Skip to content

נהג בשכרות, התחמק ממחסום משטרתי וגרם למות חברו ולפציעת אחרים

נשלח לחמש שנות מאסר ועוד 15 שנות פסילה, למרות המלצת קצינת המבחן "לא למצות עמו את מלוא חומרת הדין, כך שאורך המאסר יותיר בו תקווה להמשך קשר משמעותי וקבוע עם בנו ולהמשך שיקומו האישי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשלח לחמש שנות מאסר ועוד 15 שנות פסילה, למרות המלצת קצינת המבחן "לא למצות עמו את מלוא חומרת הדין, כך שאורך המאסר יותיר בו תקווה להמשך קשר משמעותי וקבוע עם בנו ולהמשך שיקומו האישי"

מאת אבירם זינו

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר אתמול (א') על רפי ברנאץ, שהורשע בהריגה תוך נהיגה בשכרות, חמש שנות מאסר ועוד 15 שנות פסילה מלהחזיק רישיון. ברנאץ נהג בשכרות, התחמק ממחסום משטרתי במהירות מופרזת וגרם למותו של חברו ולפציעתם באורח אנוש של חבר נוסף ונהג של רכב אחר בו פגע. בראנץ הודה במיוחס לו במסגרת הסדר טיעון.

 ב-10 בדצמבר 2010, בסמוך לשעה 03:30 נהג בראנץ ברכב מסוג BMW בדרך נמיר בתל-אביב לכיוון צפון, ללא פוליסת ביטוח בת-תוקף, כשהוא שתוי לשוכרה. בנוסף, עקב נכות בידו, נדרשה עבורו תוספת גולה להגה, שלא הייתה ברכב השייך לחברו.

בבדיקה שנערכה לאחר התאונה נמצא, כי בדמו היה אלכוהול בריכוז גבוה. ברכב ליד הנהג ישב שגיב צמח ומאחור ישב מוריס בר. סמוך למחלף גלילות הוא התבקש לעצור במחסום משטרתי לבדיקה שגרתית. ביודעו כי הוא שיכור ואין ברשותו ביטוח, האיץ בראנץ את מהירות רכבו, חלף על פני המחסום המשטרתי והמשיך בנסיעה במהירות גבוהה ובפזיזות לכיוון צומת הכפר הירוק, שם חצה הנאשם את הצומת באור אדום ופגע ברכב מסוג מרצדס שהיה נהוג ע"י שמשון דרעי.

כתוצאה מהתאונה לקה מוריס בדום לב ונפטר, ודרעי, נהג המרצדס, נפצע באורח קשה ונגרמו לו דימומים בחדרי המוח. דרעי אושפז במחלקה לטיפול נמרץ נוירו-כירורגית בבית חולים "בילינסון" כשהוא ללא הכרה ומורדם.

שגיב ובראנץ נפצעו באורח קל עד בינוני. בראנץ הודה בביהמ"ש כי מותו של מוריס בר ופציעתם של המעורבים בתאונה נגרמו בשל אדישותו, חוסר זהירותו, קלות דעתו ופזיזותו. הוא הביע צער וחרטה ופנה למשפחת המנוח מוריס בר ולמשפחת הפצוע שמשון דרעי, שנכחו באולם ביהמ"ש, וטען כי את עונשו הוא כבר קיבל בכך שנותר חי בתאונה בה חברו הטוב נהרג והשני נפצע קשה.

בראנץ, גרוש ואב לילד בן 6, שהתגורר בבית הוריו בנתניה, לא עבד והתקיים מקצבת נכות. בהיותו בן 7 נפטרה אימו ממחלת הסרטן ומותה היווה נקודת שבר עבורו. זא, למרות שהאב נישא פעם נוספת ואימו החורגת תוארה כאישה חמה, שאימצה אותו אל ליבה והתמסרה לשיקומו הרגשי. ב-1998 נפצע בפיגוע חבלני, איבד את כף ידו הימנית ונפצע ברגלו והוא מוכר ע"י הביטוח הלאומי כנפגע פעולות איבה בשיעור 74 אחוז.

בגזר הדין נכתב, כי קצינת המבחן ציינה כי בראנץ חווה את התאונה ותוצאותיה באופן מטלטל וטראומטי, והוא מתקשה להתמודד עם רגשות האשמה הכבדים בשל הפגיעה באחרים. קצינת המבחן כתבה לבית המשפט כי, "בלי להתעלם מחומרת התאונה ותוצאותיה, אנו ממליצים שלא למצות עם רפי את מלוא חומרת הדין, כך שאורך המאסר יותיר בו תקווה להמשך קשר משמעותי וקבוע עם בנו ולהמשך שיקומו האישי".

השופטת יהודית אמסטרדם כתבה בגזר דינה: "אין לי ספק כי הנאשם הפנים את לקחי התאונה, והוא מתייסר על הכאב שגרם למשפחות חבריו, ובמיוחד על מות חברו. יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מגורם ההרתעה כלפי נהגים שיכורים ובלתי זהירים פוטנציאליים". היא גזרה עליו עונש של חמש שנות מאסר וקנס לנפגעים בשיעור של כשלושים אלף שקלים לדרעי ועוד 30 אלף שקלים למשפחתו של מוריס ז"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן