Skip to content

מנדלבליט וניצן תוקפים את אוחנה: "דברים חמורים ביותר ומעוותים את המציאות"

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה הגיבו בזעם על דבריו שלוחי הרסן של שר המשפטים ובקואליציה תוקפים אותו על הפרת צו איסור פרסום וחשיפת חומרי חקירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתגובה לדברי שר המשפטים אמיר אוחנה שנאם היום (רביעי) מעל דוכן הכנסת תקף בחריפות ובחומרה את ראשי המערכת המשפטית שמתחתיו, חשף פרטים חסויים מחקירתו של עד המדינה ניר חפץ.
הגיבו הערב היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן בחריפות ובזעם רב לדבריו.
"היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה דוחים בכל תוקף את דברי שר המשפטים, אותם קרא מן הכתב מעל במת הכנסת. בין היתר טען כי מתבצעים פשעים חמורים בזדון וכי ראשי המערכת "מגוננים על עבריינים" ו"מאפשרים לריקבון להשתלט", נאמר בתגובה. "דברים אלו חמורים ביותר ומעוותים את המציאות".
הם דוחים מכל וכל את דברי אוחנה וקובעים: "עבודה עצמאית, מקצועית, א-פוליטית ובלתי תלויה של מערכת אכיפת החוק ללא מורא ותוך הקפדה על עיקרון השוויון בפני החוק – של כל אדם, היא הערובה היחידה שתבטיח הגנה על הציבור.

מנדלבליט-צילום לע"מ, ניצן צילום מסך ארכיון
מנדלבליט-צילום לע"מ, ניצן צילום מסך ארכיון
זוהי חומת המגן של אזרחי המדינה מפני עבריינים, מפני הפשיעה ומפני השחיתות".
השניים אינם נרתעים מדבריו של אוחנה ועונים: "דבר לא ירתיענו מלהמשיך למלא את תפקידנו".
מנדלבליט וניצן התייחסו לדברי אוחנה ופרסום חלקים אחרים על ידי העיתונאי עמית סגל: " דברי שר המשפטים בכנסת הם חלק משורה של פרסומים מגמתיים וחלקיים מהימים האחרונים, שיש בהם כדי להטעות את הציבור. פרסומים אלו יוצרים רושם שגוי לגבי העובדות ולגבי סדר השתלשלות הדברים במהלך החקירה", ועוד: "כמו כן פרסומים שונים נסמכים על טענות שנכללו בכתבי הטענות המפורטים שהוגשו על-ידי באי-כוחו של ראש הממשלה במסגרת הליך השימוע שמתקיים כמקובל בפני היועץ המשפטי לממשלה בתיקי החקירה של ראש הממשלה".
"למרבה הצער, כתבי הטענות הללו הופצו לאחרונה בקרב גורמים שאינם קשורים להליך הפלילי, כולל בתקשורת.
מדי יום אנו עדים לפרסום פומבי של טענות כאלה ואחרות מתוכם, מתוך ידיעה ברורה שהתביעה לא תוכל להתייחס לפרסומים סלקטיביים אלה, שכן הדבר יפגע בתקינות הליך השימוע"
"אנו לא נאפשר כל פגיעה בקיום הליך השימוע, והוא ימשיך להתנהל כסדרו", מזהירים השניים.
"כזכור, בקשת ראש הממשלה לשנות את הכללים בעניינו ולקיים "שימוע פומבי" נדחתה, לנוכח העובדה שמדובר בהליך משפטי מקצועי שבו נבחנות טענות הסנגורים בפני היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה וצוותם ולנוכח הרצון להימנע מ"קרקס תקשורתי".
כעת אנו עדים בדיוק לכך – לניסיון לא ראוי ופסול לקיים את השימוע בזירה התקשורתית, בניגוד לכללים הנהוגים בכל תיק ותיק". זאת עוד: "אנו נמשיך להקפיד ולנהל את ההליך המשפטי בחדרי הדיונים בלבד.
הדיונים הללו מתנהלים באופן יסודי ומעמיק, ובמסגרתם נבחנות כל טענותיהם של הסנגורים שהוצגו בשימוע, לרבות הטענות הנוגעות לחקירתם של עדי המדינה".
היועץ המשפטי ופרקליט המדינה מתייחסים לטענות כי הלחץ שהופעל על חפץ היה לא חוקי וקובעים: "אנו מחויבים באופן מלא להקפדה על זכויות חשודים ונחקרים, ולהקפדה על מקצועיות. לפיכך, וכפי שכבר הבהרנו, ככל שיתברר כי נעשו פעולות חקירה לא תקינות או לא כשרות, הדבר יטופל כנדרש."
מוקדם יותר במהלך מליאת הכנסת תקף אוחנה ופירט את תרגילי החקירה של המשטרה בחקירתו של עד המדינה ניר חפץ. בתגובה תקפו חברי האופוזיציה את אוחנה על חשיפת הפרטים שלמעשה עבר על צו איסור פרסום שהוצא בבית המשפט. מטעמו של אוחנה נמסר בתגובה: "השר לא עשה שימוש בחסינותו הפרלמנטרית כדי לחשוף את מה שבצו איסור הפרסום. השר חזר אך ורק על דברים שפורסמו כבר, ולא חידש דבר משום שאין בידיו דבר לחדש מתוך חומרי החקירה, שאינם מצויים בידיו".
לפי פרטים שכבר פורסמו, במהלך החקירה זומן אדם שאינו קשור ישירות לתיק 4000, והוא נשאל שאלות מביכות לכאורה כדי ללחוץ על חפץ לחתום על הסכם עד מדינה. ואולם אוחנה פירט בנאומו פרטים נוספים שיש בהם כדי לחשוף את המהלך עצמו וייתכן שבכך לגרום לפגיעה בצנעת הפרט. גם בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו כתב בטוויטר את הדברים שנאסרו בפרסום, ולאחר מכן מחק.
יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ, הגיב לדברי אוחנה ואמר כי "ההתנהלות החמורה של שר המשפטים רק מוכיחה למה אסור שיכהן בישראל ראש ממשלה תחת כתב אישום". חברת הכנסת יעל גרמן ממפלגתו קראה נגד אוחנה במליאה: "אתה עושה מעשה שלא ייעשה. השתמשת בחסינות שלך כדי להקריא את דף המסרים של הבוס שלך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן