Skip to content

אל על תקבל הלוואה בסכום של 46 מיליון דולר למימון רכישת 2 מטוסי בואינג 737-900ER

ההלוואה מיועדת למימון רכישת שני המטוסים הראשונים מבואינג. מחיר רכישת ארבעת המטוסים הוא 215-320 מיליון דולר. כבטוחה לפירעון ההלוואה, תסב החברה לבנק הזר את זכויותיה במטוסים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההלוואה מיועדת למימון רכישת שני המטוסים הראשונים מבואינג. מחיר רכישת ארבעת המטוסים הוא 213-320 מיליון דולר. כבטוחה לפירעון ההלוואה, תסב החברה לבנק הזר את זכויותיה במטוסים

מאת עמי אטינגר


אל על סיכמה בתחילת החודש על לקיחת הלוואה מבנק בחו"ל, בסכום של 46 מיליון דולר, למימון תשלומי המקדמות, לרכישת שני המטוסים הראשונים בואינג מדגם 737-900ER, מתוך ארבעה מטוסים מדגם זה שהזמינה. שני המטוסים אמורים להתקבל בחברה באוקטובר ובדצמבר 2013.

מטוס בואינג 737-900ER
מטוס בואינג 737-900ER

ההלוואה בסכום של 46 מיליון דולר הינה לתקופה של כשנה ושמונה חודשים, עד הגעת המטוס הראשון וכשנה ועשרה חודשים עד הגעת המטוס השני והיא נושאת ריבית על בסיס הליבור בתוספת מרווח.

כבטוחה לפירעון ההלוואה, תסב החברה לבנק הזר את זכויותיה במטוסים, על פי הסכם הרכישה עם בואינג. הסכם ההלוואה כולל התחייבות הצדדים למימון עסקת הרכישה של המטוסים, אלא אם החליטה החברה על מימון באמצעות גורם אחר וזאת בהתאם לתנאים שנקבעו בין החברה לבנק הזר.

 

הדגם המתקדם במטוסים צרי גוף

בחודש פברואר 2011 חתמה אל על על הסכם לרכישת ארבעה מטוסי נוסעים חדשים מבואינג מדגם 737-900ER, הדגם המתקדם ביותר למטוסים צרי גוף. המטוסים החדשים ישמשו את נוסעי החברה ליעדים בטווח הקצר והבינוני. מטוסים אלה מתוכננים להחליף את צי המטוסים מדגם 757 של אל על.

שווי העסקה נאמד בטווח של בין 215 ל-320 מליון דולר בהתאם לשווי שוק ממוצע של מטוסים מדגם זהה ומשנת ייצור דומה, בהתאם למחירוני מטוסים המקובלים בתעשייה.

המטוסים יופעלו באל על בתצורה של כ-160 מושבים, בשתי מחלקת שירות, תיירות ועסקים. למטוס יתרונות תפעולים רבים והוא יעיל וחסכוני יותר מדגמים מתחרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן