Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהרים – מיוחדת) יום שלישי ה-12 בנובמבר 2018

כותרות המהדורה סיכול ממוקד: מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי חוסל בעזה; בסוריה: נסיון חיסול של סגן מנהיג הג'יהאד (מלחמה בדרום)     הג'יהאד האיסלאמי מאיים: התגובה שלנו תרעיד את אמות הסיפים של היישות הציונית     בג'יהאד האיסלאמי מבהירים: "מוקדם לדבר על מגעים"; כל בכירי הארגון ירדו למחתרת (מלחמה בדרום)     ישראל במסר לחמאס: אם לא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

סיכול ממוקד: מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי חוסל בעזה; בסוריה: נסיון חיסול של סגן מנהיג הג'יהאד (מלחמה בדרום)

    הג'יהאד האיסלאמי מאיים: התגובה שלנו תרעיד את אמות הסיפים של היישות הציונית

    בג'יהאד האיסלאמי מבהירים: "מוקדם לדבר על מגעים"; כל בכירי הארגון ירדו למחתרת (מלחמה בדרום)

    ישראל במסר לחמאס: אם לא תצטרפו לגל ההסלמה – לא נתקוף אתכם (מלחמה בדרום)

    בעקבות חיסול הטרוריסטים: מטחי רקטות לעבר יישובי הדרום וגוש דן; לראשונה אזעקות גם באזור מודיעין (מלחמה בדרום)

    הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס; מערך כפת ברזל תוגבר; חשש להסלמה מקבילה בזירה הצפונית (מלחמה בדרום)

    בעקבות ירי הרקטות, מצב חירום הוכרז בישראל: מיליון תלמידים נותרו בבית; חדרי מצב נפתחו בדרום, בתל אביב ובירושלים (מלחמה בדרום)

    בשטח המים הטריטוריאליים של ישראל: צוללת רוסית סיירה לפני שלשה חודשים סמוך לחופי גוש דן (חוץ)

    דיווח: ירדן סיכלה ניסיון לפיגוע טרור נגד דיפלומטים ישראלים וחיילים אמריקנים (חוץ)

    גורם אמריקני: "ארה"ב עשויה לתקוף את איראן עוד לפני הבחירות לנשיאות" (חוץ)

מלחמה (בדרום ומרכז)

עד עתה  13:27 29 פצועים שטופלו בידי מד"א, מצבם קל

סיכול ממוקד: מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי חוסל בעזה; בסוריה: נסיון חיסול של סגן מנהיג הג'יהאד

מפקד החטיבה הצפונית בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בהא אבו אל-עטא חוסל היום (שלישי) בשעה 4:00 לפנות בוקר בתקיפת אווירית נגד מבנה בו שהה ברצועת עזה. בתקיפה גם נהרגה אשתו. זו הפעם הראשונה מאז מבצע צוק איתן שישראל מחסלת בכיר בזרוע צבאית של ארגון טרור ברצועה. בישראל מסרו כי התקיפה היתה "כירורגית" וכוונה לחדר שבו שהה אל-עטא, על מנת למנוע פגיעה באזרחים. * בישראל המתינו עם הביצוע עד שהושלם המבצע המודיעיני שאפשר את איתורו ואת הפגיעה בו מבלי לפגוע בהרבה אזרחים לא מעורבים. ההזדמנות הזו הגיעה הלילה * עד הלילה הוא הקיף את עצמו באזרחים בלתי מעורבים – אך בסביבות השעה 4:00 לפנות בוקר הנסיבות השתנו והוא חוסל מהאוויר.

– בד בבד, הלילה הותקף בדמשק ביתו של בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אכרם אל-עג'ורי, בשכונת אל-מאזה היוקרתית שבבירת סוריה דמשק, סמוך לשגרירות הלבנונית באזור, ניסיון החיסול לכאורה ככל הנראה נכשל, אך לפי דיווח סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, בנו של הבכיר, מועז אכרם אל-עג'ורי, נהרג בתקיפה. * סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי "בשעה 04:14 לפנות בוקר הגיעו מטוסי קרב ישראליים בטיסה מעל הגליל, ושיגרו שלושה טילים לעבר דמשק. מערכות ההגנה האווירית יירטו את המטרות והצליחו להשמיד את אחד הטילים לפני הפגיעה במטרה. שני טילים נוספים פגעו בביתו של אל עג'ורי". * בכיר בג'יהאד האסלאמי אמר ל"חליג' און ליין" כי "ישראל ניסתה לחסל את חבר הלשכה המדינית של הארגון, אכרם אל-עג'ורי".

– תפקידו הרשמי של של בכיר הג'יהאד אבו אלעטא שחוסל ברצועה, היה מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי, אך בפועל שימש כמפקד הזרוע הצבאית של הארגון והוא נחשב כשני בחשיבותו בארגון הטרור ברצועה ברצועה. * יצויין, כי אבו אלעטא כמעט וחוסל לאחר הירי לאשדוד, ערב הבחירות האחרונות, ורק שילוב של היעדר היתכנות מבצעית ובלימה של יועצים משפטיים מנע פעולת-תגובה ישראלית שכבר יצאה לדרך.

– עטא היה מקורב למזכ"ל הארגון זיהאד נחאלה, היושב בלבנון, אך יש שהגדירו אותו כ"ג'יהאד שבתוך הג'יהאד' בשל העצמאות שהרשה לעצמו בפעילות נגד ישראל. בין היתר הוא גם היה מופקד על ייצור אמצעי לחימה ברצועה, ובעיקר על ייצור מקומי של רקטות מדגמים איראניים. לאחרונה הוא הוביל באופן אישי פיגועים נגד ישראל באמצעות ירי רקטות, ירי צלפים, ושיגור רחפני נפץ. שמו נקשר גם למטח הרקטות ששוגר בליל שבת לפני כשבועיים לעבר שדרות והמועצה האזורית שער הנגב. אחת הרקטות פגעה בחצר בית פרטי בשדרות.

– לפי גורמים בעזה, אבו אל-עטא היה אחראי על כמה מאות לוחמי ג'יהאד, שלהם ארסנל של כמה עשרות רקטות. לדבריהם, הוא לא פעל לבד, אלא בשם שכבה של מפקדי שטח בג'יהאד שאינם חוששים מעימות עם הנהגת הארגון – הן בעזה והן בביירות.

הג'יהאד האיסלאמי מאיים: התגובה שלנו תרעיד את אמות הסיפים של היישות הציונית

הג'יהאד האיסלאמי איים כי יגיב בעוצמה על ההתנקשות בבהא אבו אל-עטא. "התנקשו בחייו בעודו פועל למען עמו ולמען סיכול המזימות נגד העם הפלסטיני אנו מבטיחים להמשיך בדרך המאבק, והתגובה שלנו תגיע ללא ספק ותרעיד את אמות הסיפים של היישות הציונית". * בארגון קראו להתגייסות כללית של לוחמי הג'יהאד. * מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה מסר לאתר "דאר אלחיאת": "נתניהו חצה את כל הקווים האדומים ונגיב בכוח".

– גם חמאס הגיב לפעולה הישראלית ומסר כי "הציונים חיסלו את השהיד בהאא אבו אל-עטא. דרך הג’יהאד תמשיך, פשע החיסול שלו לא יעבור ללא עונש. אנו מדגישים כי האויב הציוני נושא באחריות לכל ההשלכות של החיסול וההסלמה".

– החמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות ברצועה מסר בתגובה על החיסול: "החזרה למדיניות ההתנקשויות היא קו אדום". עוד הם מסרו: "ישראל נושאת באחריות המלאה לפשע הנתעב הזה, והוא לא יעבור ללא תגובה. הנסיון של ישראל לפתור את המשברים הפנימיים שלה על חשבון דם פלסטיני כדי לשרת את האג'נדות הפנימיות לא יעבוד. הפלגים מסוגלים לשבש את התכניות של ישראל וליצור את כללי המאבק". * אבו מוג'אהד, דובר ועדות ההתנגדות בעזה, אמר כי "חדר המבצעים המשותף קיבל החלטה לפגוע בצורה נקודתית והשעות הקרובות יהיו מכריעות".

בג'יהאד האיסלאמי מבהירים: "מוקדם לדבר על מגעים"; כל בכירי הארגון ירדו למחתרת

ערוץ אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה דיווח כי שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, ניסה ליצור קשר עם גורמים מהג'יהאד האיסלאמי, אך הם סירבו להגיב. * דאוד שיהאב, דובר הג'יהאד האסלאמי, אמר בראיון לאלג'זירה כי בשלב זה אי אפשר לדבר על רגיעה. "מוקדם לדבר על מגעים ותיווכים, דם ההרוגים עוד לא התייבש", אמר שיהאב. "הפלגים הפלסטיניים לא יאפשרו לנתניהו לנצל את האירוע למטרותיו הפוליטיות".

– גורם בכיר בזרוע הצבאית של הג’יהאד האסלאמי אמר ל"ישראל היום" כי: ״הועברו מסרים מקהיר למזכ"ל הארגון זיאד נח'לה בדבר הפסקת אש מיידית על בסיס שקט יענה בשקט. המסרים נדחו. איננו מקבלים הוראות מקהיר. אנו ערוכים למערכה ארוכה וכואבת. נכה באויב הציוני עד שיתחנן להפסקת אש. שערי הגיהנום נפתחו". * לדבריו, כל בכירי הארגון בעזה, בסוריה ובמדינות נוספות בחו"ל קיבלו הוראה לרדת למחתרת מחשש לאפשרות של חיסולים ממוקדים.

ישראל במסר לחמאס: אם לא תצטרפו לגל ההסלמה – לא נתקוף אתכם

ישראל הזהירה את חמאס מפני הצטרפות לירי הרקטות של הגי'האד האיסלאמי לעבר ישראל. בישראל העבירו מסר לחמאס דרך מצרים ושליח האו"ם, לפיו לא יתקפו את מטרות הארגון השולט בעזה, אם זה יישאר מחוץ לסבב הנוכחי. – "אם תצטרפו – ישראל תתקוף אתכם, לא תצטרפו – ישראל לא יתקוף אתכם".

– בתקשורת הפלסטינית מדווחים שמשלחת מצרית תגיע לישראל על מנת לנסות ולהביא לרגיעה. * על פי גורם ישראלי, שעות בודדות לאחר החיסול בעזה הועבר מסר מישראל למודיעין המצרי לפיו ישראל אינה מעוניינת בהסלמה נוספת ומבחינת ישראל שקט ייענה בשקט. המסר הועבר על ידי המצרים לגורמים בעזה.

בעקבות חיסול הטרוריסטים: מטחי רקטות לעבר יישובי הדרום וגוש דן; לראשונה אזעקות גם באזור מודיעין

שעתיים לאחר החיסול ברצועה: מטחי רקטות כבדים משוגרים החל מהשעה 06:00 לעבר יישובי הדרום ועוטף עזה. ומאוחר יותר גם ביישובי המרכז, וגוש דן. אזעקות נשמעו לראשונה גם באזור מודיעין. * נכון לשעת כתיבת השורות (12:31) למעלה מ-100 רקטות לעבר ישראל, פגיעות ישירות נרשמו באשדוד, בנתיבות, בשדרות, בגן יבנה ובשדות נגב. * רקטות נורו בין היתר לעבר תל אביב, מודיעין, חולון, ראשון לציון, אשדוד, גדרה, אשקלון, שדרות, ויישובים רבים נוספים במרכז ובדרום. יירוטים נראו בשמי תל אביב ובאזורים רבים בדרום ובשפלה. * בחסדי שמים, אין הרוגים.

בעקבות ירי הרקטות החלה ישראל לתקוף יעדים של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה, בין היתר חוסלו שני פעילים ממערך ירי תלול המסלול של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה בעת שהיו בדרכם לשיגור רקטות. בשלב זה נמנעת ישראל מלפגוע ביעדים של חמאס (ראו ידיעה נפרדת)

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס; מערך כפת ברזל תוגבר; חשש להסלמה מקבילה בזירה הצפונית

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הבוקר (שלישי) בקריה שבתל אביב, בעקבות חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא, וירי הרקטות לעבר יישובי הדרום ומרכז הארץ. * החל משעות הבוקר שר הביטחון בנט שנכנס היום לתפקידו, שהה בקריה בהתייעצויות ובדיונים עם ראש הממשלה ובכירי מערכת הביטחון.

– לישראל היה ברור שהג'יהאד האיסלאמי יגיב, ולכן הכינו בפיקוד העורף כבר לפני כמה שבועות תוכנית היערכות מסודרת לקראת הסלמה בדרום. עיקר התרחישים – שיגורי רקטות לכל הטווחים עד לגוש דן ולתל אביב, וירי טילי נ"ט על כלי רכב בכבישי עוטף עזה. בד בבד, ישראל תגברה כוחות מילואים של כיפת ברזל. * לארגון הג'יהאד האיסאלמי יש אלפי רקטות וטילי נ"ט חדשים, בכמות שכמעט שווה לזו של חמאס.

– אחת השאלות שמעסיקות את מערכת הביטחון היא אם איראן וחיזבאללה יפעלו גם הם מצפון, מכיוון שהג'יהאד האיסלאמי נתמך על ידי איראן. בישראל נערכים בינתיים גם לאפשרות של ירי תלול מסלול מכיוון הצפון.

– בני גנץ ושני הרמטכ"לים לשעבר הנוספים בראשות כחול לבן – משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי – הביעו תמיכה מוחלטת בהחלטת ישראל לחסל את בכיר הג'יהאד. בנוסף, כחול לבן וישראל ביתנו הודיעו כי על רקע המצב הביטחוני, פגישתם של ראשי המפלגות, בני גנץ ואביגדור ליברמן, נדחתה מהיום למחר.

בעקבות ירי הרקטות, מצב חירום הוכרז בישראל: מיליון תלמידים נותרו בבית; חדרי מצב נפתחו בדרום, בתל אביב ובירושלים

בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף הודיע הבוקר (יום ג') על סגירת מקומות העבודה הלא חיוניים בדרום ובגוש דן, אך עם זאת ניתן לצאת לעבודה אם קיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו על-פי זמן ההתגוננות. הלימודים בכל בתי הספר והמוסדות האקדמיים באזורים אלה בוטלו. חלק ממשרדי הממשלה הודיעו על היערכות מיוחדת, ומרכזי המסחר פועלים באופן חלקי.

– כמיליון תלמידים ו-80 אלף עובדי הוראה נשארו היום בבית, בהודעת משרד החינוך מהבוקר צוין כי הוא מתנהל ב"נוהל חירום מתגלגל". נפתחו "חדרי מצב בדרום, בתל אביב ובירושלים, ומגיבים בהתאם להתפתחויות ולהנחיות פיקוד העורף".

– על רקע החשש מירי נ"ט לעבר כלי רכב באזור, מספר כבישים בדרום נחסמו לתנועה.

– המערכת הבנקאית תפעל לפי נוהל חירום באזורים הרלוונטיים, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. במטות הבנקים יועסקו רק עובדים חיוניים המופקדים על תהליכים חיוניים, בשירות התעסוקה לא תתקיים קבל קהל באזור גוש דן והדרום.

– בתי המשפט פועלים במתכונת חריגה, לפיה יתקיימו דיונים דחופים בלבד, בבתי המשפט במחוז דרום, מחוז ת"א ומחוז מרכז. זאת למעט נתניה וכפר סבא, בהם יישמעו דיונים כרגיל. בנוסף, תנועת הרכבות הופסקה באופן זמני בקטע שבין אשקלון לבאר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות לשירות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מצפון בתחנת אשקלון.

בטחוני

בשטח המים הטריטוריאליים של ישראל: צוללת רוסית סיירה לפני שלשה חודשים סמוך לחופי גוש דן

ספינת טילים של חיל הים זיהתה לפני כשלושה חודשים צוללת רוסית במרחק של כשמונה מייל ימי (כ-15 קילומטרים), במקביל לחופי גוש דן. יצוין כי המים הטריטוריאליים של ישראל מוגדרים במרחק 12 מייל ימי (כ-22 קילומטרים) מהחוף. כך נחשף ב'ידיעות אחרונות'. ע"פ הדיווח, הצוללת שנחשפה הייתה במצב צלילה – כלומר מתחת לפני המים, והתגלתה באמצעים לגילוי צוללות המותקנות בספינות חיל הים, אמצעי הפועל באמצעות גלי קול – סונאר – שנגרר כשרשרת של חיישנים קוליים ואלקטרו-מגנטיים מאחורי הספינה באזורים שחושדים כי יש בהם צוללות.  * עם זיהוי הצוללת שוחחו קציני חיל הים עם מקביליהם הרוסים, תוך הפעלת מנגנון התיאום הימי בין הצבאות דרך אגף התכנון במטכ"ל. הצוללת עזבה לבסוף את המקום ושטה מערבה לכיוון עומק הים התיכון.

– עדיין לא ברור, מה עשתה צוללת רוסית בשטח המים הטריטוריאליים של ישראל. קיימת אפשרות שהצוללת טעתה בניווט, אבל זוהי אפשרות קלושה וכנראה שגם לא סבירה. אפשרות אחרת היא שהצוללת הייתה במעקב אחרי תרגילים ואימונים ימיים של חיל הים או אחרי שגרת הסיורים של חיל הים במסגרת הגנת החופים, במסגרת איסוף מידע כללי על הזירה שבה הצי הרוסי מיעט להפעיל צוללות עד כה. * כמו כן, ידוע שבישראל מבקרות מדי פעם ספינות קרב אמריקניות וספינות קרב של נאט"ו במסגרת תרגילי הגנה מפני טילים, שמבקרות בנמלים. לרוסים יש עניין באיסוף מידע על תנועות גם של הצי הישראלי וגם של הציים הזרים, על-מנת להבין כיצד נפרסות אוניות המלחמה הזרות, דוגמת המשחתות האמריקניות "איגיס" בעת תרגילי ההגנה מפני טילים. * יכול להיות גם שהצוללת הרוסית מנסה לעקוב אחרי פיצוח שדות הגז הטבעי של ישראל, ואחרי תנועות הצוללות הישראליות מתחת למים במשימות השונות מדרום לנמל הבית שלהן בחיפה. על כל מקרה, אפשר להניח שהצוללת הרוסית עסקה באיסוף מודיעין ומידע, ובאותה הזדמנות גם בדקה את מידת הכוננות והיכולת של ישראל לגלות פעילות צוללות מול חופיה.

– בעבר עסקו אוניות שטח רוסיות במשימות ביון מול חופי ישראל במסווה של ספינות דיג או ספינות סוחר קלות, ולעתים בצורה די גלויה גם כספינות ביון. אולם הפעילות הזאת תמיד התנהלה מחוץ למים הטריטוראליים של ישראל. * ב 2004 דווח על צוללת של צבא מערבי שחדרה לשטח ישראל באזור הצפון, והורחקה על ידי ספינות קרב של חיל הים לאחר שחדרה למרחק של שלושה מייל בתוך הטריטוריה הישראלית.

– קצין בכיר לשעבר בחיל הים צוטט בעיתון 'מעריב' כי "אם הדיווח נכון, הדבר שמפתיע באירוע הזה הוא העבודה שהרוסים נחשפו בצורה כזו, מה שלא אמור לקרות לצוות צוללת מיומן שמודע ליכולות הגילוי של ישראל, והרוסים בדרך כלל גם בנושא הזה מגלים רמת מקצועיות גבוהה".

דיווח: ירדן סיכלה ניסיון לפיגוע טרור נגד דיפלומטים ישראלים וחיילים אמריקנים

המודיעין הירדני סיכל פיגוע נגד דיפלומטים מירושלים ומוושינגטון, וכן כי סוכלה תקיפה נוספת כלפי כוחות צבא אמריקנים המוצבים בבסיס צבאי בדרום המדינה. כך דווח בעיתון א-ראי, הנמצא בבעלות הממשל הירדני. על פי הדיווח, שני חשודים נעצרו בחדש שתכננו להתפרץ ברכבם אל המבנים הדיפלומטיים ואל הבסיס, ולתקוף את הנוכחים באמצעות סכינים ונשק חם. * השניים צפויים לעמוד לדין בבית המשפט הביטחוני במדינה.

דיווח: תאי טרור מתכננים לחטוף ישראלים בהודו

לזרועות המודיעין של הצבא ההודי הגיע מידע ממוקד, ולפיו: ארגוני טרור במדינה, המשויכים לג'יהאד העולמי, מתכננים לפגוע במטרות ישראליות ויהודיות בהודו. * מהודעות שאותרו על ידי סוכנויות הביון, התברר כי שני תאי הטרור מכוונים את פעולותיהם, כנגד מוסדות יהודיים כמו בתי כנסת או מקומות בהם יש ריכוז גבוה של מטיילים ישראלים. ההתרעה מתמקדת בשלב זה בצפון ומערב המדינה. הגורמים הג'יהאדיסטים עשויים אפילו לחטוף את התיירים הישראלים הנוסעים להודו.

– בעקבות המידע, בהודו מתגברים את האבטחה על המוסדות היהודיים ועל המקומות בהם ריכוז גבוה של מטיילים ישראלים. ההודים עדיין לא הצליחו ללכוד את חברי החוליה ויש מאמץ גדול מאוד בתת היבשת – לשים את ידיהם על המחבלים.

– אחת הסיבות האפשריות להתרעות החמות בעת הזו היא ההחלטה של ישראל לגבות את הודו בביטולו של סעיף 370 לחוקה, שהעניק מעמד מיוחד לג'אמו וקשמיר, מהלך שעורר את זעמם של ארגוני הטרור. * לפני כחודש, עלתה הכוננות בבירה דלהי בעקבות התראות לתקיפה של השגרירות הישראלית, ומטרות ישראליות ויהודיות נוספות.

חוץ

גורם אמריקני: "ארה"ב עשויה לתקוף את איראן עוד לפני הבחירות לנשיאות"

קיים סיכוי לא מבוטל שארה״ב תתקוף את איראן עוד לפני הבחירות הבאות לנשיאות, שייערכו בעוד שנה בדיוק, כך דווח ב'ישראל היום' בשם גורם המקורב לבית הלבן. * ההערכה הרווחת בירושלים היא שמכה אמריקנית על איראן לא תגיע לפני הבחירות בארה"ב, משום שטראמפ רוצה להפסיק את המלחמות שאמריקה מעורבת בהן. למרות זאת, הגורם המקורב לבית הלבן מציג תזה הפוכה: "הפצצות על אויבים של אמריקה רגע לפני בחירות דווקא עוזרות פוליטית לנשיאים להיבחר, כך מלמד ניסיון העבר. אולי כשניסיון ההדחה של טראמפ יגיע לשיאו או ברגע אחר של משבר, הנשיא דווקא ירצה להסיט את תשומת הלב לזירה יותר נוחה שתיתן לו נקודות בדעת הקהל".

סבא"א: חלקיקי אורניום התגלו באתר לא מוכרז באיראן

הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) מאשרת כי חלקיקי אורניום נתגלו במתקן באתר לא מוכרז במדינה. סבא"א לא מציינת בדוח היכן נמצא אותו אתר לא מוכרז, כך שאין לדעת אם הכוונה למחסן הגרעין הסודי של טהרן בטורקוזאבאד, שאותו חשף ראש הממשלה בשנה שעברה באו"ם ובעקבות כך הסוכנות אכן שלחה אליו מפקחים, או שמדובר באתר אחר.

– כמו כן, לפי הסוכנות כמות האורניום המועשר לרמה נמוכה שבידי איראן ממשיכה לגדול, בניגוד למותר בהסכם הגרעין מ-2016. בדו"ח רבעוני שפרסמה הסוכנות נכתב כי נכון ליום ראשון שעבר, מאגר האורניום המועשר לרמה נמוכה שבידי איראן הגיע ל-372.3 קילוגרם. בלפני שלשה חודשים היו בידי איראן 241.6 קילוגרם, בעוד שההסכם מתיר לה להחזיק 202.8 קילוגרם בלבד.

– כזכור, לפני שנה נאם נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם, וחשף כי לאיראן ישנו מתקן גרעיני נוסף בטהראן. נתניהו טען כי מדובר ב"מתקן סודי שבו מאוחסן ציוד רב מתוכנית הגרעין של איראן", וקרא לסבא"א לחקור את המתקן "עכשיו".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן