Skip to content

תקיפת התינוקת מאשקלון – ידידה הפלסטיני של האם טוען כי נפל והפילה

הפלסטיני טען כי מעד והפיל את התינוקת, הזעיק שכנים ואז נטש. במשטרה חושדים כי היכה אותה מכעס וכי היא עברה התעללות מזה זמן רב. סנגורו: הוא משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. המועצה לשלום הילד: 1 מכל 5 ילדים בישראל נפגע מהתעללות בידי מבוגר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תקיפת חסר ישע, נטישת קטין והזנחה. אלו העבירות המיוחסות לבן זוגה הפלסטיני של האם תושבת אשקלון שנעצרה אתמול (שני) יחד אתו לאחר שתינוקתה בת ה-10 חודשים נחבלה חמורות בראשה והובהלה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש. על פי החשד זיאד עביד בן הזוג, שוהה לא חוקי בישראל, ניסה להימלט לשטחים לאחר שתקף את התינוקת בביתה. מצבה של התינוקת, עדיין מוגדר אנוש. לתקיפת התינוקת קדם על פי החשד ויכוח בין האם לידיד – בן הזוג הפלסטיני שאותו שיכנה בביתה. שכעס על האם עקב רצונה לצאת לבלות. בית המשפט השלום באשקלון האריך את מעצרו בחמישה ימים. עוד עלה מחקירת המשטרה כי קיים חשד להתעללות ממושכת בתינוקת מצדו.
לטענת עביד, הוא נפל וכתוצאה מכך נפלה התינוקת, שסובלת משברים בגולגולת. עם זאת, במשטרה חושדים כי הוא הכה את התינוקות כי כעס שהאם יצאה מהבית.
אתמול נעצרו הורי התינוקת המשטרה והפלסטיני בשנות ה-20 לחייו. הצעיר,  עביד שהובא הבוקר להארכת מעצר, שהה עם התינוקת כאשר אמה בת ה-22 יצאה לבלות. אביה הביולוגי תושב הפזורה בדווית שנעצר אף הא שוחרר לאחר חקירתו. בנוסף אליהם נעצר תושב ישראל שהסיע את הפלסטיני בדרכו להימלט לשטחים הכבושים, מעצרו הוארך ביומיים.

עו"ד יוסי דגה (צילום יח"צ מאתר עורך הדין)
עו"ד יוסי דגה (צילום יח"צ מאתר עורך הדין)

עו"ד יוסי דגה שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את זיאד אעביד אמר לאחר הדיון בבית המשפט כי"כרגע הדאגה העיקרית היא להחלמתה של התינוקת. בחודשים האחרונים זיאד טיפל ודאג לתינוקת במסירות רבה. הוא נמצא במצב נפשי קשה. הוא משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים, על פי גרסתו לא הייתה לו כל כוונה לפגוע בתינוקת ולגרום לה לנזק. חשוב להדגיש כי הוא לא נטש את התינוקת ודאג שתקבל טיפול רפואי. אנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו".
עו"ד יעקב פלומו שמייצג את האם גם הוא מטעם הסניגוריה הציבורי אמר לאחר הדיון כי "האם נמצאת במצב נפשי קשה וכל דאגותיה להחלמת בתה. מדובר באם צעירה שנמצאת במערכת יחסים מורכבת וקשה. כבר בשלב זה אין מחלוקת כי האם לא הייתה בבית בזמן האירוע שהוביל לפציעה וכי בן זוגה הוא שהיה עם התינוקת ולקח אחריות לאירוע. לאור זאת בית המשפט ציין שנכון היה לשקול את שחרורה, אך מכיוון שלא נמצאה חלופת מעצר האריך את מעצרה עד ליום חמישי. לפיכך, מצופה מהמשטרה לפעול לקיצור ימי מעצרה ולאפשר לאם לשהות ליד מיטת בתה הרגעים קשים אלו".

המועצה לשלום הילד, הגיבה ומסרה בעקבות החשד להתעללות הקשה שיש בישראל יותר מידי ילדים שעוברים גיהינום בתוך הבית שלהם או בסביבתם הקרובה, רבים מהם הם ילדים שלא יכולים או מפחדים לפנות לעזרה. "על פי מחקרים 1 מכל 5 ילדים בישראל נפגע מהתעללות בידי מבוגר", נמסר מהמועצה. על פי השנתון הסטטיסטי של המועצה לשלום הילד, מספרם של הילדים הנמצאים בסיכון ישיר/משפחתי גדל מאז שנת 2000 ביותר מפי 2 והגיע בתחילת 2017 לכ-344,000.
מנתוני המועצה עולה כי בשנת 2017 הופנו כ-48,000 דיווחים חדשים על קטינים בסיכון לטיפולם של עובדים סוציאליים. 72% מהדיווחים לעובדים סוציאליים היו על ילדים שנפגעו בידי אחראי בתוך המשפחה. "מחקרים מלמדים שהמקרים המדווחים הם רק קצה הקרחון של תופעה חמורה ומסוכנת, שהיקפה גדול בהרבה", נמסר מהמועצה לשלום הילד.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן