Skip to content

והזוכה היא: "מכוח אותה תנועה"

פרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל עכו ה-40 לתיאטרון אחר הוענק להצגה "מכוח אותה תנועה". ההצגה קטפה גם את פרסי העיצוב והמוסיקה. "חוסר עניין לציבור" זכתה בשלושה פרסים. האם הפסטיבל עונה על הציפיות, או שהוא צריך להמציא את עצמו מחדש?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שתי הצגות זכו בכל הפרסים החשובים בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר: "מכוח אותה תנועה" זכתה בפרס ההצגה הטובה ביותר ופרסי הבימוי והיצירה (נועה קופפר), המוסיקה והסאונד (יניב חיון), והעיצוב (אלעד קלעי). חבר השופטים ציין כי "הפרס הוענק להצגה על תעוזה של חשיבה אחרת ומקורית".

תעוזה וחשיבה מקורית. "מכוח אותה תנועה". צילום: אילן בשור

ההצגה "חוסר עניין לציבור" דווקא עוררה עניין בקרב השופטים, שהעניקו לה את פרס השחקנית (מאיה קורן), השחקן (שלו גלבר), הבמאי המבטיח (מתן אמסלם) ופרס על "שילוב משחק ותיפוף כשפה אחת" (גיא רון). חבר השופטים כלל את הבמאי יוסי יזרעאלי (יו"ר),  השחקנית סלווה נקארה, איש התיאטרון והיוצר עתי ציטרון, השחקנית והיוצרת נטלי צוקרמן וצביקה משי.

בפסטיבל עכו ה-40 לתיאטרון אחר ביקרו השנה 110 אלף צופים ומבקרים, שצפו בעשרות הצגות ומופעי חוצות. השחקן והבמאי שלום שמואלוב, המנהל האמנותי של הפסטיבל, מרוצה מהתוצאה: "השנה הועלו בפסטיבל יותר הצגות חדשניות, חתרניות ובועטות. לרגל חגיגות ה-40 העזנו יותר מתמיד למתוח את הגבולות של התיאטרון האחר".

מעניין או לא מעניין, זו השאלה. "חוסר עניין לציבור". צילום: אילן בשור

לא כל הצופים ומבקרי התיאטרון סבורים כך וחלקם ציינו את דלות החומר, שבאה לידי ביטוי בהצגות משעממות וחובבניות. אחרים מצאו בפסטיבל הצגות מקוריות וחדשניות. אבל זה ויכוח שמתרחש מדי שנה, האם זה אכן פסטיבל "אחר", או עוד פסטיבל של הצגות מעניינות יותר או פחות.

נראה כי כולם מסכימים שבמהלך השנים איבד הפסטיבל את ייחודו לאור פריחתו היחסית של תיאטרון הפרינג' בישראל (בעיקר בתיאטרון תמונע בתל-אביב ובתיאטרון הבית ביפו). גם במקומות אחרים בארץ מתקיים תיאטרון פרינג' ו"אחר", שמושך אליו קהל מגוון. אחרי 40 שנים של יצירה פסטיבל עכו צריך להמציא את עצמו מחדש כדי להיות פורץ דרך ומעורר השראה, כפי שהיה בשנותיו הראשונות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן