Skip to content

מרוץ הבוז׳ולה הראשון בישראל

מרוץ הבוז׳ולה הראשון בישראל יתקיים ב- 4 באוקטובר, יושק לראשונה עם פסטיבל "חוויה בכרם" במועצה אזורית גזר. שלושה מקצים (חצי מרתון,12 ק"מ,5 ק"מ) של ריצה בין כרמים ויקבים, עטויי תחפושות היתוליות ותוך לגימת יין משובח.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשנוהגים לא שותים, זה ברור אבל כשרצים בהחלט אפשר לשתות (במידה כמובן) אז במרתון הבוזו'ולה הבינלאומי שנערך מידי שנה בצרפת משלבים בין הריצה לבין היין באירוע עליז במיוחד. כחובב ריצה וכחובב יין שמחתי כמובן לשמוע שהשנה לא צריך להרחיק עד למחוז בוז'ולה בצרפת כדי להשתתף במרוץ הבוז'ולה. אנשי חברת מרתון ישראל חשבו שהקונספט של חיבור בין ריצה לבין נופי הכרמים יכול לעבוד היטב גם בישראל ויזמו חיבור עם מרתון בוז'ולה הבינלאומי והביאו אותו לישראל. כאמור מדובר באירוע עליז ביותר, משופע ברצים עטויי תחפושות היתוליות העוברים בין הכרמים לבין היקבים וכמובן לוגמים יין תוך כדי (אגב לרצים מצפים כמה מהיקבים המשובחים בארץ, ומומלץ לשתות גם מים).

רצים בתחפושת במרוץ הבוז'ולה בצרפת (צילום:דן בר-דוב)

מרתון הבוז'ולה הצרפתי יערך  ב- 4 באוקטובר וזו פעם שנייה בלבד שהמותג הזה יוצא מצרפת והוא כולל  שלושה מקצים: מקצה חצי מרתון של 21 ק"מ, מקצה של 12 ק"מ ומקצה של 5 ק"מ. בהתאם למסורת הצרפתית, גם בארץ יעבור מסלול המרתון דרך יקבים שונים ובהם יקבי ברבדו, הרצברג, בראון, בן נון, יערה, בזק וברקן. מאחורי ההפקה עומד מרתון ישראל שבשיתוף מנכ״ל מרתון הבוז׳ולה הבינלאומי הצרפתי, מתכוונים להמשיך את מסורת הריצה בתחפושות מושקעות, הצבת תחנות טעימות ליין וכיבוד איכותי, מתחמי מוזיקה להפוגות בריצה, מסיבות ריקודים מקומיות ועוד.

תחפושות מושקעות במרוץ הבוז'ולה בצרפת (צילום:דן בר-דוב)

עופר פדן, מנכ"ל חברת מרתון ישראל, מספר: "מרתון ישראל ממשיכה לפעול ולייצר אירועי קונספט ייחודיים בעולם הריצה. במסגרת זו פנינו לבעלי מרתון הבוז'ולה במטרה לייצר שיתוף פעולה בין החברות, הצגנו קונספט המתאים לציבור הרצים הישראלי והם התחברו בהתלהבות לרעיון. אנו מתכוונים להמשיך ולייצר מסורת במרוץ היוקרתי בארץ ובשנה הבאה נפנה לקהלים נוספים בחו"ל במטרה לשבצו במרתונים הבינלאומיים שלנו, המייצרים ערכים של  העצמת חוויית הרץ וחיבור לקהילות נוספות".

את הבוז'ולה יחליפו ייינות מקומיים (צילום:דן בר-דוב)

אז מה צפוי לנו?  ביום חמישי (3.10) ארוחת פסטה וחגיגות פתיחת מרתון הבוז'ולה 20.00, ביום שישי (4.10) 05.00 פתיחת מתחם + Expo. בשעה  06.30 יוזנק מקצה 21 ק"מ, 07.00 12 ק"מ, 07.30 5 ק"מ, 08.00 שוק איכרים, 09.45 הופעה של מרשאל מרין, 11.00 – French Party מסיבת הבוז'ולה המסכמת.

להצלחת מרוץ הבוז׳ולה הישראלי נרתמה המועצה האזורית גזר, חבל ארץ שבו אלפי דונמים של כרמים ושידוע כאחד מאזורי הגידול המשובחים בארץ לענבי יין, וסייעה בקשירת המרוץ לאירוע פסטיבל היין הגדול המתקיים במועצה בחיבור יקבי הבוטיק האיכותיים שבתחומה בתוך מסלולי הריצה, חיבור שוודאי ימשוך אליו רצים, תיירים ומבקרים מכל רחבי העולם.

המרוץ אליו צפויים להגיע כ-4000 רצים ( ההרשמה למרוץ נסגרה בשל מילוי מכסת המשתתפים המותרת)  בתחפושות יוזנק מיקב ברקן, משם ריצה לבית הרצל שם יחכו לרצים טעימות יין של יקב בראון ומוזיקה, מנקודת זו ממשיכים הרצים למצפה טל ע"ש צמח טל ז"ל מקיבוץ חולדה, שם יחכה לרצים די ג'י מקצועי עם מסיבת ריקודים וטעימות יין של יקב ברקן (סיום מסלול 5 ק"מ), משם ימשיכו הרצים של ה-12 ק"מ ושל ה-21 ק"מ ליקב ברבדו לטעימות יין  והמשך ריצה ליקבים: הרצברג, בן נון ויערה , שם ימתינו להם הרכב מוזיקלי וטעימות יין  וכן יוכלו לתצפת על "טוסקנה הישראלית"- של נופים מקסימים של מאות דונמים של כרמים. משם ימשיכו כל הרצים ליקב בזק לנקודת תצפית נוספת ומסיבת ריקודים . כאשר רצי ה-  12 ק"מ ממשיכים משם ליקב ברקן לחגיגית הסיום- חגיגת בוז'ולה צרפתית, ורצי חצי המרתון יעשו סיבוב נוסף באותו המסלול ועוד מספר ק"מ בודדים עד לנקודת הסיום .

את אירועי "מרוץ הבוז'ולה" ב-3-4/10, ייפתחו השנה חגיגות פסטיבל חוויה בכרם, שיתקיימו זו השנה השישית. הפסטיבל, הנחשב כאירוע הדגל של מועצה אזורית גזר, מושך אליו מדי שנה אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ. ייחודו של האירוע הנו ערב הפתיחה בו מציגים ומטעימים את יינותיהם יקבי המועצה מהמובילים בארץ. במקביל לאירוע היין יתקיימו מופעים של להקות המחול המקומיות, שוק אומנים ומופעים של הרכבים מוסיקליים שונים וסיומו של הפסטיבל במופע מרהיב של אמן מהשורה הראשונה.

רותם ידלין ראשת המועצה האזורית גזר: "אירוע חצי מרתון הבוז'ולה יתחיל כבר ערב לפני בחגיגות פסטיבל חוויה בכרם ה- 6 בכרם ברקן, שם תוכלו לטעום את מיטב התוצרת של המועצה האזורית גזר, להנות מהופעות מעולות ולהיכנס לאווירה המיוחדת של מרתון הבוז'ולה. יין בוז'ולה הוא יין אדום שמיוצר בחבל הבוז'ולה בצרפת, מדובר ביין הצעיר הפופולרי ביותר בעולם ואין כמו המועצה האזורית גזר, כדי לערוך את החגיגה הגדולה הזו שמשותפת לנו ולאומה הצרפתית. לכל מי שחוששים מחצי מרתון (למרות שאין לכם מה לחשוש, מקסימום תשתו קצת יין בדרך), יש גם מקצים ל-12 קילומטר ולחמישה קילומטר ובעיקר מתוכננת חגיגה אמיתית של תחפושות, שוק איכרים ואנשים שמחים."  עוד פרטים באתר מרתון ישראל: www.marathonisrael.co.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן