Skip to content

4000 רצים נטלו חלק במרתון התנ"ך הבינלאומי

מעל 4,000 רצים השתתפו בבוקר יום שישי במרתון התנ״ך הבינלאומי בשילה הקדומה בבנימין זו השנה החמישית ברציפות. אדיסו אוסקנו מראשון לציון הגיע ראשון עם זמן של 3:02:42 ובין הנשים ניצחה זהר הל- פרי מיהוד עם זמן של 4:09:35
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעל 4,000 רצים השתתפו בבוקר יום שישי במרתון התנ״ך הבינלאומי בשילה הקדומה בבנימין ואשר נערך זו השנה החמישית ברציפות. המרתון הינו חלק מחמשת המרתונים היחידים בארץ, נחשב המאתגר מכולם. הרצים הוזנקו באזור ראש העין והסתיים בשילה הקדומה, במסלול ההיסטורי בו התקיים המרתון הראשון בימי תקופת השופטים.

בגזרת הגברים הרץ אדיסו אוסקנו מראשון לציון  קטף את המקום הראשון עם זמן של 3:02:42 ובין הנשים ניצחה זהר הל- פרי מיהוד עם זמן של 4:09:35

אדיסו אסללו מקום ראשון מרתון התנך (באדיבות מרתון ישראל צילום ענת מחנאי)

גם השנה התקיימו במסגרת המרתון חמישה מקצים שונים: מרתון מלא שהוזנק מאגם ראש העין אל שילה הקדומה, חצי מרתון שיצא מאריאל לשילה, וכן מקצים של 10 ק"מ, 5 ק"מ ומקצה לילדים עם צרכים מיוחדים באורך 800 מטרים שהוזנקו והסתיימו באתר המקראי 'שילה הקדומה'.

כאמור, את קו הזינוק השנה עברו למעלה מ-4,000 רצים, עלייה של כ-30% לעומת השנה הקודמת, מתוכם למעלה מ-300 שרצו את המרחק המלא – 42.2 ק"מ. מספר מרשים של למעלה מ-100 רצים הגיעו מ-22 מדינות שונות בעולם כדי לרוץ בין נופי התנ"ך, ביניהם רצים מארה"ב, ברזיל, רוסיה, שוודיה, ספרד ועוד. בין הרצים מהעולם בלטה קבוצת רצים מאוגנדה אשר הגיעה לאחר הוצאת משלחת מיוחדת של ראש עיריית אנטבה.

המרתון התנכ"י נחשב מאתגר במיוחד לרצים והוא מתאפיין בעליות רבות ובטיפוס מצטבר של 1,097 מטר המלווים בנופיו המרהיבים של חבל בנימין. אתגר הריצה הקדום הוא שחזור של הריצה הארוכה הראשונה המוכרת, אשר מוזכרת בספר שמואל א', של איש בנימין שרץ מאבן העזר (היום, ראש העין) ועד לשילה הקדומה ובישר לעלי הכהן ולאנשי שילה את בשורת הקרב. אמנם הייתה זו בשורת הפסד, אך שחזור אותה ריצה בישראל, לאחר אלפי שנים, הינה בהחלט בשורת ניצחון.

זהר הל-פרי מרתון התנך (צילום באדיבות מרתון ישראל)

בסיום המרתון נהנו הרצים ממתחם מפנק שכלל עיסויים וכיבוד להתרעננות. בני משפחות הרצים, שחיכו בנקודת הסיום, השתתפו בהפנינג שכלל משימות ארכאולוגיות, תחרות דריכת ענבים בגת, הכנת יין והכנת שמן זית בבית בד מסורתי, על רקע התפאורה המקראית של מקום המשכן הקדום.

בטקס הסיום המרגש, שנערך בין עתיקות שילה, העניק למנצחים ראש מועצת בנימין ישראל גנץ לצד המדליות גם כדי חרס. המרתון התקיים בשיתוף פעולה מוצלח של הרשויות ראש העין, אריאל, שומרון ובנימין ובהפקת חברת מרתון ישראל.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ: ״גאה ונרגש שוב להגיע למעמד המרגש של מרתון התנ"ך הבינלאומי. שמח על השותפות המבורכת של הרצים מחו"ל, שדרך האדמה מתחברים לשורשי המקרא ונעים בדיוק כמו איש בנימין הקדום בין בכרמי שילה אשר בארץ בנימין. המרתון נולד מתוך חיבור לאחת הריצות הראשונות המוזכרות בהיסטוריה האנושית, בתחילתו של ספר שמואל ומתאר לנו את איש בנימין שרץ בשילה ביום ההוא. אז כעת הימים שלנו הם ימי חול המועד סוכות שהם שמחה לישראל, וזכינו לקיים את תחרות הספורט הכי קדומה כאן בארץ התנ"ך. מאחל לכם ריצה טובה, בריאה ושתהינו מתיירות חבל בנימין המדהימה עם נופים ירוקים, מדברים לצד מקורות מים ומסלולים מרהיבים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן