Skip to content

רעולי פנים מגבעת רונן תקפו מוסקי זיתים ופורעים מיצהר את כוח גולני

קבוצת מחבלים ירדה אמש בשעות הצהריים אל מוסקי זיתים בסמוך לבורין (הרב ברכה), תקפה אותם במוטות ואבנים ואף ירתה באקדח . המחבלים גנבו זיתים והשחיתו רכוש. אחד מהם היה חמוש בנשק צה"לי. משטרת ישראל בודקה את נסיבות המקרה. צה"ל עדיין מברר מה קרה. תושב אריאל: "אלו חדות של אנשים שהורסים כל אבן פינה שאנחנו מניחים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פורעים ובריונים מהתנחלויות קיצוניות תוקפים פלסטינים וחיילי צה"ל כאחד – אתמול (שבת) בסביבות השעה 13:40 ירדה קבוצת המונה כ- 8 בריונים רעולי פנים מכיוון המאחז הלא חוקי גבעת רונן שומרון (הר ברכה) אל מטע זיתים המצוי באדמות בורין ותקפה בחומרה משפחה פלסטינית שעסקה במסיק זיתים.
הלילה (שבת – ראשון), בסמוך להעלאת הכתבה לשידור, הותקפו גם לוחמי גולני כשהתפתחה הפרת סדר חמורה בהשתתפות כ-30 מתנחלים בסמוך להתנחלות הקיצונית יצהר שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". המתנחלים יידו אבנים לעבר לוחמי גולני וניקבו את גלגלי כלי הרכב בו נסעו. לוחמי הכוח נאלצו לפתוח באש באוויר והגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר בהתאם להוראות הפתיחה באש. כתוצאה מכך ההתקהלות פוזרה.
בנוסף, כתוצאה מיידוי האבנים נפצע לוחם גולני באורח קל וקיבל טיפול רפואי בנקודה. מצה"ל נמסר כי צה"ל מגנה בכל תוקף אלימות פיזית ומילולית כלפי משרתיו ורואה אירועים מסוג זה בחומרה רבה.

תקיפת המשפחה הפלסטינית

רעולי הפנים שהגיעו מגבעת רונן תקפו באלימות ובידויי אבנים בני המשפחה פלסטינית שעסקה מהבוקר במסיק זיתים באדמותיהם. בזמן התקיפה עצמה חלק מרעולי הפנים התקרבו עד לחלקה בה מסקו הפלסטינים ובמקביל בריונים אחרים זרקו אבנים על בני המשפחה. בני המשפחה נמלטו לאחר שאחד מהם הוכה במוט ברזל והשני נפגע וחש ברע. השניים התפנו לבית חולים בשכם שם אושפז הפלסטיני שהותקף במוט הברזל ואילו השני השתחרר.
תוך כדי בריחת בני המשפחה נכנסו התוקפים לנחלת המשפה, השחיתו ועשו שמות ברכוש הפלסטינים וחזרו על עקבותיהם תוך שהם מחבלים בכל דבר בו יכולים הפלסטינים לעשות בו שימוש. אחד מהם גנב גם את יריעת הניילון השחורה שמשמשת כמרבץ אטום תחת עץ הזית ואליה נופלים הזיתים מהעץ ואחד אחר גנב שקת זיתים שכבר נאספו אליו.

הפורעים מגבעת רונן (צילום מסרטון יש דין)
הפורעים מגבעת רונן (צילום מסרטון יש דין)

 

תקיפה מטרים ספורים מפאתי הכםר (צילום מסרטון יש דין)
תקיפה מטרים ספורים מפאתי הכםר (צילום מסרטון יש דין)
צילוםן: יש דין
צילוםן: יש דין


צילום יש דין


הירי באקדח – צילוםצ יש דין

צילום: יש דין
צילום: יש דין

בשלב זה הגיעו למקום נערים פלסטינים שנזעקו למקרה התקיפה והחל עימות מול המתנחלים שכלל יידויי אבנים משני הצדדים. תוך כך אחד הבריונים שלף אקדח וירה באוויר כשמתנחל אחר נראה מהלך כשרובה M 16 על גופו. זריקות האבנים נמשכו ונפסקו, כשמספר רכבים של מג"ב הגיעו מכיוון מאחז גבען רונן, על מנת להרחיק את הנערים הפלסטינים מהמקום.
תושב אריאל שעובד מול פלסטינים, אליו פנה מגפון, הגיב בזעם ואמר כי למרות שהוא יודע שצה"ל לא מעוניין להתעסק עם תושבי ההתנחלויות הקיצונית ובהן גבעת רונן, הם הורסים כל אבן פינה שמניחים שאר המתנחלים לבניית אמון, יחסי רעות ועבודה משותפת עם הפלסטינים. "תכתוב שהם פשוט חרות שמחרבנים את כל מפעל ההתנחלויות בשומרון. יש לנו יחסים מעולים עם פלסטינים. רבים מהם מתארחים בבתינו ואנו בבתיהם ואז מגיעים כמה חרות ומחרבנים את הכול", הוא אמר.

צה"ל עצר קטין מיצהר שהצית שדה, בית המשפט שחררו

אין ספק כי צה"ל מתקשה לבצע את מלאכתו מול המחבלים מההתנחלויות הקיצוניות, וכך ביום שישי האחרון הורה בית משפט שלום בפתח תקווה על שחרור קטין שנעצר בהתנחלות יצהר (אחת הקיצוניות). לדברי עורך דין עדי קידר המייצג את הקטין מטעם ארגון הימין "חוננו", הקטין נעצר בביתו באחת מגבעות יצהר לאחר שמ"פ גולני פרץ לבית ועצר אותו יחד עם 2 חיילים נוספים, ולטענתו באלימות. ארגון חוננו פרסם כי הקצין טען כי הוא זיהה את הקטין כשעה לפני כן בסמוך להצתה שהתרחשה במרחק מספר קילומטרים מביתו (הצתת שדה של פלסטינים).
על פי חוננו במהלך חקירתו הגיש הקטין תלונה כנגד המ"פ ודרש כי המקרה יועבר למצ"ח. בנוסף בדיון בבימ"ש טען עו"ד קידר כי החיילים פעלו בניגוד לחוק ובאלימות קשה כנגד הקטין ואף הוא דרש כי המ"פ אשר פעל באלימות ופרץ לביתו של הקטין ללא סמכות ייחקר במצ"ח. כאמור ביום שישי, הורתה שופטת בימ"ש השלום בפ"ת על שיחרורו של הקטין למעצר בית של מספר ימים בבית הוריו מחוץ ליצהר. "הם פרצו לבית, לא הבנתי מה קורה והקצין קפץ עלי וחנק אותי. הם אזקו אותי וגררו אותי לג'פ באלימות. עד ליציאה מיצהר חייל חנק אותי והשכיב אותי בכח ובאלימות. בחקירה דרשתי מהמשטרה שמצ"ח יחקור את המ"פ והחיילים האלימים." מסר הקטין. עו"ד עדי קידר הוסיף ומסר "לצערי פרובוקציה של ארגוני שמאל, אשר מטרתם להתסיס את השטח הפעם הצליחה. לרוע המזל, בשיקול דעת מוטעה החליט קצין צה"ל ללא סמכות וללא עילה לעצור באלימות קטין, על אף שעבר זמן רב מהאירוע ועל אף שהקטין שהה במקום מרוחק החליט הקצין לעצרו". קידר: "המשטרה ביקשה לעצור אותו לשבוע ימים ולשמחתי בימ"ש דחה את הבקשה, ולאחר כיממה מעצר התגלה שאין כנגדו ראיות והוא שוחרר" הוא הוסיף: "אנו דורשים חקירה מידית של מצ"ח בדבר המעצר האלים ומבקשים כי הכוח שפעל כנגד הקטין יורחק מהשטח עד לבירור העניין".

מגפון פנה למשטרת ישראל ולדובר צה"ל בשאלות זהות:
1. מדוע לא נעצר איש בעקבות התקיפה 2. מדוע לא מוחרם אקדח היורה ורובה הסער של התוקפים? 3. לאור ריבויי התקיפות בידי מתנחלים קיצונים שמתגברות בתעוזתן, האם איש לא קורא את כתובת האש שמזהירה כי רצח פלסטיני צפוי להתרחש בקרוב, והיא כבר בוערת על הקיר?
מכגפון הוסיפה הערה: "לו פלסטיני היה יורה באקדח ומיידה אבנים בקצת מוסקי סזיתים יהודים. המשטרה וצה.ל כבר היון עמור בביתו לצרכי מעצרו – חי או מת. מה שמותר למחבלים בריונים מהתנחלויות, אסור לפסטינים והמקרה "ייבדק" – עד רצח הבא והוא יגיע"

תגובות

ממשטרת ש"י נמסר כי עם קבלת הדיווח אודות מקרה זה פתחה המשטרה בחקירה. עוד צוין כי עם הגעת כוחות המשטרה, האירוע כבר הסתיים. בדוברות המשטרה הארצית הוסיפו כי "התקבל דיווח ונסיבות המקרה נבדקות" וכי "כוחות הביטחון פועלים בנחישות ובכוחות מתוגברים למנוע אירועי חיכוך ואלימות".

מדובר צה"ל (רדיו ואינטרנט) נמסר כי המקרה  מוכר  וכי פרטיו עדיין בבירור, מעבר לכך לא נמסרה כל תגובה לשאלות מגפון עד לשידור הכתבה.
למרות זאת, באיחור של  כמעט יממה הגיבו בסופו של בדובר בצה"ל ומסרו כי "בתקופת המסיק, מאפשר צה״ל לאזרחים יהודים ופלסטיניים למסוק את עצי הזית הנמצאים במרחב יהודה ושומרון. בהתאם להערכת המצב, מוקצה למשימה כוח צבאי או מג״ב על מנת לאפשר מסיק עם חיכוך נמוך כלל האפשר. האירוע שהתרחש ביום רביעי האחרון תוחקר על ידי המפקדים ונמצא תחת חקירת משטרת ישראל. צה״ל יוסיף לפעול על מנת לאפשר מסיק בטוח ויעיל לכלל תושבי יהודה ושומרון".

2 Comments

  1. שמואל
    20 באוקטובר 2019 @ 7:04

    כשהערבים זורקים אבנים זה אינו מדווח באתר.

    • אליק מאור
      20 באוקטובר 2019 @ 18:10

      לא הספקנו לנשום וכבר הגיעו בריוני יצהר והוכיחו כי אין להם דין ודיין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן