Skip to content

תולדות העתיד הקרוב של קרן רוסו

תערוכת יחיד חדשה לאמנית קרן רוסו נפתחה ב-26.9 במוזיאון תל אביב לאמנות. בתערוכה מוצגות שלוש עבודות וידיאו חדשות ורישומי פחם ענקיים. "תולדות העתיד הקרוב" מציע הסתכלות על ארכיטקטורה היסטורית גרמנית כבסיס נבואי לעתיד.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קרן רוסו, בוגרת המדרשה לאמנות ואקדמיה לאמנות בצלאל‫, חיה ועובדת בלונדון. היא עוסקת במיצבי קולנוע, רישומים, טקסטים וצילומים, כבסיס ליצירה אמנותית הנשענת על מחקר להבנת תופעות. עבודותיה הוצגו בחללי תצוגה ברחבי העולם, ביניהם מרכז הברביקן, חלל הפרויקטים של גלריה הייורד, מוזיאון ויקטוריה ואלברט, מוזיאון הטייט מודרן, דלפינה ופרדייז רואו בלונדון, ביאנלת בוזאן בקוריאה, מונטה וידאו באמסטרדם, האוס דר קולטור דר וולט בברלין, מוזיאון ישראל, המרכז לאמנות עכשווית בתל אביב ומוזיאון הרצליה. בתערוכה הנוכחית שבמוזיאון תל אביב, היא מציגה 3 עבודות וידיאו ורישומי פחם גדולים.

Karen Russo באדיבות יחצ הדס שפירא

עבודת הווידיאו (TET-Stadt (2016 היא מסע מצולם בתוך מודל של עיר בסגנון מצרי קדום. רוסו משחזרת את התכנית האבודה של מודל העיר שתכנן  ב-1917 האמן האקספרסיוניסט ברנהרד הטגר בהזמנתו של יצרן הביסקוויטים הגרמני הרמן בלסן, שביקש לבנות את העיר לרווחת עובדיו. בסרט היא משלבת קטעים מסרט תעמולה גרמני, שיצר ב-1939 אנטון קוטר, ובו נטען שהגרמנים הקדמונים היו אחראים לבניית הפירמידות. סרטה של רוסו מתאר בצילומי שחור לבן עטופי צללים עיר רפאים שוממת. המצלמה משוטטת ברחובות העיר, בין בניינים מונומנטליים לבנים ופירמידות, כשאת תנועתה מלווה סאונד אלקטרוני עכשווי מאת בניה רכס.

TET-Stadt film still באדיבות יחצ הדס שפירא

הסרט האוס אטלנטיס (2016) מתאר מבנה אקספרסיוניסטי, שתכנן  ברנהרד הטגר ב-1931 בשיתוף עם איש העסקים ופטרון האמנות לודוויג רוזיליוס, כדי "להשיב לעם הגרמני את ההערכה העצמית שלו". הבניין הכיל אוסף חפצי אמנות פרה-היסטוריים של רוזיליוס, והוא נועד לשמש כמוסד תרבות המשלב מיתולוגיה נורדית ואדריכלות עתידנית במטרה לבסס את עליונותו של הגזע. הסרט מתאר את פנים המבנה המפואר, הכולל תקרת זכוכית כחולה וגרם מדרגות לולייני, ומשלב חומרים ארכיונים של המבנה ותצלומים עכשוויים שלו, לאחר שהוסב לבית מלון.

Haus Atlantis film still באדיבות יחצ הדס שפירא

הסרט יונקר האוס (2019) נוצר במיוחד לתערוכה. בסרט מצולם ביתו הפרטי של האדריכל קרל יונקר (1850-1912), שחי חיי פרישות והקדיש את חייו לבניית ביתו בלמגו שבצפון גרמניה. יונקר שקע באובססיביות בבנייה וביצירת פיתוחי עץ, שהתפרסו על פני הבית, ויצר שפע של מוטיבים סבוכים המשלבים אלמנטים של ארט נובו ואקספרסיוניזם. הסרט, המצולם בשחור-לבן, עושה שימוש בתאורה מסתורית ודרמטית הכוללת הקרנות, חשיפות כפולות והשתקפויות מרובות, שמנתקת את המבנה ממקום וזמן ספציפיים ויוצרת עולם נטול זמן.

Junkerhaus 2019 film still באדיבות יחצ הדס שפירא
Junkerhaus 2019 film still באדיבות יחצ הדס שפירא

ברישומי הפחם המוצגים לצד תערוכת הוידיאו, משלבת רוסו מונומנטים היסטוריים, פסלים ומוטיבים ארכיטקטוניים, עם אלמנטים הלקוחים מסרטי מדע בדיוני.

Morlock Temple with Barlach Head 2015 באדיבות יחצ הדס שפירא

אוצרת: רז סמירה

נעילה: 18.4.2020

מוזיאון תל אביב לאמנות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן