Skip to content

אי ירוק בתחבורה בירושלים

בשלב הראשון מדובר ב-10 אוטובוסים חשמליים במימון המשרד להגנת הסביבה, בהיקף של 4 מיליון שח, אשר ישתלבו במערך התחבורה הציבורית של אגד בירושלים. נוסעי קו 15 בבירה יהיו הראשונים בעיר ליהנות מהאוטובוסים הירוקים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול השיקו המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה, עיריית ירושלים, אגד וצוות תכנית אב לתחבורה את האוטובוסים החשמליים הראשונים, שיפעלו בעיר ירושלים. החל מהיום יפעלו עשרה אוטובוסים חשמליים בקו 15 המתחיל מתחנה מרכזית ירושלים ומסתיים בשכונת תלפיות. הפרויקט מתוקצב על ידי המשרד להגנת הסביבה בהיקף של 4 מיליון שקל, במסגרת החלטת ממשלה ייעודית שיזם המשרד. האוטובוסים החשמליים, שיתחילו לנסוע ברחבי העיר הם חלק ממהלך מקיף בקרב משרדי הגנת הסביבה והתחבורה, שמטרתו מעבר לאוטובוסים ירוקים יותר, המצמצמים את הזיהום והרעש הסביבתיים ומשפרים את השירות לנוסע. עשרת האוטובוסים הראשונים שמגיעים לירושלים הם הסנונית הראשונה בבירה במסגרת מעבר של קווים נוספים לאוטובוסים חשמליים.

האוטובוסים החשמליים החדשים בירושלים (צילום המשרד להגנת הסביבה)

אוטובוסים חשמליים נחשבים בשנים האחרונות לאלטרנטיבה מועדפת בתחום התחבורה הציבורית בעולם. האוטובוסים מספקים מענה למספר אתגרים משמעותיים בתחום: הם חוסכים בשימוש בדלק, הם אינם מזהמים והם שקטים. הפיתוחים הטכנולוגיים מאפשרים לאוטובוסים החשמליים לבצע נסיעות ארוכות יותר בין טעינה לטעינה וסביר להניח כי בשנים הקרובות נראה אותם גם בקווים הבין עירוניים. צי האוטובוסים החשמליים בעולם גדל ב-32% בשנת 2018 וכ-95% מהאוטובוסים החשמליים בעולם פועלים ומיוצרים בסין, שבה התחום זוכה למחקר ופיתוח משמעותיים. האוטובוסים החשמליים שהצטרפו לצי אגד בירושלים הם מדגם K9C-13a של חברת הענק הסינית BYD, שעבורם הוקם חניון ייעודי עם עמדות טעינה בחניון אגד הסמוך למחלף רמות בעיר. האוטובוסים ישרתו את נוסעי קו 15 בעיר והנהגים בהם יהיו רק אלה שהוכשרו במיוחד עבורם. האוטובוסים החשמליים נטענים במשך כחמש שעות ומסוגלים לבצע נסיעות במרחק של 200 קילומטרים בין טעינה אחת לשנייה. המהירות המקסימלית שלהם עומדת על 70 קמ"ש – מהירות זהה לאוטובוסים רגילים.  היתרונות המהותיים של האוטובוסים החשמליים אינם מתמצים רק בשימוש באנרגיה ירוקה ובשמירה על רמת השירות לנוסעים. האוטובוסים החשמליים מספקים מענה לשתי סוגיות משמעותיות בתחום איכות הסביבה, בכל הנוגע לאוטובוסים עירוניים: האוטובוסים החשמליים אינם פולטים זיהום אוויר במישרין כלל, וגורמים לפחות ממחצית פליטות גזי החממה לעומת אוטובוסי דיזל.

השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "לתושבי ירושלים מגיע לנשום אוויר נקי. בפעם הראשונה בירושלים אנחנו גאים לצרף למערך ההיסעים של אגד, אוטובוסים חשמליים שגם יפחיתו בצורה משמעותית את רמת פליטות המזהמים וגם את הרעש שנגרם כתוצאה ממנועי הדיזל הישנים. זוהי בשורה לירושלמים ובעתיד ייכנסו עשרות אוטובוסים חשמליים נוספים שיפעלו בבירה. מהלך זה מצטרף לעוד שורה של מהלכים שאנחנו במשרד להגנת הסביבה מבצעים, כמו יישום אזור אוויר נקי בכל ירושלים, מימון שאטלים לאזורי תעסוקה, והשכרת אופניים – כדי שתושבי ירושלים ייהנו מאוויר נקי וגם מאיכות חיים טובה יותר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן