Skip to content

יינות חדשים לראש השנה מיקב נטופה

יקב נטופה מציע יינות איכות אלגנטיים, בסגנון העולם הישן, החג הקרב הוא הזדמנות מצוינת להיחשף לתוצרתו.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש השנה קרב ובא וזו הזדמנות מצוינת להיחשף לכמה יינות חדשים מיקב שהוא כבר לא כל כך חדש ,אבל שומר על רוח רעננה עם מסורת עשירה ואני מדבר על יקב נטופה, יקב שקיים קצת יותר מעשור אך הוא נושא מסורת יין עשירה ביותר אותה מספק היינן פייר מיודובניק ,יהודי שעלה מצרפת כשהוא מביא עמו ניסיון עשרות שנים בתעשיית היין באירופה. היקב הוקם בשנת 2006 כאשר ניטעו הכרמים למרגלות התבור שבגליל התחתון והוא מייצר יינות איכות אלגנטיים בסגנון העולם הישן, המתאפיינים בגוף מעודן בעל ניחוחות וטעמים מורכבים. היקב מייצר כיום למעלה מ-100,000 בקבוקים בשנה הנמכרים בישראל, צרפת, ארה"ב, בלגיה, אנגליה, קנדה, אוסטרליה ועוד. כדאי לשים לב ליינות שיוצאים מיקב זה, ראש השנה הוא הזדמנות מצוינת להצטייד בכמה בקבוקים של נטופה שלקראת החג מציע מספר יינות חדשים וחגיגיים:

יינות חגיגיים מיקב נטופה:תל קאסר אדום ולבן ודומיין נטופה לבן (צילום:דן בר-דוב)

תל- קאסר אדום 2017 – בלנד אלגנטי של 70% גרנאש ו 30% סירה איכותית, מהחלקות הוותיקות של היקב. גידול הגרנאש החל בספרד אך מזוהה ונפוץ מאוד בעמק הרון בצרפת. הגרנאש הינו ענב עם טאנינים רכים, ארומות של פירות יער מודגשות, בייחוד פטל. זן הסירה בבלנד זה, מוסיפה מעטפת ארומטית של תבלינים וטעמים עוצמתיים שמאופיינים את הזן, על אף שהנוכחות הארומטית הדומיננטית ביין זה מקורה בגרנאש. היין השתבח 10 חודשים בחבית עץ. נושא הכשר בד"צ ומחירו המומלץ לצרכן – 130ש"ח.

תל- קאסר לבן 2017 – זן הרוסאן שמקורו בעמק הרון, גדל בכרמי נטופה, בחלקה מטופחת של 5 דונם שניטעה לפני כשבע שנים. בעל אשכולות הענבים קטנים מאוד ובעלי גרגרים קטנים עם נטייה לצבע כתום-אפרפר בשלבי ההבשלה המתקדמים. אופי הענבים מתאים ליצירת יין עם טעמי פרי מודגשים ועשירים, שמשתלבים נפלא עם טעמי החבית, לאחר תקופת יישון של 10 חודשים. ארומות אופייניות של אגסים, משמש מיובש דבש, אגוז ותבלינים עדינים. אחד הלבנים הטובים ביותר שנתקלתי בהם לאחרונה . מחיר מומלץ 130 שח.

הדומיין נטופה לבן 2018 הוא יין זני 100% שנין בלאן, שלא עבר התיישנות בחבית, יין פירותי, מרענן, מעודן, גדוש בארומות עם סיומת נעימה. היין קליל ונעים לשתיה. מתאבן מושלם וכן ילווה מנות אקזוטיות, מאכלי דגים, עוף, ועוד.  מחירו המומלץ לצרכן 60 ₪

שנה טובה,לחיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן