Skip to content

מטוס מנהלים כמעט נחת במסלול סגור לשיפוצים בנתב"ג

כאשר פקח הטיסה הבחין כי המטוס מתקרב לנחיתה במסלול הסגור, הוא הורה לו להפסיק את הליך הנחיתה, "ללכת סביב" ולעלות לגובה של 3,000 רגל. האירוע דווח לרשות התעופה האזרחית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כאשר פקח הטיסה הבחין כי המטוס מתקרב לנחיתה במסלול הסגור, הוא הורה לו להפסיק את הליך הנחיתה, "ללכת סביב" ולעלות לגובה של 3,000 רגל. האירוע דווח לרשות התעופה האזרחית

מאת עמי אטינגר

ב-24 בפברואר, בשעה 14:15,  כמעט נחת מטוס מנהלים מסוג הוקר סידלי 25, במסלול 30 הסגור לשיפוצים בנתב"ג. ערנותו של פקח הטיסה, מנעה את התפתחותו של האירוע והחרפתו. כך פורסם באתר החוקר הראשי.

מטוס המנהלים השייך לחברת Charter Jet UAB, היה בטיסה501 LTC, מליטא לנתב"ג. כאשר התקרב המטוס לנמל התעופה הראשי של ישראל הוא קיבל אישור מפקח הטיסה לבצע גישת ראייה לנחיתה, בהקפה שמאלית מכיוון דרום מזרח למסלול 26 הארוך בנתב"ג, שהוא היום המסלול היחיד הפעיל בנמל התעופה.

כמעט תאונה בנתב"ג. צילומי מכ"ם של נתב"ג מראים כיצד המטוס עמד לנחות במסלול הסגור (הנקודות הלבנות בתמונת המכ"ם הימנית) וכיצד ברגע האחרון הוא הופנה למסלול הנכון (הנקודות הלבנות בתמונת המכ"ם השמאלית)

הנחיתה נמנעה במסלול הסגור

לפתע הבחין פקח הטיסה, כי המטוס ממשיך בפניה השמאלית כשהוא פונה בטעות מכיוון מזרח לעבר מסלול 30, הסגור בגלל העבודות המתבצעות עליו. בהיות המטוס בטווח של כשני ק"מ מהמסלול, הורה הפקח לקברניט המטוס לסיים את הליך הנחיתה, "ללכת סביב" ולעלות לגובה 3,000 רגל. הטייס עשה זו מיידית ובכך נמנעה נחיתה במסלול הסגור, שהייתה מחריפה את האירוע.

האירוע דווח לרשות התעופה האזרחית ורק מאוחר יותר לחוקר הראשי, יצחק רז.  כתוצאה מכך עלה בידי רז לשוחח עם הטייס  רק ב-8 במרץ. הטייס הודה בטעותו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן