Skip to content

כתובת נאצה: "שטח צבאי סגור, בוגדים בוחרים להתנכל ליהודים"

פורעים חדרו לאל בירה, רססו כתובת נאצה, השחיתו רכוש ונקבו צמיגי עשרות מכוניות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתגובה לכאורה לצו אלוף המורה על הפיכת שטח מאחז הקיצוני גבעת קומי שבתחום התנחלות יצהר שבשומרון לשטח צבאי סגור וההתמרמרות של תושבי יצהר על כך. הגיחו מחבלים אלמונים לפנות בוקר (רביעי) לצפון העיר אל-בירה הסמוכה לירושלים, נקבו צמיגי 31 מכוניות השחיתו רכוש וריססו את הכתובת: "צו תפיסה, שטח צבאי סגור, בוגדים בוחרים להתנכל ליהודים", כשהכינוי בוגדים מכוון ככל הנראה לשלטונות הצבא ומשטרת ישראל כאחד.
מהמשטרה נמסר כי אכן התקבל דיווח על גרימת נזק למספר כלי רכב וריסוס כתובות. כוחות משטרה וצה"ל נכנסו למקום החלו באיסוף ממצאים ונפתחה חקירה. עוד טענה המשטרה כי בניגוד לטענת ארגוני זכויות האדם כי מדובר בעשרות מכוניות " מדובר ב 9 כלי רכב" בלבד.

צו שטח צבאי סגור המדובר נחתם בסוף השבוע שעבר על-ידי אלוף פיקוד מרכז נדב פדן על מאחז גבעת 'קומי אורי' בו נמצאו גם הפורעים – נוער הגבעות שכונו גם ברשתות החברתיות לאחר תקיפת חיילי צה"ל – "מחבלי הגבעות".

צילום: איאד חדאד - בצלם
צילום: איאד חדאד - בצלם


הפורעים מנקבים צמיגים (צילום: מצלמות האבטחה)

צו זה אמור למנוע מנוער הגבעות ואוהדיהם להגיע למקום אבל אינו תקף למשפחות הגרות במקום. למאחז מגיעים מעת לעת נערי גבעות מכל רחבי הארץ שמוצאים שם את מקומם. חלקם לומדים בבית המדרש הארעי שנבנה במקום. חלקם רועי צאן וחלקם עובדים בשיפוצים במהלך היום. לא מעט מהנערים מוכרים לחטיבה היהודית בשב"כ ונעצרו בעבר כמה פעמים.

סיור המפקדים על רקע הגבעה שהוכרזה כשטח צבאי סגור (צילום: דו"צ)
סיור המפקדים על רקע הגבעה שהוכרזה כשטח צבאי סגור (צילום: דו"צ)

בעקבות האירוע האלים שהתרחש בתחילת השבוע ביקר במקום הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי והודיע כי הוא "מוקיע ומגנה את תקיפת חיילי צה"ל ורואה בחומרה רבה ביותר את ההתנהגות העבריינית כפי שבאה לביטוי בשבוע האחרון באזור". כוכבי הנחה לאתר את כלל המעורבים ולמצות איתם את הדין ובשיחה משותפת עם ראש השב"כ נדב ארגמן ועם מ"מ המפכ"ל מוטי כהן החליטו השלושה "לרכז מאמץ ולפעול בשיתוף פעולה למגר בכל דרך תופעה חמורה זו". ביום ראשון השבוע ביקרו מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יניב אלאלוף ומפקד החטיבה המרחבית "שומרון", אלוף-משנה שגיב דהן, במרחב חטיבת "שומרון". המפקדים קיימו הערכת מצב בה דנו בעיקרי תמונת המצב העדכנית, וכן סיירו ביישוב יצהר שבגזרה. במהלך הסיור נפגשו המפקדים עם יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, ודנו באירועים האחרונים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן