Skip to content

ה-MINI החשמלית אוטוטו כאן

דלק מוטורוס מציגה בימים אלה את ה-MINI החשמלית הראשונה, בנמל תל אביב. אפשר כבר להזמין. המכונית תגיע לארץ רק בתחילת 2020
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ה-MINI Cooper SE החדשה תהיה המכונית הקטנה היוקרתית הראשונה הפועלת באמצעות חשמל בלבד. המנוע שלה בעל הנעה קדמית הייחודית לדגם מפיק 184 כ"ס שמאיץ מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות. סוללת הליתיום-יון הספציפית לדגם מאפשרת טווח של 235 עד 270 ק"מ. סוללת המתח הגבוה ממוקמת עמוק בתוך רצפת הרכב, כדי להבטיח שלא תהיה פגיעה בנפח תא המטען בהשוואה ל- MINI בעל מנוע קונבנציונלי.

מיני חשמלית בקרוב בארץ (צילום באדיבות היצרן)

המנוע החשמלי הוא קטן יותר וגם קל יותר מאשר מנוע בעירה פנימית, ובכך הוא תורם לחלוקה הרמונית של העומס על הסרנים ב-MINI Cooper SE החדשה. יחד עם מרכז הכובד הנמוך יותר, הדבר מעניק לדגם בעל ההנעה החשמלית התנהגות כביש זריזה, שהופכת אותו לקל לשליטה גם בעת נהיגה בפניות במהירות גבוהה. ה-MINI Cooper SE החדשה תציע אחיזת כביש בטוחה ביותר, כתוצאה בין היתר ממיקום סוללת המתח הגבוה שלה. היא ממוקמת עמוק בתוך רצפת הרכב בין המושבים הקדמיים ומתחת למושבים האחוריים. כתוצאה מסידור זה, אין מגבלות כלשהן על השימוש בחלל תא המטען לעומת גרסאות הדגם המונעות על-ידי מנוע קונבנציונלי.

מומנט הנעה מיידי ואספקת כוח רציפה שאינה מופסקת על-ידי החלפות הילוכים – אלה הם המאפיינים האופייניים של טכנולוגיית ההנעה המותקנת ב-MINI Cooper SE החדשה. הם מבטיחים את תחושת הנהיגה המוכרת של ה-MINI בתצורה חדשה, המציעה חוויה נמרצת במיוחד. מקור הכוח הוא הגרסה האחרונה, החזקה ביותר של המנוע החשמלי הסינכרוני שפותח על ידי קבוצת BMW. עקרון התכנון המיוחד של ההנעה מאפשר רמה גבוהה של אספקת כוח הנמשכת עד לטווחים הגבוהים של מהירות המנוע, רמה גבוהה במיוחד של יעילות וחיסכון, ופעולה חלקה בעלת רמת רעידות נמוכה. המנוע של ה-MINI Cooper SE החדשה הוא בעל הספק מרבי של 184 כ"ס. המומנט המרבי שלו, העומד על 27.5 ק"ג-מטר, זמין כבר במצב עמידה, כפי שאופייני למנועים חשמליים. הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים באמצעות תמסורת בעלת יחס העברה אחד המשלבת בתוכה דיפרנציאל. כתוצאה מכך, ה-MINI Cooper SE החדשה מפתחת האצה עם כל לחיצה על דוושת ההאצה, ומבטיחה חוויית נהיגה נמרצת במיוחד, בעיקר בתנועה עירונית. ה-MINI Cooper SE החדשה מאיצה מעמידה ל-60 קמ"ש בתוך 3.9 שניות בלבד. במהלך 60 המטרים הראשונים היא דוהרת כתף אל כתף עם מכוניות ספורט בעלות מנוע קונבנציונלי. ה-MINI המונעת באמצעות חשמל בלבד מאיצה מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות; המהירות המרבית שלה מוגבלת ל-150 קמ"ש.

מאפס ל-100 קמ"ש ב 7.3 שניות. (צילום באדיבות היצרן)

ה-MINI Cooper SE החדשה מפתחת את היכולות הספורטיביות שלה לא רק במיידיות מרשימה, אלא גם בשקט כמעט מוחלט. מסיבה זו היא מצוידת כסטנדרט בהגנה אקוסטית על הולכי רגל. צליל ייחודי שנוצר במיוחד עבור ה-MINI Cooper SE מופק באמצעות מערכת הרמקולים. עיצוב הצליל בטווח המהירויות הנמוכות מבטיח נוכחות אקוסטית על הכביש שהיא אופיינית ל-MINI.

ה-MINI הראשונה עם הנעה חשמלית טהורה מאפשרת לנהג להתאים את הגדרת מצב הנהיגה של הרכב הן למצב הנוכחי על הכביש, והן להעדפות האישיות שלו. מצבי הנהיגה של MINI  נבחרים באמצעות מתג הממוקם בצד הימני של שורת מתגי התפעול. ב-MINI Cooper SE ניתן לבחור מבין 4 מצבי נהיגה. מצב ספורט שונה מהגדרת MID הסטנדרטית, עם עקומת היגוי ישירה יותר ותגובה מיידית במיוחד של מערכת ההנעה. הגדרות ההיגוי המוכוונות לנוחות של מצב MID פועלות גם במצב GREEN, וכן במצב GREEN+ החדש שתוכנן במיוחד עבור ה-MINI Cooper SE החדשה. יתר על כן, מערכת ההנעה בשני המצבים האחרונים מכוונת ליעילות מרבית. במצב GREEN+, מבחר תפקודי נוחות נוספים, כגון חימום, מיזוג אוויר וחימום מושבים, מוגבלים או מנותקים על מנת להגדיל את טווח הנסיעה של הרכב.

המיני המוצג בנמל ת"א (צילום:ערן לם)

חלק מחוויית הנהיגה האופיינית לדגם עם הנעה חשמלית מקבוצת BMW הוא מה שמכונה "תחושה של דוושה אחת". במיוחד בתנועה עירונית, הרכב מאט באופן מוחשי ברגע שהנהג מסיר את רגלו מדוושת ההאצה. תופעה זו מתרחשת משום שבמצב גלישה ממלא המנוע החשמלי תפקיד של מחולל (גנרטור), והופך אנרגיה קינטית בחזרה לחשמל, אשר בתורו מוזן בחזרה לסוללת המתח הגבוה. התוצאה היא שבמהירויות נמוכות ניתן להאט כראוי את הרכב בעל ההנעה החשמלית מבלי להשתמש במערכת הבלמים, ולכן ניתן לנהוג ברכב באמצעות דוושה אחת. ניתן לקבוע את שיעור השבת אנרגיית הבלימה והאטת הרכב במהלך שלבי הגלישה באמצעות מערכת תכנות בקרת המנוע.

ה-MINI Cooper SE החדשה מצוידת כסטנדרט בלוח מחוונים ספציפי לדגם הכולל מסך צבעוני 5.5 אינץ' בעיצוב Black Panel מאחורי גלגל ההגה. במרכזו של מסך זה הדיגיטלי במלואו, מהירות הנסיעה מוצגת בספרות, עם סקאלה בהיקף. פס המהירות מוצג גם בטבעת האור של המחוון המרכזי – באדום (מצב SPORT), לבן (MID) או ירוק (GREEN ו-GREEN+), בהתאם למצב הנהיגה שנבחר. תצוגות דיגיטליות אחרות בלוח המחוונים מספקות מידע לגבי רמת הטעינה של סוללת המתח הגבוה, מצב הנהיגה שנבחר, מצב מערכות הסיוע לנהג והודעות של מערכת הבקרה (Check Control). בנוסף, מוצגים פרטים לגבי טווח הנסיעה הזמין, הספק ההנעה הנוכחי, הטמפרטורה החיצונית, הזמן והמרחק. יתר על כן, יש גישה לרשימות אנשי הקשר של הטלפון ותוכניות השמע. במהלך הטעינה, לוח המחוונים הדיגיטלי מספק גם כן מידע חשוב. אם הרכב מחובר לשקע חשמלי או לעמדת טעינה, ניתן לקרוא לא רק את הזמן ואת הטמפרטורה החיצונית, אלא גם את טווח הנהיגה הזמין ומצב הטעינה באחוזים. מוצג גם הזמן שבו סוללת המתח הגבוה תהיה טעונה במלואה. צבע הלוח משתנה בהתאם למצב: מכתום במהלך האתחול לצהוב במשך תהליך הטעינה, ולירוק כאשר עתודות האנרגיה מלאות לגמרי. מאפיינים פנימיים אחרים כוללים את ידית בורר ההילוכים הספציפית לדגם בקונסולה המרכזית. ה-MINI Cooper SE החדשה מצוידת גם בבלם חניה חשמלי המופעל ונדרך באמצעות מתג בקונסולה המרכזית.

תצוגה חדשנית ובהירה (צילום באדיבות היצרן)

מקור האנרגיה להנאת הנהיגה המחושמלת של ה-MINI Cooper SE החדשה הוא רשת החשמל, שאליה היא מסוגלת להתחבר באמצעות שקע חשמל תעשייתי רגיל, עמדת טעינה ביתית  Wallbox או עמדת טעינה ציבורית. החיבור שלה לטעינה מיועד לטעינה בזרם חליפין (AC) או זרם ישיר (DC) באמצעות שקעים Type 2 ו-CCS Combo 2. מעל החיבור, מחוון רמת טעינה מציג אותות כתומים לאתחול, אור צהוב מהבהב במצב של טעינה מתמשכת, ואור ירוק לסוללה טעונה במלואה.

רמת הגימור הסטנדרטית של ה-MINI Cooper SE החדשה כוללת מערכת מיזוג אוויר אוטומטי מפוצלת לשני אזורים עם בקרת אוורור וטמפרטורה נפרדת עבור צד הנהג וצד הנוסע הקדמי. פנים המכונית מחומם באמצעות משאבת חום שאוספת חום שיורי מהמנוע החשמלי, בקרת ההנעה, סוללת המתח הגבוה והאוויר החיצוני ומזינה אותו למערכת מיזוג האוויר. משאבת החום שפותחה עבור ה-MINI Cooper SE החדשה יעילה במיוחד. היא משתמשת ב-75 אחוזים פחות אנרגיה מאשר מערכת חימום חשמלי קונבנציונלית, ומספקת רמה גבוהה של נוחות פנימית במצב חורף. על מנת להגדיל את טווח הנסיעה, מעגלי הקירור והחימום מחוברים ישירות לטכנולוגיית ההנעה, ויוצרים מערכת כוללת יעילה להפליא. מערכת בקרה משולבת מבטיחה בו-זמנית טמפרטורה נעימה בחלל הפנימי  וטמפרטורת עבודה אידיאלית עבור סוללת המתח הגבוה – ללא תלות זו בזו, באמצעות קירור וחימום. מיזוג האוויר האוטומטי של ה-MINI Cooper SE החדשה מציע גם חימום עזר ותפקוד מיזוג אוויר במצב נייח. דבר זה מאפשר לחמם או לקרר את החלל הפנימי לטמפרטורה מוגדרת לפני תחילת הנסיעה.

כאמור ,בשבוע הקרוב תוצג המיני החשמלית בנמל תל-אביב, מה יהיה מחירה טרם פורסם (הוא כנראה יהיה פחות מיני), אך ניתן כבר להזמין. המכונית תגיע לארץ בתחילת השנה הבאה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן