – 7 (8)

בטחוני

דיווח ערבי: מעוזי חיזבאללה הותקפו במחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה

עיתונאי סורי המזוהה עם האופוזיציה למשטר אסד דיווח הבוקר (שלישי) כי כלי טיס בלתי מזוהים תקפו אתרים של חיזבאללה בעיירה אל-בוכאמל שבדרום-מזרח סוריה. * בשבוע שעבר, דיווחו כלי תקשורת באזור דיר א-זור שבמזרח סוריה על כלי טיס בלתי מזוהים שתקפו יעדים השייכים למיליציות האיראניות. על פי הדיווחים, גם אותה תקיפה התרחשה בעיר בוכאמל במזרח המחוז. תושבים מקומיים צוטטו אז בכלי התקשורת הסוריים, באומרם שבוצע ירי נגד כלי הטיס. (ישראל היום)

התקרית בגבול לבנון: חוליות הנ"ט ארבו לרכב האמבולנס הצבאי 500 מטר משער קיבוץ יראון; רק בחסדי שמים הטילים לא פגעו בו

חוליות נ"ט של חיזבאללה המתינו שלשום על הגבעות הסמוכות לגבול והשקיפו על התנועה בכביש הצפון. סמוך לשעה 16:15 הם הבחינו ברכב הצבאי הממוגן שנע לאורך הכביש במרחק של 500 מטרים משער הכניסה לקיבוץ יראון, שיגרו לעברו שני טילי נ"ט, אך בחסדי שמים הם פספסו. הרכב המשיך במהירות במעלה הכביש החד ובמרחק של עשרות מטרים מהכניסה לקיבוץ יראון, תוך שהוא מנסה לחמוק מטילי הנ"ט. החוליה שיגרה לעברו שוב שני טילים שפגעו בכביש, אך גרמו נזק קל יחסית לרכב, ככל הנראה מרסיסים. * מקורות בחיזבאללה חשפו בשיחה עם אל-מיאדין כי שלושה טילים נגד טנקים שוגרו בבת אחת ובצורה ישירה לעבר כלי הרכב הצבאי הישראלי, והדגישו כי מומחה לענייני טילים נגד טנקים הוא שביצע את המתקפה על כלי הרכב הצבאי הישראלי. לדברי המקורות "שיגור הטילים נעשה מתוך אדמת פלסטין הכבושה", ובישראל לא הצליחו לפגוע בחוליה ששיגרה את הטילים.

– בתיעוד שפורסם הבוקר (שלישי) מקיבוץ יראון הוכח כי טילי קורנט, ששוגרו על ידי חיזבאללה בתחילת השבוע – לא פגעו במטרה. בתיעוד ניתן לראות בפינה השמאלית העליונה את הפיצוץ ומיד אחריו את הרכב הצבאי, כשהוא עובר בשלום מול השער החשמלי של המושב. * הצילום מראה כמה קרוב היה הטיל לפגוע ברכב הצבאי מסוג "זאב", שחלף מול שער היישוב בדיוק במקום שבו פגע הטיל שניות ספורות לאחר מכן.

– אתמול (שני) פרסם ערוץ "אל-מנאר" הלבנוני המזוהה עם חזבאללה את תיעוד ירי טילי הנ"ט לעבר רכב האמבולנס הצבאי סמוך למושב אביבים שבגבול הצפון. בתיעוד נראה כיצד שיגרו המחבלים שני טילים משתי נקודות לעבר רכב צבאי שנסע על הציר. בתיעוד נראה פיצוץ ליד הרכב הצבאי. שני משוריינים ששימשו פתיונות לא הותקפו. עוד נראה רכב אזרחי שנסע ולא הותקף. * הצילום בוצע מעמדת החוליה ששיגרה את טילי הקורנט ועקב אחר השיגור עד לרגע הפגיעה סמוך ל"זאב" הממוגן.

– חבר פרלמנט בלבנון מטעם סיעת חזבאללה, התראיין זמן קצר אחרי שידור התיעוד ואמר שעל פי הסרטון אין מנוס אלא להבין שהיו הרוגים ופצועים בתקיפה. לדבריו, "אני סבור שלא משנה כמה ישראל טוענת שלא היו נפגעים – הדיוק של פגיעת הטילים מוכיח אחרת. ההתנגדות בחרה בזמן ובמקום המתאימים".

– גם נסראללה התייחס לפעולה, ואמר: "למרות כל ההכנות ומטרות הדמה שהאויב פיזר לאורך הגבול, חיכינו למטרה שלנו וכשהיא הגיעה פגענו בה ללא כל ספק". לדבריו, ישראל הביאה לצפון את "כל כיפות הברזל שיכלה להביא". נסראללה התרברב ואף התייחס לדיווח של כתבת RT בערבית מבסיס אביבים: "כל הגבול פונה ולא יכולת לראות ולו חייל אחד על הגבול, וגם לא דחפורים שראינו במשך זמן מה. דבר שני, פונו לחלוטין כל המפקדות הקדמיות. פינו בסיסים שלמים – כמו אביבים – פינוי מלא. כתבת של ערוץ מסוים הסתובבה והראתה איך הכול ריק, אין אף אחד. מוצבים שלמים פונו, ולעתים גם בעומק".

נסראללה: "לראשונה תקפנו מחוץ לשטח הר דב, היעד הבא: המל"טים הישראלים"

יממה לאחר שארגונו ירה טילי נ"ט לעבר מוצב צבאי ורכב אמבולנס צבאי באזור מושב אביבים, הזהיר אמש (שני) מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי היעד הבא של ארגונו הם המל"טים של חיל האוויר הפועלים בשמי לבנון: "חלאס. זכות הלבנונים להגן על ביטחונם ואנחנו נגן. עכשיו יש מרחב פעולה חדש והוא בשמי לבנון. בנוגע להתמודדות עם הכטב"מים זה יקרה, אני לא אפרט מתי ואיך אבל זה יבוא". בנאומו אמר כי חיזבאללה פרץ את הקו האדום של ישראל ותקף מחוץ לשטח הר דב.

– עוד איים נסראללה: "לא נגיב בהכרח רק על הגדר, אם יהיה צורך נגיב עמוק יותר, בעומק 5-3 קילומטר, כמה שצריך. המסר ברור – אם תתקפו, אז כל הגבול שלכם, החיילים, היישובים שעל הגבול ובעומק יהיו במעגל האש, ומה שקרה אתמול יקרה שוב בכל הכח".

חוץ

דיווח: טכנאי איראני שגוייס ע"י סוכנות הביון ההולנדית סייע לארה"ב וישראל להחדיר וירוס למתקן הגרעין בנתנז

מהנדס איראני שעבד במרכז להעשרת האורניום בנתנז, וגויס על ידי סוכנות הביון ההולנדית AIVD עבור ה-CIA ולמוסד הוא שהחדיר את וירוס התולעת "סטוקסנט" למחשבי הכור בנתאנז, ובכך שיבש את פעילות הצנטריפוגות להעשרת אורניום באיראן בעשור הקודם. כך לפי תחקיר של "יאהו" שפורסם אתמול (שני) ומסתמך על ארבעה מקורות מודיעיניים. * המבצע היה בעיקרו שיתוף פעולה בין שירותי הביון והביטחון של ארצות הברית ושל ישראל, שכללו את המוסד ויחידת 8200 ואת ה-CIA וה-NSA. לפי הדיווח, הן קיבלו סיוע משלוש מדינות נוספות (הולנד גרמניה, וככל הנראה גם צרפת).

– על פי הדיווח, הטכנאי שגוייס בידי שירותי הביון של הולנד, מסר את הידע הטכני על המערכות בכדי לאפשר את פיתוח הקוד של הווירוס סטוקסנט והוא זה שהחדיר את הווירוס למחשבים באמצעות התקן USB * גורם מודיעיני בכיר אמר לעיתון ש"החפרפרת הזאת הייתה הגורם הכי חשוב במבצע".

איראן מאיימת: "אנו מסוגלים לייצר אורניום מועשר בדרגה של 20% בתוך יומיים"

דובר ארגון האנרגיה האטומית של איראן (AEOI), אמר היום (שלישי) כי "אם איראן תחליט, היא יכולה לייצר אורניום מועשר ברמה של 20% בתוך יום עד יומיים". העשרת אורניום עד טוהר של 20% נחשבת לשלב ביניים חשוב בדרך להשגת אורניום בסיסי ברמת טוהר של 90%, הדרוש לייצור פצצה גרעינית. * אתמול איים דובר משרד החוץ האיראני עבאס מוסאווי כי ארצו "מוכנה להפחית עוד מהתחייבויותיה בהסכם הגרעין אם מדינות אירופה לא יפגינו מספיק נחישות".

דיווח: צרפת מנסה לקדם מפגש פסגה בין טראמפ ורוחאני באו"ם

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ממשיך במאמציו לארגן פגישה בין נשיא ארה"ב טראמפ לנשיא איראן רוחאני בסוגיית הסכם הגרעין בין המעצמות לרפובליקה האסלאמית. מפגש הפסגה אמור להיערך במהלך עצרת האו"ם הקרובה בניו יורק, כך דווח הבוקר ב'מעריב' בשם דיפלומט צרפתי בכיר. * נשיא איראן חסן רוחאני התייחס הבוקר (שלישי) במהלך נאום לפרלמנט למגעים סביב הסכם הגרעין ואמר בנאום בפרלמנט כי "היו הרבה הצעות לניהול משא ומתן עם ארצות הברית, אך התשובה שלנו תמיד תהיה שלילית".

נשיא צרפת הציע לטהרן אשראי בסך 15 מיליארד דולר תמורת חזרה מלאה להסכם הגרעין

המגזין "א-שרק אל אווסט" היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית דווח היום (שלישי) כי מקרון הציע בשלב מסוים לרוחאני אשראי של 15 מיליארד דולר – בתמורה לחזרה להתחייבות אירנית שלא להעשיר אורניום לרמה של יותר מ-3.67%. לאחר שההצעה נדחתה, העלתה צרפת הצעה נוספת, לפיה איראן לא תממש את איומה להעשיר אורניום ברמה של 20% מיום שישי הקרוב, ובתמורה צרפת תשכנע את ארצות הברית להעביר חמישה מיליארד דולר לאיראן. במידה ובהמשך טהראן תכריז על התחייבותה להמשיך ולעמוד בתנאי הסכם הגרעין, יועברו לה עוד 10 מיליארד דולר.

דיווח: איראן מסרבת לשתף פעולה עם חקירת סבא"א לגמי מתקן החשוד כמחסן לציוד גרעיני ושנחשף על ידי ישראל

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח הבוקר כי איראן מסרבת להשיב לשאלות הסוכנות לאנרגיה אטומית בעניין המחסן שהכיל ציוד לייצור נשק גרעיני וחומר רדיואקטיבי בטהראן, שאותו חשפה ישראל בעצרת האו"ם לפני שנה. על פי הדיווח, זאת הפעם הראשונה בשלוש וחצי השנים האחרונות שאיראן מסרבת לשתף פעולה עם הסוכנות.

– לפי גורמים דיפלומטים ששוחחו עם הוול סטריט ג'ורנל, החומר הרדיואקטיבי שנמצא במחסן נותר מהעבודה שאיראן עשתה לפני שנים, שלדברי גורמים במערב נועדה ללמוד כיצד לבנות נשק גרעיני. לטענתם, החומר הרדיואקטיבי באתר כמעט ולא מועיל לאירן לאיסוף דלק לנשק גרעיני. עם זאת, הקמת האתר הסודי ואחסון חומר רדיואקטיבי נעשו, ככל הנראה, תוך הפרה של התחייבויותיה של איראן במסגרת ההסכם.

בדרך לפלורידה: הוריקן דוריאן נחלשה לרמה 3; לפחות חמשה הרוגים באיי בהאמה

ההוריקן "דוריאן", שעושה את דרכו לחוף המזרחי של ארצות הברית לאחר שהיכה בעוצמה באיי בהאמה, ירד היום (שלישי) לקטגוריה 3, אך היא עדיין נחשבת למסוכנת. * תושבי צפון מזרח פלורידה, ג'ורג'יה וצפון קרולינה, ממשיכים להיערך ולהכין את עצמם לפגיעת הסופה הטרופית.

– ההוריקן התבצר במשך יממה באיי הבהאמה אחרי שפגע בהם בדרגה 5 עם רוחות במהירות של 290 קילומטרים לשעה. אחר כך הוא נחלש מעט לדרגה 4, שנחשבת חזקה במיוחד אף היא, כשלדברי מרכז ההוריקנים הלאומי הוא מביא עמו "רוחות קטסטרופליות וסערות מתפרצות". בהמשך הוא התקדם לכיוון מערב במהירות של שני קילומטרים לשעה בלבד ועם התקדמותו לכיוון פלורידה, הוא נחלש לדרגה 3. * הסופה נמצאת כבר יותר מ-40 שעות באזור האי גרנד בהאמה, וכעת היא מוגדרת סופת הוריקן בדרגה 3 עם רוחות של 215 קמ"ש. הקצב האיטי שבו מתקדמת הסופה דוחה את הגעתה לפלורידה. כרגע נמצאת סופת ההוריקן כ-160 ק"מ מהחוף המזרחי ואמורה להגיע לאזור רק מחר.

– ראש ממשלת איי בהאמה אישר הלילה שלפחות חמישה בני אדם נהרגו באיי אבאקו כתוצאה מפגיעת הוריקן "דוריאן" באיי בהאמה, והרשויות המקומיות אומרות כי ייתכן ומספר הנספים גבוה בהרבה. *הסופה הטרופית, שפגעה באיים בעוצמה חמש, היא החזקה ביותר שנמדדה באי מאז שנת 1992. כתוצאה מההוריקן, הרחובות באי אבקו הוצפו, בתים רבים נהרסו ועצים נעקרו ממקומם. * ל-13 אלף בתים באיי בהאמה נגרם נזק כבד בשיטפונות שהביאה הסופה, חלקם נהרסו כליל. באתרי חדשות מקומיים הראו את ההריסות ברחובות המוצפים, ומים שמגיעים עד גגות הבתים.

אפגניסטן: לפחות 16 הרוגים ולמעלה ממאה פצועים בפיצוץ טרקטור ממולכד סמוך למתחם השגרירויות

לפחות 16 בני אדם נהרגו ועוד 119 נפצעו כשטרקטור עמוס בחומרי נפץ התפוצץ סמוך לאזור שבו שוהות שגרירויות זרות ומשרדי ממשלה. ארגון טאליבן קיבל עליו אחריות לפיגוע. * לפי משרד הפנים של אפגניסטן מחבלים, חמושים שתכננו לתקוף אחרי הפיצוץ חוסלו בידי כוחות הביטחון.

– הפיצוץ התרחש כמה שעות לאחר שהשליח האמריקני המיוחד לאזור עדכן את נשיא אפגניסטן, אשרף ראני, בדבר הסכם אפשרי עם טאליבן, ולפיו בתוך חמישה חודשים יסוגו כ-5,000 חיילים אמריקנים מהמדינה, וייסגרו חמישה בסיסי צבא.

דוח האו"ם: ייתכן שארה"ב, צרפת, בריטניה ואירן מעורבות בפשעי מלחמה בתימן

דוח חדש של האו"ם שמתפרסם היום (שלישי) קובע כי ארצות הברית, בריטניה וצרפת עשויות להיות מעורבות בפשעי מלחמה שבוצעו בתימן אחרי שחימשו וסיפקו מודיעין ותמיכה לוגיסטית לכוחות הסעודים שנלחמים במדינה, וגרמו להרעבת אזרחים כדרך לחימה * הדו"ח האשים את ה"קואליציה האנטי-חות'ית" שהובילה סעודיה ואיחוד האמירויות בהרג אזרחים על ידי תקיפות אוויריות ומניעת אספקת מזון במזיד לאזרחים במדינה שעומדת בסכנת רעב. החות'ים מצדם הפגיזו ערים, גייסו חיילים-ילדים והשתמשו במצור.

ארה"ב: 34 איש נספו בשריפה על סירה מול חופי קליפורניה

34 בני אדם נספו אתמול (שני) בשריפה שפרצה בסירה Conception שנשאה צוללנים סמוך לאי סנטה קרוז שבדרום קליפורניה. חמישה אנשי צוות ששהו בחלק העלון של הספינה וקפצו לאחר שהחלה לבעור חולצו על ידי סירה ששטה בסמוך. * על הסירה שמגיעה לאורך של כ-22 מטר היו 39 בני אדם – שישה אנשי צוות ו-33 נוסעים. * לפי הדיווחים, הנוסעים שנספו ישנו בבטן האונייה בעת שפרצה השריפה.

    סוריה: החזית הסורית הדמוקרטית שנתמכה על ידי ארצות הברית, לכדה בשעות הבוקר את "שר האוצר" של דאעש בדיר א-זור. מוחמד רמדאן היה אחראי להעברת הכסף והמימון ליחידות הטרור השונות של המדינה האסלאמית במחוז הסורי. * כוחות מיוחדים של החזית פתחו במבצע נגד תאי דאעש ועצרו מספר רב של מחבלים. במבצע נלכדו כמה בכירים בארגון הטרור האסלאמיסטי, בהם רמדאן. כמו כן, נתפסו כמויות רבות של כלי נשק ותחמושת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן