Skip to content

הטונה הקלוקלת – שימוע בלשכת הבריאות לבעלי רשת ארומה תל אביב

הבוקר נלקחו דגימות טונה מסניף הרשת התל אביבית שנסגר בינתיים בפני קהל. כמו כן נאסר משלוח חדש של דג הטונה ושווקו למסעדות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר (רביעי) התבצעה בקרה של מחוז ת״א של משרד הבריאות בסניף ארומה תל אביב  (דרך בגין).הסניף הספציפי סגור לפי שעה פעילות.  בשעה 12:00 יתקיים שימוע בלשכת הבריאות ת״א במעמד נציגי הרשת ונציגי משרד הבריאות.דגימות נלקחו מהדג (טונה) שהיה בשימוש למעבדה ושאר התצרוכת הושמדה. כמו כן נאסר שימוש של משלוח דג חדש (טונה) על ידי משרד הבריאות עד לקבלת תוצאות מעבדה
הביקורת נעשתה עקב אשפוזם של
2 סועדים שהובלו אמש לחדר הלם של המחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון) של המרכז הרפואי איכילוב ת״א בעקבות הרעלה מטונה שנאכלה בסניף ארומה של רשת ארומה תל אביב המצויה בדרך מנחלם בגין בעיר.

ארומה תל אביב דרך מנחם בגין (צילום: גוגל מפות)
ארומה תל אביב דרך מנחם בגין (צילום: גוגל מפות)

מהרשת נמסר כי "כפי שהודענו אתמול, מרגע שנודע לנו כי שניים מלקוחותינו אושפזו, שכרנו חברה חיצונית שתבצע בקרה ובדיקת מעבדה על מוצרי המזון שנמצאו בסניף המדובר וברשת כולה. אף שתוצאות המעבדה טרם הסתיימו, החלטנו, כמשנה זהירות, לעצור את מכירת הטונה בסניפים עד להחלפת המוצר במלואו". עוד נאמר כי לאחר קבלת תוצאות המעבדה והבדיקה תפרסם אותם החברה "בשקיפות ובהגינות לציבור הרחב. עד אז, הסניף ממנו נרכשו המוצרים – לא ייפתח מחדש". הרשת שלחה איחולי החלמה ללקוחות שאושפזו, ותסייע להן ככל שניתן.

דגימת המוצר שנלקחה לבדיקה (צילום: דוברות משרד הבריאות)
דגימת המוצר שנלקחה לבדיקה (צילום: דוברות משרד הבריאות)

מדובר באישה בת 41 שהגיעה במצב קשה מאוד לאחר איבוד הכרה במצב של שוק עמוק ובחור בן 34 שהגיע במצב קל עם כאבי ראש, דפיקות לב מואצות בעקבות הרעלה לאחר שאכלו לדבריהם סלט וכריך טונה בסניף ארומה שרחוב דרך בגין בת״א. השניים שוחררו מאוחר יותר לבתיהם.

לדברי ד״ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון) במרכז הרפואי איכילוב ת״א, ״השניים הגיעו בעקבות תגובה אלרגית חריפה שמקורה בהרעלה מהדג טונה אותו אכלו בשם ׳הרעלת מזון סקרומבואידית׳. מיד עם הגעתם הענקנו לשניים טיפול מתאים שמייד הטיב עם מצבם והם החלו להתאושש״.

״מדובר בהרעלת מזון יחסית נדירה, כתוצאה מאכילת בשר דגים שסימניה דומים להתקפה אלרגית ("הרעלת היסטמין"). הסימפטומים עלולים לכלול  החל מכאבי ראש, דפיקות לב, אודם עורי משמעותי, סחרחורת, בחילות, כאבי בטן ושלשולים ועד קוצר נשימה או בצרות בדרכי האוויר ובמקרים נדירים אף מוות״ מסביר ד״ר טרוצקי.

שירי פורר - (צילום באדיבות המצולמת דרך דוברות איכילוב)
שירי פורר - (צילום באדיבות המצולמת דרך דוברות איכילוב)

אחת מסועדות הטונה הקלוקלת שירי פורר, בת 41, נשואה + 2 שאושפזה אמש במצב קשה מאוד במחלקה לרפואה דחופה באיכילוב לאחר שחטפה הרעלה מסלט טונה שהזמינה ברשת ארומה סניף דרך בגין בת״א. ושוחררה במהלך הלילה לביתה.

הבוקר היא משחזרת: ״אני עובדת באזור והגעתי לארוחת צהריים בסניף כשהזמנתי בטייק אווי סלט טונה למשרד הסמוך. אכלתי את הסלט תוך 10 דקות מאז שרכשתי אותו ומיד התחלתי להרגיש צריבה בלשון, פנים אדומות ובוערות ונשימה כבדה.

מיד הבנתי שאני חווה תגובה אלרגית חריפה והמנהל שלי לקח אותי למר״ם שם התמוטטתי ואיבדתי הכרה. מהר העבירו אותי באמבלונס לאיכילוב תוך כדי פעולות מצילות חיים. לאחר הגעתי לחדר הלם של איכילוב המשיכו פעולות רפואיות שלשמחתי הרבה הביאו להתאוששות מהירה ולאחריה הוחלט לשחרר אותי הביתה במהלך הלילה להמשך השגחה ומעקב.

לאורך כל הזמן לא קלטתי כמה המצב שלי היה מסוכן. כעת אני בעיקר מזועזעת מהתגובה של הרשת שניסתה לגלגל את זה עליי ומקווה שהם יעשו בדק בית.

הבוקר אני בעיקר אסירת תודה לצוותים הרפואיים שהצילו את חיי ומתאוששת בביתי" היא אומרת ומוסיפה "אני בינתיים גמרתי עם טונה".


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן