Skip to content

פרשת "באים לבנקים": עו"ד ברק כהן מאסר על תנאי וקנס

פרשה שהחלה בקולות גבורה הסתיימה בקולות חלושה - במסגרת הסדר טיעון פסק היום בית המשפט על כהן ואיליה מרשק מאסר וקנס. קודם לכן, פסק על משה מנקין מאסר על תנאי. לפני כחצי שנה, במסגרת הסדר הטיעון בוטלו כל האישומים החמורים כנגד הנאשמים. בכך הגיעה לסיום פרשת התביעה בה נטען כי השלושה הטרידו ופגעו בפרטיותה של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (ראשון) עו"ד על ברק כהן, מוביל מחאת באים לבנקאים, מאסר על תנאי של שישה חודשים, וקנס בגובה 20 אלף שקלים. כהן הורשע במסגרת הסדר טיעון בפגיעה בפרטיותה של מנכ"לית בנק לאומי לשעבר, רקפת רוסק עמינח.
על נאשם נוסף -איליה מרשק, שהורשע גם הוא במסגרתם אותו הסדר – נגזרו חמישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בגובה אלפיים שקלים. לשניים הוצא צו הרחקה למשך חצי שנה ממנכ"לית בנק לאומי לשעבר, רקפת רוסק עמינח, ומבני משפחתה. בפסק דין קודם, הוטל בהסכמה על נאשם שלישי, משה מנקין, מאסר על תנאי ללא קנס. כהן הגיב היום לגזר הדין ואמר כי מבחינתו זהו פסק דין הגיוני שתואם את השקפותיו.

קבוצת באים לבנקים (צילום ארכיון רפי מיכאלי)
קבוצת באים לבנקים (צילום ארכיון רפי מיכאלי)

פרקליטות מחוז תל אביב הגיעה בסוף מאי השנה להסדר טיעון בתיק "באים לבנקאים", לפיו ברק כהן ופעילים חברתיים נוספים יורשעו בפגיעה בפרטיות בלבד. האישומים החמורים יותר – בהם סחיטה באיומים, הטרדה, תקיפת שוטר, העלבת עובד ציבור וקשירת קשר לביצוע פשע – בוטלו.
וכך, כתב האישום הבומבסטי נגד עו"ד ברק כהן וחבריו שכאמור ייחס להם בין היתר עבירות של סחיטה באיומים, הסתיים בהסדר טיעון מינורי.

במסגרת ההסדר שנחתם, הורשעו כהן והפעילים איליה מרשק ומשה מנקין בפגיעה בפרטיותה של מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח, ובפגיעה בפרטיות בני משפחתה, זאת לאחר שהגיעו להפגין מול בית ספרה של בתה של רוסק-עמינח וחילקו כרזות מול ביתה. בנוסף, חשפו הנאשמים את קוד הגישה לסינון שיחות של רוסק-עמינח, וכן התקשרו לגיסה ולאמה ופרסמו את תיעוד השיחות בפייסבוק. עוד סוכם, כי במסגרת ההסדר ינתן צו הרחקה לנאשמים למשך חצי שנה מביתה של רקפת. פעילי מחאה נוספים שהופיעו בכתב התביעה – ערן ורד, יגאל רמב"ם, אילן פלד ואמנון פורת, הוסרו מכתב האישום.
כהן אמר לאחר החתימה על הסדר הטיעון: "ברוכה השכינה, אשר שוב, חילצה אותנו מהציפורניים הרעילות של שלטון ההון. הניסיון המופרע להטביע בנו, פעילים פוליטיים, חותמת של קושרי קשר לפשע – נכשל בגדול. את פעילותנו נגד המשטר, היכן שפוגע ביושבות ויושבי הארץ, נמשיך ללא חשש, חרף המחירים הקשים שמנסים לגבות מאיתנו. בצד הביקורת העמוקה על גופי האכיפה והתביעה במהלך השנים, חשוב לי לציין את טיפולה הענייני של פרקליטה אחת, בשם דפנה יבין וצוותה, שמשלב מסוים החליטה לסיים בתבונה את התיק".


באדיבות חדשות כאן דיגיטל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן