Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום שני ה-16 בספטמבר 2019

כותרות המהדורה     המיליציות השיעיות בעירק מאיימות במסר בעברית: "נכה את ישראל בעומק שטחה" (בטחוני)     בעקבות הירי לאשדוד: נתניהו תכנן לבצע בשבוע שעבר מבצע חריג בעזה; אך נסוג בו לאחר שהיועמ"ש דרש לכנס את הקבינט (בטחוני)     בכדי לקבוע עובדות בשטח לפני פרסום עסקת המאה: היועמ"ש אישר להסדיר את היישוב מבואות יריחו בבקעת הירדן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    המיליציות השיעיות בעירק מאיימות במסר בעברית: "נכה את ישראל בעומק שטחה" (בטחוני)

    בעקבות הירי לאשדוד: נתניהו תכנן לבצע בשבוע שעבר מבצע חריג בעזה; אך נסוג בו לאחר שהיועמ"ש דרש לכנס את הקבינט (בטחוני)

    בכדי לקבוע עובדות בשטח לפני פרסום עסקת המאה: היועמ"ש אישר להסדיר את היישוב מבואות יריחו בבקעת הירדן עוד לפני הבחירות (מדיני)

    דיווח: התקיפה נגד מתקני הנפט בערב הסעודית, בוצע על ידי מיליציות שיעיות בעיראק – בחסות אירן (חוץ)

    טראמפ: אנחנו מוכנים להגיב על המתקפה נגד מתקני הנפט בסעודיה (חוץ)

    איראן מאיימת: "מוכנים למלחמה כוללת עם ארצות הברית; כל הבסיסים האמריקניים ונושאי המטוסים שלהם בטווח שלנו" (חוץ)

    טראמפ: "הדיווחים לפיהן אני מוכן להיפגש עם רוחאני ללא תנאים מוקדמים – פייק ניוז" (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית. תחול עליה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ. בשעות הבוקר בצפון הארץ ובמישור החוף עדיין ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית.

    שלישי: נאה בד"כ. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. הטמפרטורות יחזרו להיות רגילות לעונה.

    רביעי:  נאה בד"כ. תחול עלייה נוספת בטמפרטורות וייעשה חם ויבש מהרגיל לעונה, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. משעות הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך מישור החוף.

    חמישי: מעונן חלקית עד בהיר, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות. עדיין חם מהרגיל בהרים ובפנים הארץ.

חדשות

אחרי 50 שנה: מערכת הביטחון סבורה כי יש לאפשר לאזרחים לרכוש קרקעות בגדה באופן פרטי – גם לא דרך חברה

יועצים משפטיים במשרד הביטחון חיברו חוות דעת שלפיהן יש לאפשר לראשונה ליהודים לקנות קרקעות בגדה המערבית כאנשים פרטיים. מקור המתמצא בעסקאות הנדל"ן בגדה אמר כי מדובר בחוות דעת מהפכניות שמצפים להן זה שנים. חוות הדעת, מונחות כעת על שולחנו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, קמיניץ, שצפוי לאשר אותן בגיבוי היועץ, מנדלבליט. (הארץ)

פרופסור יורם יובל התייחס לדברי בן גביר וסמוטריץ' הנוגעים לכוונותיהם כיצד הם יפעלו בממשלת ימין . "על דברים פחותים מכך אשפזתי אנשים". הפסיכיאטר הנודע תקף בחריפות את האפשרות מפני הקמת ממשלה בראשות נתניהו והזהיר כי חבריו מימין של נתניהו, מסוכנים למדינה ולעתידה (מגפון ניוז)

המשטרה חוקרת אירוע ירי בחיפה בו נפצע אדם באורח קשה

במוקד 100 התקבל לפני כמחצית השעה דיווח בדבר אירוע ירי בחיפה במסגרתו נפצע גבר ברחוב סירקין בעיר.

ע"פ גורמי רפואה, מהמקום פונה אל המרכז הרפואי רמב"ם תושב המקום בן 53, באורח קשה.

כוחות משטרה בזירה, פתחו בחקירת האירוע לצד סריקות אחר מבצע הירי.

המשטרה חוקרת תאונת דרכים קטלנית סמוך למחלף ניצני עוז, במסגרתה תושב טייבה נהרג כאשר נהג ברכב שדווח גנוב בניגוד לכיוון התנועה ופגע ברכב אחר בו נפצעו 2 באורח בינוני .

לפני זמן קצר התקבל דיווח במשטרת ישראל על רכב גנוב הנמצא בתנועה בכביש 65, כאשר ניידת משטרה אתרה את הרכב סמוך למחלף עירון וקראה לנהג לעצור בצד הדרך, אולם הנהג פתח במנוסה אל כביש 6 לכיוון דרום וכאשר הבחין במחסום המשטרתי סמוך למחלף ניצני עוז, ביצע "פרסה" ונסע צפונה בניגוד לכיוון התנועה, עד שהתנגש ברכב נוסף שהגיע ממול.

עפ'י גורמי רפואה, נקבע מותו של נהג הרכב -תושב טייבה בן 33, ושני יושבי הרכב הנפגע נפצעו באורח בינוני ופונו אל המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא.

נוסע נוסף שישב ברכב הגנוב, תושב ראש העין בן 33 נעצר ע"י המשטרה בתום סריקות, לאחר שנמלט רגלית מזירת התאונה והוא יועבר להמשך חקירה

פוליטי

הנחיה חדשה: חברי וועדת הקלפי לא יהיו אחראים על הסדר בקלפיות

ועדת הבחירות המרכזית קבעה אתמול (ראשון) הוראת שעה מיוחדת המעבירה את הסמכות לשמור על הסדר במקום הקלפי מיו"ר ועדת הקלפי, שהוא נציג פוליטי של אחת הרשימות המתמודדות, לידי מזכיר הקלפי, שהוא אמור להיות גורם אובייקטיבי מטעם ועדת הבחירות המרכזית. * במסגרת סמכותו החדשה, המזכיר יוכל להורות על הרחקת אדם ממקום הקלפי ולהתיר את חזרתו. אם מכהנים בוועדת הקלפי שני מזכירים – הסמכות תהיה בידי המזכיר הראשי.

– הוראה נוספת שהועברה למזכירי הקלפי היא כי נציגים מטעם סיעות המתמודדות יחדיו, ברשימת מועמדים אחת לכנסת, אינם רשאים להיות נוכחים במקום הקלפי בעת ובעונה אחת – בין אם אחד הנציגים הוא חבר ועדת קלפי והשני משקיף, ובין אם שניהם משקיפים.

    מפלגת נועם פורשת מהתמודדות בבחירות * מפלגת הימין הדתית-לאומית נעם הודיעה אתמול (ראשון) על פרישה מהמרוץ לבחירות לכנסת ה-22 שייערכו בעוד יומיים. לאחר שהצליחו לגייס כ-70 אלף תומכים. במפלגה אומרים כי הזמן הקצר שעמד לרשותם לא הותיר להם אפשרות לשכנע את התומכים והמתלבטים ביכולת של המפלגה לעבור את אחוז החסימה.

בטחוני

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל, כוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש ובבקעה 19 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.

החשודים הועברו לחקירת כוהב״ט.

בנוסף, במהלך סריקות של לוחמי צה״ל ומג״ב למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", תפסו הכוחות נשק מסוג קרלו. הנשק הועבר לידי כוהב״ט.

המיליציות השיעיות בעירק מאיימות במסר בעברית: "נכה את ישראל בעומק שטחה"

אנשי המיליציות הפרו איראניות בעיראק יצאו במתקפת תעמולה חסרת תקדים נגד ישראל שכללה איומים ושלטי חוצות נגד ארצות הברית וישראל. בתיעוד שמפרסמים אנשי הארגון נראים אנשי המיליציה השיעית כאשר הם מחזיקים תמונות המנהיג העליון של איראן, ח'אתמי וברקע כיתוב בעברית: " אם תתקיפו אותנו אנו נתקוף בעומק שלכם".

– בשבוע שעבר פורסמו שלטי חוצות בבגדד עם מסרים נגד ישראל וארה"ב. ברשת CBS האמריקנית דווח כי השלטים מומנו ככל הנראה על-ידי "אל-חשד א-שעבי", ארגון הגג של המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן, כחלק מקמפיין של טהרן נגד ארה"ב ובמטרה להפגין את נוכחותה החזקה בעיראק. * במקביל פורסם בשלט חוצות אחר בעיר, תמונה של מסוק נושא ארון קבורה אמריקני, נכתב: "מוות לאמריקה ולישראל". בשלטים נוספים מופיע כיתוב זהה, לצד תמונות של דגל ישראל שרוף או קריקטורות המבזות את דגל ארה"ב.

– בתוך כך, אחד ממנהיגי הדת השיעיים הבולטים בעיראק, מוקתדא א-סאדר, תקף בחריפות את מעורבותה של איראן בארצו ואמר כי: "עיראק משלמת בדם את מחיר מלחמותיה של איראן".

בעקבות הירי לאשדוד:  נתניהו תכנן לבצע בשבוע שעבר מבצע חריג בעזה; אך נסוג בו לאחר שהיועמ"ש דרש לכנס את הקבינט

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו בשבוע שעבר, ברגע האחרון, מתוכנית למהלך צבאי חריג שהיו עשויות להיות לו השלכות מרחיקות לכת. נתניהו עצר את המהלך בעקבות חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה,  שסבר כי ההחלטה צריכה להתקבל באישור הקבינט. (הארץ)

מדיני

בכדי לקבוע עובדות בשטח לפני פרסום עסקת המאה: היועמ"ש אישר להסדיר את היישוב מבואות יריחו בבקעת הירדן עוד לפני הבחירות

במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול בכדי לאשר את הסדרתו החוקית של היישוב מבואות יריחו שבבקעת הירדן, קיים היועמ"ש התייעצות עם רה"מ וראש המל"ל, במסגרת ההתייעצות, הוצגו בפני היועץ המשפטי לממשלה התפתחויות מדיניות מן היממה האחרונה, לצד הערכת ראש הממשלה וראש המל"ל שלפיה קיימת דחיפות בקבלת ההחלטה להקים את היישוב על ידי הממשלה בעת הזו. בעקבות כך הסיר היועמ"ש את התנגדותו להסדרה והממשלה אישרה את המהלך פה אחד. –  "בנסיבות אלו, ונוכח התקיימות רכיב הדחיפות המיוחדת, היועץ המשפטי לממשלה קבע כי על אף שקיימים קשיים משפטיים ניכרים נוכח הקרבה לבחירות, ניתן לקבל את ההחלטה".

– לדברי גורמים שנכחו בישיבה המידע החדש שהציג נתניהו אותו קיבל ב-24 השעות האחרונות, היא שתוכנית המאה תפורסם בוודאות גבוהה כמה ימים אחרי הבחירות. ונתניהו הסביר למנדלבליט שיש "דחיפות מדינית" גבוהה מאוד להסדרת מבואות יריחו לפני פרסום תוכנית המאה כדי לחזק את העובדות בשטח. מנדלבליט ביקש מראש המל"ל לנסח לו חוות דעת כתובה בנושא, ולאחר מכן נועד עם נתניהו והשר יריב לוין ביחידות. לאחר התייעצות זו, החליט להסיר את התנגדותו.

חוץ

דיווח: התקיפה נגד מתקני הנפט בערב הסעודית, בוצע על ידי מיליציות שיעיות בעיראק – בחסות אירן

גורם בכיר בפטנגון מסר אמש (ראשון) כי כי מתקפת המל"טים שגרמה להרס חסר תקדים במתקני הנפט בערב הסעודית הגיע מכיוון צפון מערב, ככל הנראה משטחה של עיראק ולא הגיעה מתימן, כפי שטוענים המורדים החות'ים. הוא הטיל את האחריות על איראן, על אף הכחשותיה מוקדם יותר. * גורמים בכירים בארה"ב אמרו לסוכנות הידיעות AP כי ישנם כמה "סממנים מודיעיניים" שמראים שאיראן אחראית לתקיפה.

– בכלי התקשורת בעולם הערבי דווח כי מתקפת המלטים על מתקני הנפט בצפון ערב הסעודית בוצעה על ידי המיליציות השיעיות בעיראק, ככל הנראה בחימוש והוראה איראנית. חלק מהראיות לירי משטח עיראק כי שכמה מהמל"טים נצפו בדרכם למטרה מכיוון צפון, לא מכיוון תימן. ראש ממשלת עיראק הכחיש נחרצות את הטענה כי הירי בוצע משטחה של ארצו וטען כי מדובר בהשמצות שנועדו ליצור קרע בין ריאד לבגדד.

– מוקדם יותר דווח בניו יורק טיימס, ארצות הברית וסעודיה מאמינות כי טהראן שלחה מומחים מטעמה לאמן את החות'ים בתימן בשימוש ברחפנים וטכנולוגיית טילים. עוד צויין, כי ייתכן והתקיפה בוצעה מתימן, אך באותה מידה סביר כי הרחפנים שוגרו מעיראק ואפילו מתוך סעודיה עצמה. זאת בהתבסס על דו"ח האו"ם מתחילת השנה, שציין כי החות'ים מחזיקים ברחפנים מתקדמים המגיעים לטווח של עד 1,500 קילומטר.

– בתוך כך, ארה"ב פרסמה הלילה (בין ראשון לשני) תמונות לווין שמציגות את היקף הנזק של תקיפת מתקני הנפט בסעודיה. לוויין תיעד עשן שחור וסמיך מיתמר משני מתקנים של תאגיד הנפט הממלכתי "ארמקו", אחרי שהותקפו אתמול על ידי מל"טים חמושים.

– בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי חברת הנפט הממלכתית של סעודיה, ארמקו, הגיעה למסקנה שמתקניה נפגעו מטילים. בעיתון כתבו כי לפי הערכות בארה"ב, 15 מתקנים שונים באתר באבקאיק נפגעו. תמונות לוויין של סוכנות החלל האירופית תיעדו את הנזק שנגרם לאותם מתקנים. בתמונות ניתן לראות סימני נזק בלבו של המתקן באבקאיק. במרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון זיהו את אותם מבנים שניזוקו כאזור הייצוב של המפעל, אחד משלביו של תהליך עיבוד הנפט הגולמי. לפי מרכז המחקר, העובדה שהאתר הזה הוא שנפגע מסבירה מדוע השיבוש בייצור הנפט היה כה נרחב.

טראמפ: אנחנו מוכנים להגיב על המתקפה נגד מתקני הנפט בסעודיה

נשיא ארצות הברית טראמפ כתב הלילה כי ארצו יודעת מי עומד מאחורי מתקפת הרחפנים נגד מתקני הנפט בסעודיה – ומוכנה להגיב. "אנחנו נעולים וחמושים (lock and loaded) בהינתן אישור, אבל מחכים לשמוע מהממלכה (סעודיה) לגבי מה הם חושבים שהיא הסיבה למתקפה, ותחת אילו תנאים עלינו להתקדם".

איראן מאיימת: "מוכנים למלחמה כוללת עם ארצות הברית; כל הבסיסים האמריקניים ונושאי המטוסים שלהם בטווח שלנו"

יום לאחר התקיפה של מיליציית החות'ים הנתמכת על ידי איראן על מפעלי הנפט ארמקו בסעודיה, מזהירה איראן את ארה"ב מפעולת תגובה, וטוענת כי כל בסיסי הצבא האמריקני ונושאות המטוסים שלו במזרח התיכון מכוסים על ידי טיליה. * מפקד חיל האוויר האיראני אמר בראיון לסוכנות הידיעות תמסים "כולם צריכים לדעת שכל הבסיסים האמריקניים ונושאי המטוסים שלהם שבמרחק של עד 2,000 קילומטרים מסביב לאיראן נמצאים בטווח הטילים שלנו". לדבריו "איראן תמיד מוכנה למלחמה כוללת"

בעקבות תקיפת מתקני הנפט הסעודים: חשש מעלייה במחירי הדלק

חשש רב עולם מפני זינוק במחירי הדלק, בעקבות מתקפת המל"טים נגד מתקני נפט מרכזיים בסעודיה. עד כה לא הודיעו בממלכה מהו ההיקף של הנזק שנגרם למתקן עיבוד הנפט באבקאיק – הגדול מסוגו בעולם – ולשדה הנפט בחוראיס. העובדה שעדיין לא ברור מתי יתוקן הנזק, שגרם לפי הערכות בעולם לקיצוץ בחצי מייצור הנפט היומי של סעודיה, מגבירה את האפשרות שמחיריו יזנקו. * הפגיעה במתקני הזיקוק הגיע בזמן רגיש במיוחד בחברת הנפט, שעומדת לקראת הנפקה בורסאית ראשונה בתולדותיה – ואחת ההנפקות הגדולות בהיסטוריה האנושית אם לא הגדולה ביותר.

– רשת CNBC ציטטה כמה אנליסטים לאנרגיה שהעריכו שמחיר הנפט יזנק בפתיחת המסחר הלילה ב-10-5 דולרים (לעומת מחיר של 60 דולר לחבית מסוג ברנט ביום שישי). כמה מומחים אף העריכו שהמחיר עלול להמריא ל-100 דולר לחבית.

– גורמים בממלכה הבטיחו אמש (אמש) כי היא פועלת לתקן במהירות את הנזק, ותמנע מהשיבוש הנרחב בייצור הנפט – כ-5% מכלל אספקת הנפט העולמית – להשפיע על הייצוא שלו וכך גם על המחירים.

– במקביל, אישר טראמפ לפתוח את מאגרי הנפט האסטרטגיים של ארצות הברית בעקבות התקיפה, במידה ויהיה בכך צורך. עוד הוסיף כי המהלך נעשה "משום שהתקיפה עלולה להשפיע על מחירי הנפט".

טראמפ: "הדיווחים לפיהן אני מוכן להיפגש עם רוחאני ללא תנאים מוקדמים – פייק ניוז"

לאחר שנראה היה כי פגישה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנשיא איראן חסן רוחאני היא עניין כמעט סגור, התייחס היום (שני) טראמפ לנושא ואמר כי הדיווחים לפיהם יסכים לפגוש את רוחאני ללא תנאים היו לא נכונים. * דברי טראמפ באים אחרי שביום חמישי האחרון אמר שר האוצר של ארצות הברית, סטיב מנוצ'ין, כי לפי שעה אין לנשיא תכניות להיפגש עם נשיא איראן בעצרת האו"ם בחודש הבא, אך "טראמפ מוכן להיפגש עם רוחאני ללא כל תנאים מקדימים".

מכוניות נסחפות, תושבים טובעים ובתים נעלמים תחת המים: שיטפונות עזים בספרד

סופות ברקים ומבול קשה יצרו שיטפונות שהובילו למותם של שישה אנשים בדרום מזרח ספרד ובאזור מיורקה. השיטפונות העצומים סחפו מכוניות ושאריות של הרס עד לאזור ולנסיה, מורסיה ומזרח אנדולוסיה, בעוד מנהרות הוטבעו לחלוטין במים ונסגרו לשימוש.

– כ-60 אנשים פונו לאחר שנלכדו באתר קמפינג סמוך לקו החוף בקאבו דה גאטה, בעוד תושבים בקהילת Torrevieja נתבקשו להתבצר בבתיהם ולשים משקולות ברכבים שלהם כדי למנוע מהם להיגרר על ידי זרמי המים העזים. כבישים רבים ועורקי תחבורה מרכזיים במדינה נסגרו לתנועה, לאחר שנהגים רבים פשוט נתקעו עם הרכבים שלהם בכביש ונאלצו לחכות לסיוע על גג הרכב.

– חלקים נרחבים מהאי מיורקה, כולל הצד הדרומי, נמצאים כעת בכוננות אדומה ואזהרות טורנדו רציניות. הרשויות מפצירות בתיירים לעזוב את מיורקה, מורסיה, אלמריה, ולנסיה ואליקנטה לאחר שהשירות המטאורולוגי בספרד הוציא אזהרת "סיכון קיצוני" בנוגע למזג האוויר באזורים הללו למשך 24 השעות הקרובות. (החדשות12)

12 הרוגים ו-20 נעדרים בהתהפכות סירה בדרום הודו; 36 נעדרים בהתהפכות מעבורת בנהר קונגו

12 בני אדם נהרגו בהתהפכות סירת תיירים בנהר גודווארי שבמדינת אנדרה פראדש בדרום הודו. בנוסף, חולצו 23 בני אדם ששהו על הספינה, וכ-20 נוספים מוגדרים נעדרים. * בתוך כך, סוכנות הידיעות AFP דיווחה על 36 נעדרים בטביעת סירה בנהר קונגו שבאפריקה, סמוך לבירתה של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. מהמשטרה המקומית נמסר כי 76 אנשים נוספים ששהו על הסירה – שרדו. הסיבה לטביעה טרם ידועה. (כאן)

    משלוח נוסף של מערכת S-400 הגיע לטורקיה * משרד ההגנה הרוסי פרסם אתמול (ראשון) תיעוד בו נראים חלקי מערכת ההגנה האווירית S-400 נוספים שמגיעים לטורקיה. ברוסיה ציינו שמדובר במשלוח השני של מערכת ההגנה המתקדמת שגרמה, בין היתר  למשבר עמוק בין טורקיה לארצות הברית – שהודיעה בתגובה שלא תמכור לאנקרה את מטוסי ה-F-35 החמקניים.

    הונג קונג: מפגינים לבושים בשחור השליכו אתמול (ראשון) בקבוקי תבערה על משרדי ממשלה במרכז הונג קונג. * המשטרה הפעילה תותחי מים לאחר שמפגינים השחיתו תחנת רכבת תחתית והשליכו לבנים ובקבוקי תבערה על מתחם של בנייני ממשלה, הכולל את בית המחוקקים העירוני. (ניו יורק טיימס)

בעולם

אחרי שנגרר 5,000 ק"מ באוקיינוס הארקטי: הכור-צף הגרעיני הרוסי הגיע ליעדו

הכור הגרעיני הצף שאותו בנתה רוסיה – הראשון מסוגו בעולם – השלים מסע בן 22 יום ומרחק של 5,000 ק"מ והגיע ליעדו בעיירה מבודדת במזרח הרחוק של המדינה, אל מול חופי האוקיינוס הארקטי. * לכור אין מערכת הנעה משלו, וספינות גררו אותו כל הדרך אל הקצה השני של רוסיה. שוברת קרח שטה לפני הכור והספינות שגררו אותו, כדי לפנות להם את הדרך במי האוקיינוס הארקטי הקפואים. הכור עגן בעיירה הרוסית פבק בנמל מיוחד שנבנה עבורו. * הכור נבנה במטרה לספק חשמל ליותר מ-50,000 תושבי צ'וקוטקה. הוא יחליף את תחנות הכוח הפחמיות שפועלות שם כעת, כמו גם תחנת כוח גרעינית מיושנת. * כשיתחיל לפעול הוא יהפוך לתחנת הכוח הגרעינית הצפונית ביותר בעולם. (ynet)

טיסה מגרמניה למקסיקו הוסטה ממסלולה, אחרי שהטייס שפך קפה רותח וגרם להמסת אחד הכפתורים

במהלך טיסה מעל האוקיינוס האטלנטי: טייס הפיל בטעות כוס קפה חם שהונחה על מגש בתא הטייס והמשקה הלוהט נשפך על ברכיו ועל חלק מציוד התקשורת והבקרה במטוס. כתוצאה מכך נפגעו משטחי הבקרה הקולית של הטייס ושל הטייס המשנה. בנוסף, עשן קל החל לנדוף בתא הטייס. כתוצאה מכך, המטוס הוסט לאירלנד ונאלץ לנחות באופן לא מתוכנן. * על המטוס, מדגם איירבוס A330 של חברת התעופה קונדור שהמריא מפרנקפורט בגרמניה לקנקון שבמקסיקו היו 337 בני אדם, בהם 11 אנשי צוות * המקרה אירע כבר לפני חמשה חודשים, אולם רק בשבוע שעבר הסתיימה החקירה והותרה לפרסום. (ניו יורק טיימס)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן