Skip to content

אמנות הניו מדיה הדיגיטלית תוצג בישראל בירושלים ובחולון

אמנות הניו מדיה הדיגיטלית עדיין נחשבת בישראל כאמנות שוליים אשר חללים ציבוריים מציגים אותה בשיתוף עם משקיעים פרטיים. היא מוצגת במשך יומיים עד שלושה ומגדירים אותה כפסטיבל. בנובמבר מתקיימים שני אירועים כאלה שמומלץ לחוות אותם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האמנות הפוסט דיגיטלית העכשווית התופסת תאוצה ענקית בתערוכות בחו"ל, מגיעה לישראל בהפקה המוקרנת על עתיקות מגדל דוד. זה לא" מוזיאון מגדל דוד מציג" אלא מוזיאון מגדל דוד מאפשר להשתמש בחלליו לתצוגה מרהיבה, כפי שעשה בעבר לאירוע האופנה שהתקיים בו overall.

ZeroOne צילום: יחצ עינת כהן
ZeroOne צילום: יחצ עינת כהן

כשהשתלמתי בלימודי אוצרות, למדתי כי התמהיל העכשווי לתצוגה מושלמת של תערוכה מוזיאלית, מורכב ממדיום ציור, מדיום פיסול או מיצב, מדיום צילום ווידיאו ארט. במסגרת הוידיאו ארט, לעיתים הציגו גם טעימה של ניו מדיה, אמנות דאטה המורכבת מאלגוריתמים ושאר ירקות תכנות. אך לתת במה לתערוכה שלמה העוסקת רק בניו מדיה, זה כבר משהו אחר. למדיה כזו נדרשים אוצרים בעלי ידע והבנה בתחום, דרוש ציוד חדשני ואמנים היוצרים אמנות חדשנית ומתוחכמת. לכל אלה יש גם צורך בתקציב ענק כי העלות גבוהה. אז מי יחליט מה יותר חשוב להציג, אימפרסיוניזם מיובא מפילדלפיה או אמנות דיגיטלית חדשנית ומהפכנית?

עד שתתקבל הכרה במדיום זה כלגטימי באמנות ויתקבלו החלטות תקציביות לגביו, נוכל להנות מאירועים זמניים המתקיימים מידי פעם בישראל. בחודש נובמבר יתקיימו שניים כאלה  שלא כדאי להחמיץ.

מגדל דוד ירושלים Zero. One פסטיבל אמנות דיגיטלית בינלאומי במוזיאון מגדל דוד

27-28 בנובמבר 2019. דרך עבודת התכנות שלהם האמנים יצרו סינסטזיה (סינסטזיה היא הפרעה נירולוגית של עירוב חושים), שהתוצאה שלה היא  שהצופה "טועם צבע" או "רואה טעם". האמנים יצרו קוד ושפה שמייצרים מצב חושי חדש – למשל, לראות צליל כצבע. האמנים שיציגו עושים שימוש  בטכנולוגיות היי אנד: אינטליגנציה מלאכותית , ביג דאטה, אלגוריתמים לומדים , סריקות תלת מימד וכלי מוסיקה מבוססי קוד וכך יוצרים חוויה אקסטטית ואינטנסיבית.

בין האמנים הבינלאומיים שיציגו, נמצא את פורץ הדרך בתחום המדיה הדיגיטלית Refik Anadol שהתפרסם בזכות מיצג מטורף על בנין הפילהרמונית בלוס אנג'לס של פרנק גרי . כמו כן ישתתף גם Riyochi Kurokawa יליד יפן, שחי ועובד בברלין, המשתמש בביג דאטה בעבודותיו. הוא הוצג במוזיאונים ברחבי העולם, בין היתר במוזיאון הטייט, בביאנלה בונציה, מרכז פומפידו. בפסטיבל יתקיימו גם פאנלים שיעסקו בנושאי המדיה הדיגיטלית. על הניהול האמנותי מופקדים יאיר מוס ודניאל זיני.

במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, יתקיים ב19-21 לנובמבר, פסטיבל  "פרינט סקרין" שיפגיש אמנים שיוצרים אמנות דיגיטלית, אנשי טכנולוגיה, חוקרים של עידן זה וקהל רחב לשלושה ימים של פעילות. הנושא לשנת 2019 עוסק בבלתי-נראה. יהיה מעניין לראות את העבודות של לב מנוביץ' המכונה "האורים ותומים" של עולם הניו מדיה. מנוביץ' נבחר לרשימת 25 האנשים האנשים המשפיעים על עתיד העיצוב של האתר Complex ולרשימת 50 האנשים המעניינים ביותר שבונים את העתיד של האתר The Verge מלמד כיום מדעי המחשב לתארים מתקדמים באוניברסיטת קולומביה ומנהל את המעבדה לניתוח תרבותי, המעבדה החלוצה בניתוח התרבות הוויזואלית בשיטות חישוביות. המעבדה יצרה פרוייקטים למוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, לספריה העירונית בניו יורק, לגוגל ועוד. עוד אמן ידוע שיציג עבודה דיגיטלית, הוא קונסטאנט דולהרט, הידוע כאיש ששיגע את עולם האמנות כשקנה 2.5 מיליון תומכים מזויפים באינסטגרם וגרם להם לעקוב אחרי אמנים ואוצרים מובילים. הוא נבחר ב-2018 כאחד מ40 Artists who will change the world .

אם לא תגיעו לאירועים הנ״ל, תוכלו תמיד לבקר באחד המוזיאונים לאמנות דיגיטלית הידועים בעולם אשרנמצא בטוקיו. מומלץ לבקר בteamlab המציע חוויה רב חושית בתוך מולטימדיה ענקית תלת מימדית. המבקרים מוזמנים לגעת, לעקוב או להוסיף משל עצמם באמצעות אפליקציה בטלפון החכם. מזומנת חוויה אינטראקטיבית בעולם דמיוני, עליו ניתן להשפיע או לשנות, בכל רגע נתון.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן