Skip to content

4 שנות מאסר נגזרו על נהגת צעירה שהרגה רוכב אופנוע כשחצתה באור אדום

מעין קריף חצתה באור אדום צומת דרכים כשהיא נוהגת במהירות מופרזת. היא התנצלה והקריאה מכתב בו תיארה כאב. אביה ביקש סליחה מאלמנת הקורבן. בית המשפט גם חייבה בפיצוי לאלמנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

4 שנות מאסר בפועל ושלילת רישיון ל-15 שנה נגזרו על מעיין קריף (20), שהורשעה לפני כ-5 חודשים בהריגת רוכב האופנוע מאיר (מאור) קלצ'י. כמו כן הוטל על קריף לשלם פיצוי בן 50 אלף ₪ לאלמנת קלצ"י. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ציון קפאח, דחה לבקשת סנגורה של קריף את מועד הכניסה לכלא בחודש וחצי, על מנת שתוכל להתכונן למאסרה וקבע כי תחילת ריצוי המאסר תהיה ב-15 בדצמבר 2019.

זירת התאונה (צילום: צילום מבצעי מד"א)
זירת התאונה (צילום: צילום מבצעי מד"א)

בחודש יולי בשנה שעברה הוגש נגד קריף, נהגת צעירה מבת-ים, כתב אישום חמור המתאר כיצד היא נהגה במהירות כפולה מהמותר וחצתה צומת באור אדום כשפגעה בקלצ'י. אביה של קריף אמר בבית המשפט שהוא "מתנצל אלף פעמים". קריף הקריאה מכתב ובו התנצלה ותיארה את הכאב שחשה מאז תאונת הדרכים. בסיום דבריה ביקשה סליחה ומחילה ממשפחת המנוח. לדידו של התובע, עו"ד ראאד ענוז, נציג פרקליטות מחוז תל-אביב, התיק נוהל לשווא מאחר והתאונה תועדה על ידי מצלמות ועובדה זו צריכה להיזקף לחובת הנאשמת. הוא טען במהלך הדיונים כי קריף נהגה בקלות דעת, הייתה מודעת היטב לטיב מעשיה כמתואר בכתב האישום ולאפשרות של גרימת התוצאה החמורה. בנוסף טען עו"ד ענוז כי קריף נטלה על עצמה סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת התוצאה הקטלנית.
עורך הדין דוד גולן סנגורה של הנאשמת הדגיש כי מדובר בתאונת דרכים. הנאשמת הינה נהגת צעירה וחסרת ניסיון אשר עברה באור אדום שלא מדעת. כן הפנה לנסיבות חייה המיוחדות כפי שעולות מן התסקיר וחתם את דבריו בעתירה לאמץ את המלצות התסקיר ולהימנע מהטלת מאסר בפועל.

בהכרעת הדין אמר השופט: "הנאשמת דבקה בגרסתה, שהתבררה ככוזבת ובלתי מתקבלת על הדעת, כי היא נכנסה לצומת באור ירוק. הוכח, כי הנאשמת הייתה במרחק גדול מהצומת שעה שהאור הירוק המהבהב, הצהוב והאור האדום דלקו בזה אחר זה בכיוון נסיעתה".
עוד אמר השופט בהכרעה: "התנהגות הנאשמת ,שכללה נסיעה רציפה לתוך הצומת תוך התעלמות מוחלטת מהאורות המתחלפים ברמזור וכן נסיעה במהירות גבוהה בהרבה מהמותר באותו כביש, די בה כדי להקים חזקה בדבר מודעותה לאפשרות גרימתה של תאונת דרכים קטלנית תוך נטילת סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימתה של תוצאה זו . משלא נשללה חזקה זו קמים יסודותיה של
על פי כתב האישום, ב – 12 באפריל השנה, סמוך לשעה תשע בערב נהגה הנאשמת ברכב בכביש ברחוב קוממיות – שם מהירות הנסיעה המותרת היא עד 50 קמ"ש. באותה עת הגיע לצומת קוממיות ומשה דיין, סמוך לירידה לנתיבי איילון, מאיר (מאור) קלטשי, בדרכו לפנות לכיוון כביש 20. הוא הבחין ברמזור אדום ועצר את האופנוע, ולאחר שהרמזור התחלף לירוק, החל בפנייה איטית שמאלה בצומת. בשלב זה, כך נטען, קריף הגיעה אל הצומת כשהיא נוסעת בנתיב האמצעי. מכתב האישום עולה כי למרות שהרמזור בכיוון נסיעתה היה אדום למשך שלוש שניות, היא לא האטה והמשיכה בנסיעה רצופה במהירות כמעט כפולה מן המותר. על פי מדידות המשטרה, היא נהגה במהירות של 89-112 קמ"ש. קריף התנגשה ברוכב האופנוע, שהועף ממנו ונזרק להמשך הרחוב, שם פגע במכונית נוספת. הוא סבל מפגיעה רב מערכתית ופונה בבהילות לבית החולים "וולפסון" מורדם ומונשם, אך בחלוף מספר דקות מת מפצעיו. בכתב האישום צוין כי האופנוע התפרק לשני חלקים, בעוד שלרכבה של קריף נגרם נזק רציני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן