Skip to content

המשטרה דוחה מכל בכל את תמלילי ניר חפץ ש"נחשפו" בערוץ 12

גם הפרקליטות וגם המשטרה דוחות טענות העולות מהתמלילים בשאט נפש "נטענו על ידי באי כוחו של ראש הממשלה אותן טענות שמובאות כעת בפרסומים שונים בנוגע לניר חפץ. בימים אלה מנהל היועץ המשפטי לממשלה עם צוותו הליך סדור לבחינת הטענות בשימוע לצורך קבלת החלטה סופית. בתוך כך, כמובן, נבחנות כמובן שאין זה ראוי וגם איננו מתכוונים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפרשן הימני עמית סגל חשף לאחרונה "סקופ"- תרגיל חקירה בו אוים ניר חפץ לפתוח את סגור ליבו ולהיזכר בדברים שטען שטיננו זוכר. בחדשות 12 פורסמו שלשום וגם אמש מפי סגל כי תמלילי חקירת יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר, מעלים חשד לפיו החוקרים הפעילו עליו לחצים פסולים כדי לגרום לו לחתום על הסכם עד המדינה, ואף כדי לגרום לו להחליף עורך דין. מהתמלילים עולה כי לאחר שחתם על ההסכם, סיפר חפץ לחוקרים על פגישות שלא היו ושינה גרסאות כמה פעמים, במה שנראה כמו ניסיון לרצות את החוקרים. על פי הפרסום, במסגרת מאמצי המשטרה, היא זימנה אדם נוסף לחקירה, שאינו קשור לתיק 4000, כדי להפוך את חפץ לעד מדינה.

משטרת ישראל שללה אמש (שלישי) פרסומים אלו מכל וכל: בהמשך לפרסומים הנוגעים לחקירת עד המדינה ניר חפץ" נמסר למגפון, משטרת ישראל מנהלת חקירות באופן מקצועי, יסודי ובהתאם לחוק, לא כל שכן כשמדובר בחקירות רגישות הקשורות באישי ציבור. כפי שאמרנו פעמים רבות בעבר, אנו שבים ומדגישים, תיק החקירה המדובר נוהל על ידי צוות חוקרים בכיר, בפיקוח מלא של ר' להב 433 ור' אח"מ. אין בכוונתנו להתייחס לחלקי המידע המפורסמים בתקשורת באופן היוצר עיוות מוחלט של המציאות, אולם נציין כי כלל פעולות החקירה נבחנות מראש לאור תבחינים משפטיים מחמירים של גורמי המקצוע במשטרה. למעלה מן הצורך נציין כי זימון עדים ונחקרים מבוצע רק לצורכי חקירה, והכל בהתאם לחוק ולהנחיות המשפטיות. כל טענה אחרת בהקשר זה הרי שהיא שגויה מיסודה.

צילום ארכיון - מסך מתוך שידור חברת החדשות בערוץ
צילום ארכיון - מסך מתוך שידור חברת החדשות בערוץ
קודם לכן דווח בחברת החדשות על איומים כלכליים שהפעילו עליו החוקרים: "זה כסף, אנחנו יודעים להתעסק בכסף ואנחנו יודעים לקחת אותך ולרוקן אותך מנכסיך", הקריא סגל את ה "תמליל המודלף" שהגיע לידיו. אותו סגל שיצא בלהט כנגד ההדלפות וטען כי צריך לחקור את מקורותיהן שעוברים על החוק. מילים שהודהדו מבית בלפור לכל עיתונאי החצר.

לפי הדיווח, אחד החוקרים אמר לחפץ: "אני יכול להגיד לך שכל פינה שניסית להסתיר ולהחביא במהלך חייך, אנחנו הפכנו את הפינה הזאת וגילינו את מה שיש שאתה החבאת ולכל אותם מסתורים ודברים חבויים אנחנו נגיש לך אותם. וכל סרט או דבר אפשרי שאתה מריץ לך בראש יהיה פה בחדר הזה. אני לא צוחק איתך ניר ואני לא מרמה אותך, תזכור מה שאמרתי לך בשיחות שלנו אלה דברים שעלולים להשפיע לא רק עליך".

אמש הוזכר זימון אדם שאינו קשור ישירות לתיק 4000, שנשאל שאלות מביכות לכאורה כדי ללחוץ על חפץ לחתום על הסכם עד מדינה. בהקשר זה אמר היום עו"ד אורי קורב, בכיר לשעבר בפרקליטות ששימש כתובע במשפט אולמרט, לתקשורת נאמר כי "אם נאמר על ידי חוקר 'אני יודע עליך דברים מסוימים' תוך רמיזה כי כל הציבור תכף יידע אותם, מדובר בסחיטה, שכן אדם רשאי לשתף או לא לשתף פעולה עם החקירה".

ממשרד המשפטים שללו דיווחים אלו ואמרו בתגובה כי "כידוע, לפני כחודש התקיים הליך שימוע לראש הממשלה. "במסגרת זו נטענו על ידי באי כוחו של ראש הממשלה אותן טענות שמובאות כעת בפרסומים שונים בנוגע לניר חפץ. בימים אלה מנהל היועץ המשפטי לממשלה עם צוותו הליך סדור לבחינת הטענות בשימוע לצורך קבלת החלטה סופית. בתוך כך, כמובן, נבחנות כמובן שאין זה ראוי וגם איננו מתכוונים לנהל הליך שימוע מקביל בתקשורת. הליך השימוע ובחינת הטענות בעקבותיו הוא הליך מקצועי ונקי מכל השפעה זרה, וימשיך להיות כזה. נזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה כתב בשעתו במענה ליו"ר לשכת עורכי הדין, כי נחה דעתו שחוקרי המשטרה הבהירו לעדי המדינה כי הם נדרשים לומר אך ורק את האמת, וכי הדברים שמסרו עדי המדינה נמסרו באופן חופשי ומרצון. בכובד ראש גם טענות באי כוחו של ראש הממשלה בעניין דרך גביית עדותו של ניר חפץ.”

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן