Skip to content

חורף – איך נטפל בעור?

התחזית מתקררת, רוחות החורף והגשמים מתקרבים והעור שלנו דווקא הולך ומתייבש. תקופת החורף היא אולי העונה הקשה ביותר עבור עורנו, ד"ר להבית אקרמן – מומחית בינלאומית לרפואת עור מביאה טיפים לטיפול ומניעת עור יבש בעונת החורף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החורף הישראלי מאופיין באוויר יבש עם מעט מאוד לחות מה שגורם ליובש בעור הפנים והגוף. היובש מתבטא בחספוס, קילופים, סדקים, גירוד והרגשה כללית של אי נוחות. התופעות שכיחות ביותר בשפתיים, בכפות הרגליים, כפות הידיים, בזרועות ובגפיים התחתונות, אך יכולות להופיע גם בפנים ובכל אזורי הגוף.

ד"ר להבית אקרמן – מומחית בינלאומית לרפואת עור אומרת: "יובש עור נובע ממקורות שונים, לרבות אסתמה של העור, הזדקנות העור, סוכרת, מגע עם חומרי ניקיון וכן מקרי יובש כתוצאה מגורמים אקלימיים, כגון רוח, שמש וקור. איבוד חומצות שומן החיוניות לגמישות העור והתאדות הלחות משכבת העור החיצונית גורמים לסדקים ויובש.

אקרמן ממליצה:  טיפים ועצות לטיפול ומניעת עור יבש בחורף

ד"ר להבית אקרמן (צילום: אלון שפרנסקי)
ד"ר להבית אקרמן (צילום: אלון שפרנסקי)

המעיטו במקלחות – על אף זה נשמע מוזר תחילה, מקלחת מייבשת מאוד את העור ובייחוד השימוש בסבון. על כן מומלץ לא להרבות במקלחות מעבר לנדרש ולהשתמש בסבונים בעלי דרגת חומציות pH 5.5 הקרובה לזו של העור, שאינם גורמים ליובש ולגירויים. עדיף להשתמש בסבון היפו-אלרגני או בסבון המכיל לחות. כאשר יש יובש קיצוני, מומלץ להשתמש בשמן מיוחד במקום בסבון גוף.

הימנעות משטיפת ידיים מיותרת – כמו במקלחת גם בשטיפת ידיים המים מייבשים את העור. על כן מומלץ להימנע משטיפת ידיים שלא לצורך על מנת לשמור על עור כף היד. יש להימנע כמה שיותר מהחמרה של היובש בעיקר בידיים כיוון שיובש יוצר סדקים המפריעים לתפקוד היומיומי וזמן ההחלמה עשוי להיות ממושך. מומלץ מאוד לאחר שטיפת כלים/ או כל פעולת ניקיון אחרת להשתמש בקרם ידיים טיפולי (לה רוש פוזה או סרווה)

הימנעות מליקוק השפתיים – לאנשים רבים יש נטייה כאשר השפתיים מתייבשות בחורף ללקק אותן. ההמלצה הינה להחזיק שפתון טיפולי בהישג יד ולמרוח אותו כמה שיותר פעמים ביום על מנת להעניק לחות לשפתיים.

לה רוש- פוזה באלם לטיפול בשפתיים סדוקות מסדרת סיקאפלסט (צילום: יחצ)
לה רוש- פוזה באלם לטיפול בשפתיים סדוקות מסדרת סיקאפלסט (צילום: יחצ)

הימנעות מחימום יתר– רצוי להימנע מחימום יתר של הבית או סביבת העבודה ולהשתמש במכשירי אדים להוספת לחות לאוויר או להניח כלי מים ליד מקור החימום. ניתן להוסיף למים כמה טיפות של שמנים ארומטיים כמו שמן איקליפטוס היעיל לבעיות בדרכי הנשימה ולטיפול בשיעול.

לה רוש-פוזה שמן רחצה לעור יבש מסדרת ליפיקאר (צילום: מוטי פישביין)
לה רוש-פוזה שמן רחצה לעור יבש מסדרת ליפיקאר (צילום: מוטי פישביין)

הענקת לחות לעור באמצעות תכשירי הזנה – מומלץ למרוח על הגוף מיד לאחר המקלחת קרם לחות קבוע בחורף. ניתן גם להוסיף לאמבט שמנים צמחיים אשר מעניקים לעור לחות, כגון שמן נבט חיטה המכיל ויטמין E שמאיץ את תהליך הריפוי של העור.

ניקוי העור והזנתו בחורף – חשוב להעניק לעור טיפול מיוחד על ידי שימוש בסבון ניקוי ייחודי לפנים (עדין), אשר מונע את התייבשותו. לעור פנים עם נטייה לקילופים מומלץ לבחור בקרם המכיל חומרים המעודדים את חלוקת תאי העור ומזרזים איחוי, כגון אלנטואין, אוריאה ושמן ציפורני חתול. חשוב להקפיד על שימוש יומיומי בתכשירי לחות ולהשתמש בתכשירים המכילים חומרים כמו קולגן, חומצה הילאורונית וויטמין E . כמו כן מומלץ בחורף להשתמש בקרם בעל מרקם שומני יותר מאשר בקיץ- כיוון שהיובש באוויר מגביר את היובש בעור בחורף.

 

 

 

 


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן