Skip to content

פרקליטת מחוז תל אביב נעדרת מישיבות השימוע

הפרקליטה שהובילה את חקירות ראש הממשלה, נכחה בשימוע בתיק 4000, אבל תיעדר מהשימוע בתיק 1000. משרד המשפטים: היא תיעדר עקב נסיעה שתוכננה מראש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) והמשנה לפרקליט המדינה, זו שהובילה את חקירות ראש הממשלה נעדרת מחלק גדול מהליך השימוע בתיקים. עו"ד ליאת בן-ארי, המכירה על בוריין את חקירות וליוותה את חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מראשיתן, תיעדר משתיים מתוך ארבע ישיבות השימוע בתיקי נתניהו; כך נודע היום (ראשון) לאחר שבן-ארי – שנכחה עד כה בישיבות השימוע שנערכו בשבוע שעבר ועסקו בתיק 4000, ואף הייתה מעורבת בדיון – לא הגיעה היום לדיון בישיבת השימוע שנערכת היום ועוסקת בעיקר בתיק 1000. פרקליטי נתניהו סוברים כי לאלר השימוע לא יהיה מנוס מלבטל את תיק 1000. תוך כך משרד המשפטים הבהיר כי עו"ד בן-ארי לא תהיה נוכחת גם בישיבת השימוע האחרונה שתיערך מחר (שני, אלא אם היועמ"ש אביחי מנדלבליט יחליט להאריך ביממה נוספת את השימוע) ותעסוק בעיקר בתיק 2000. זאת, לאחר שהיה נאלצה לנסוע לנסיעה שנקבעה זמן רב מראש ולא ניתן היה לבטלה.

עורכת הדין ליאת בן ארי (צילום: יח"צ )
עורכת הדין ליאת בן ארי (צילום: יח"צ )

עוד  בשלבי ניתוח חומרי החקירה וגיבוש כתב החשדות, בן-ארי סברה כי יש די ראיות מוצקות להגשת כתב אישום נגד נתניהו גם סעיפי אישום בגין שוחד גם בתיקים 1000 ו-2000, ולא רק בתיק 4000. לצמרות זאת, בסופו של דבר החליט היועמ"ש – בניגוד לדעתם של בן-ארי, כמו גם של פרקליט המדינה שי ניצן – כי נתניהו יואשם, בסופו של דבר ובכפוף לשימוע, בשוחד רק בתיק 4000; ובתיקי 1000 ו-2000 יואשם, גם כאן בכפוף לשימוע, "רק" בהפרת אמונים. כאן המקום לציין כי אם יוגש בסופו שך יום כתב אישום נגד נתניהו, בן-ארי בהחלט עשויה להיות זו שתשמש כתובעת הראשית מטעם המדינה בתיק השוחד.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי "השימוע נערך בפני היועץ המשפטי לממשלה, שהוא הגורם המוסמך להחליט בתיק, וכן נוכחת בו נציגות רחבה של פרקליטים מהמחוז. ממילא היעדרותה של גברת בן-ארי היום ומחר לא תפגע בשימוע".

עוד נמסר ממשרד המשפטים כי "השימוע נקבע מלכתחילה לימים ד' ו-ה', וגברת בן-ארי נכחה בימים אלה במלואם. כשבוע בלבד לפני מועד השימוע ביקשו הסנגורים להוסיף ימים לשימוע. לפנים משורת הדין, הבקשה נענתה, ונוספו יומיים לשימוע (היום ומחר). גברת בן-ארי יצאה לנסיעה שתוכננה זמן רב מראש ולא ניתן היה לבטלה – ועל כן היא לא תנכח ביומיים הנוספים."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן