Skip to content

מסע הרפתקאות

  מסע הרפתקאות מ"אופרה בגרוש" של קורט וייל ועד "נפילת המלאכים" של פרנצ'סקו רוסי, ומהמקהלה הקאמרית משטוטגרט לאנסמבל נשים גיאורגי ומה בין הרמב"ם לשוברט ובין רוסיני לברנדשווילי סקירת תכנית פסטיבל סוכות  אבו גוש ה- 56 למוזיקה קולית אליו יגיעו בסוכות הקרוב אורחים אהובים ופנים חדשות 21.9.2019-18.9.2019  כהרגלה משכילה המנהלת המוזיקאלית של הפסטיבל – המנצחת חנה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מסע הרפתקאות

מ"אופרה בגרוש" של קורט וייל ועד "נפילת המלאכים" של פרנצ'סקו רוסי, ומהמקהלה הקאמרית משטוטגרט לאנסמבל נשים גיאורגי ומה בין הרמב"ם לשוברט ובין רוסיני לברנדשווילי

סקירת תכנית פסטיבל סוכות  אבו גוש ה- 56 למוזיקה קולית אליו יגיעו בסוכות הקרוב אורחים אהובים ופנים חדשות

21.9.2019-18.9.2019 

כהרגלה משכילה המנהלת המוזיקאלית של הפסטיבל – המנצחת חנה צור – לבנות תכנית המשלבת עיבודים מקוריים ליצירות מוכרות, פיקנטריות מפתיעות דוגמת האורטוריה "פני אנוש" של פולנק לתבל את הקונצרטים בשביב מודרנה ובעיקר לשבות את לב קהל המכורים למוזיקה קולית בהעלאת יצירות אהובות שאי אפשר שלא לשיר אותן בלב יחד עם המקהלות. מעבר למפגן המקהלות הישראליות יגיעו הפעם אורחים מגיאורגיה ובולגריה.

 המנצחת חנה צור, תמונה של יואל לוי
המנצחת חנה צור, תמונה של יואל לוי

 לפסטיבל תחזור מקהלת הסולנים הקאמרית משטוטגרט שתעלה תכנית א-קפלה מרתקת ביופייה.  מנצח המקהלה פרידריך ברנייוס ממשיך את מורשתו של המנצח קורט מזור בהחייאת יצירותיו של מנדלסון והפעם יבוצעו גם שירים של פאני מנדלסון. המקהלה הקאמרית המקצועית הזכורה לנו לטובה תשיר לקט שכיות חמדה שישתרע  מה"מיזררה" הידוע של המלחין הבארוקי אלגרי ועד שירים של מאהלר ל-16 קולות.  לצד "אבינו שבשמיים" של ורדי תושמע לראשונה בפסטיבל מיסה של המלחין הפחות מוכר בן ראשית המאה השבע-עשרה  Benevoli.

 המנצח פרידר ברניוס, תמונה של Jens Meisert
המנצח פרידר ברניוס, תמונה של Jens Meisert

לראשונה יגיע לישראל אנסמבל הנשים הגיאורגי 'בטומי' – 27 זמרות בניצוחם של הזוג זאירה וגאלא ואדאצ'קוריה. הן תשרנה תכנית שתשלב תפילות ושירי עמים גיאורגיים.  גם יצירה של יליד גיאורגיה המלחין הישראלי יוסף ברנדשווילי תשולב בתכנית. למי שלא פוחד מקורטוב מודרנה מרתק –  צפויה עדנה.

ואם במודרנה עסקינן ינצח מיכאל שני על המקהלה הקאמרית תל אביב ותזמורת נתניה — הקאמרית הקיבוצית שיעלו בהשמעת בכורה את הקנטאטה למקהלה ותזמורת של אייל באט –  "אני מאמין" שהולחנה בהשראת 13 עיקרי האמונה של הרמב"ם. היא מסקרנת בעיקר בשל מעין תמהיל של "חזנות" יהודית ומוזיקה ליטורגית. את היצירה הקדיש אייל למקהלה הקאמרית תל אביב ולמנצחה מיכאל שני. באותו קונצרט יוכל הקהל להתענג על מגניפיקט של באך ואיך אפשר בלי "בכיאנוס ברזילירס" פרי עטו של וילה לובוס (5).

השנה יועלו בפסטיבל שלוש גרסאות ל"סטאבאט מאטר" – אם האלוהים המבכה את בנה הצלוב. על הגרסה הקלאסית של היידן תנצח חנה צור. המקהלה הקאמרית רמת גן בליווי תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית וסולנים תשיר תכנית מגוונת – מ"אווה מריה" של שוברט ועד ספיריטואלס ושירים של לאונרד כהן. הקהל יוכל להצטרף לשירת "הללויה" של לאונרד כהן.

 רונן ברשבסקי ינצח על מקהלת האיחוד בביצוע הגרסה הלירית של שוברט ל- "סטאבט מאטר" (D38) ועל הקנטטה המצמררת ביופייה של באך "ממעמקים קראתיך יה" (131) כאשר אנסמבל נגני "אורפאוס" בהדרכת ד"ר גיא פדר ילווה את המקהלה והסולנים.

ככלל – מקומו של באך לא ייפקד הפעם. אבנר איתי ינצח על אנסמבל בארוקמרי בביצוע המיסה הלותרנית בסול מינור  – אחת מהבודדות שנכתבו  בלטינית  —  ועל הקנטאטה הקסומה של בוקסטהודה "ישו שמחתי". לעיבודו הידוע של גיל אלדמע ל"הליכה לקיסריה"  הוסיף אבנר איתי מבוא לסופרן ולקרלינט.

יובל בן עוזר ינצח על מקהלת הקיבוץ הארצי שתשיר תכנית המוקדשת לרוסיני – גרסה אופראית יותר לסטאבאט מאטר פרי עטו ובלב הקונצרט האורטוריה למקהלה ולסולנים ועוגב.

מרתקת היא התכנית של האנסמבל הקולי הישראלי בה משלב יובל עוזר בין הכרומטיות הסלאבית של דבוז'אק במיסה ברה מז'ור ובשירי העם המוראביים, לבין יצירות שזו לו הן הפעם הראשונה שיועלו בפסטיבל.

"ויווה איטליה" היא תכנית שבה ישירו מיכל דורון ושירה בן דויד שירים נפוליטניים ואריות מתוך האופרה של פוצ'יני "ג'ני סקיקי" ומתוך "האיטלקיה מאלג'יר" של רוסיני. כל זה ישולב עם שיר האהבה הידוע של נינו רוטה מתוך ה"סנדק" ואריות מתוך "נבוקו" של ורדי.

קרב איתנים בין לוציפר (השטן) למלאכים מתאר פרנצ'סקו רוסי ביצירתו "נפילת המלאכים" חובבי מוזיקת בארוק יוכלו ליהנות מביצוע נדיר באיכותו ליצירתו של הנפוליטני בן המאה השבע-עשרה על ידי אנסמבל פניקס לכלים עתיקים בניהולה המוזיקאלי של ד"ר מירנה הרצוג.

ובקריפטה שבלב הכפר יוכל להתענג משירי עם בולגריים שתשרנה רביעית הזמרות הבולגריות – הרכב  שייסד פיליפ קוטב, וזה להן ביקורן הראשון בפסטיבל.

 רביעיית הנשים הבולגריות, תמונה של Boris Mutafchiev
רביעיית הנשים הבולגריות, תמונה של Boris Mutafchiev

אנסמבל "קולן" יבצע שירי עם גיאורגיים, רוסיים וחסידים.

גם מקומם של חובבי ג'ז לא יקופח והם יוכלו ליהנות מלהיטי ברודוויי עם הזמרת תמי ג'רסי ונגנים בניהולו המוזיקלי של הפסנתרן ארי ערב.

תכנית של שירי עם מנפולי שבאיטליה ישירו  זמרות האופרה שירה בן-דוד ומיכל דורון.

ערן  זהבי  הוא המעבד והפסנתרן של "אמריקאי בברלין", קברט ומחזמר עם זמרות האופרה יעל לויטה ומאיה בקשטנסקי. סיום מתוק לפסטיבל יהיה עם "גיטרה חשמלית ושמה אהבה"  מפרסל עד קווין שירים ויצירות על אהבה בעיבודים מיוחדים לשירה וגיטרה חשמלית. את הסופרן טל גנור ילווה יובל וילנר בגיטרה חשמלית.

*

ובפסטיבל שבתוך הפסטיבל הקונצרטים שמחוץ לכנסייה יוכל הקהל ליהנות ממוזיקה קאמרית קלאסית בביצוע שלישיית גורודצקי שתנגן פנינים מאת מוצרט, בטהובן, פיאצולה וסקוט ג'ופלין.

"שמחת הקצב" היא תכנית ססגונית של להיטי מוזיקה צרפתית, יוונית וטנגו שיגנו אמיל אייבינדר, נגן האקורדיון הנודע וחברים.

מקום רב יש למוזיקה בלקנית הפעם בפסטיבל – גם בקונצרטים שמחוץ לכנסיית קריית יערים יהיה מפגש לנגינת מוזיקה בלקנית.

ובחורשה יוכל הקהל ליהנות בקונצרט "פגישה חצי פגישה" – משירי לאה גולדברג, לאה נאור ורחל' בהנחיית מוטקה שלף ואורי אורלב.

                                                           יהיה זה פסטיבל מגוון וססגוני

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן