Skip to content

הפגנות תמיכה בכורדים במארסיי

נטישת הכוחות האמריקאים מצאה את הכורדים חסרי אונים מול כוחותיו של ארדוגאן. הקהילה הכורדית במארסיי, המפגינה זה שנים, יצאה לרחובות מארסיי מחוזקת בשמאל הצרפתי, בקריאה לעצור את התוקפנות הטורקית הקטלנית.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-3000 איש צעדו היום (שבת) ברחובות מארסיי כדי להביע תמיכתם בקהילה הכורדית בעיר ומחאה חריפה כנגד הפקרתם של הכורדים על ידי האמריקאים, אל מול הכוחות הטורקים, המבצעים בהם טבח. הקהילה הכורדית המקומית צועדת ברחובות מארסיי זה שנים בנסיון לעורר את מודעות אזרחי צרפת לבעיה הכורדית בכלל ולפעילות של הכוחות הטורקים בפרט.

הקהילה הכורדית בתוספת השמאל - צילום - עמית מנדלזון

ההפגנות החוזרות ונשנות הרחיקו את המדיה, כמו במקרים רבים אחרים של הפגנות שמפסיקות בשלב מסויים להיות חדשות, אך הקהילה המשיכה להפגין. הפעם הצטרפו לקהילה פעילי שמאל, צהובי האפודים, ורבים מתושבי מרכז העיר.

קריאה נואשת לעזרה - צילום - עמית מנדלזון

ההפגנה משכה הפעם הרבה מאוד משתתפים, ובניגוד לעבר, גם את כל המדיה הרלוונטית. זה לא שלמישהו יש אשליות לגבי הסיכויים שמשהו יתרחש, אבל הדחיפות והצורך להציג את הבעיה לציבור האדיש הוציא את כל בני הקהילה על נשיהם, וטפם לרחוב.

שני דורות - צילום - עמית מנדלזון
אל תהיו שותפים בטבח בכורדים - צילום - עמית מנדלזון

ההפגנה עברה ללא אירועים חריגים בעיקר עקב מוגבלות התנועה בעיר, שנמצאת בתנופת בניה חריגה, וכמובן האיסור שהטילה המשטרה על הגישה לקונסוליה הטורקית בעיר.

נשים הם חלק בלתי נפרד מהקהילה - צילום - עמית מנדלזון
עצרו את ארדוגן - צילום - עמית מנדלזון
תחבורה ציבורית משותקת עקב ההפגנה - צילום - עמית מנדלזון

נשות הקהילה – צילום – עמית מנדלזון

כרזות של ארדוגאן בדמותו של היטלר - צילום - עמית מנדלזון
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן