Skip to content

סיקור נרחב בעולם: "נתניהו הופיע בתקשורת עם פנים חיוורות וטען כי הוא קורבן של קנוניה של המשטרה והפרקליטות"

מתקפתו שלוחת הרסן של ראש הממשלה על מוסדות החוק והמשפט פורסמה בעולם. כלי התקשורת בעולם אף ערכו השוואה בין נתניהו לטראמפ. בניו יורק טיימס ברויטרס ובAP צויין כי נתניהו אימץ את "השפה הלוחמנית של בן בריתו טראמפ" וטוען כי החקירות נגדו הן 'ציד מכשפות'
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההחלטה של היועמ"ש אביחי מנדלבליט אמש (חמישי) להגיש כתב אישום נגד נתניהו עוררה סערה גם ברחבי העולם. כלי התקשורת הבין-לאומיים סיקרו את האירוע, ואצל חלקם הידיעה אף הופיעה בכותרת הראשית. אתרי החדשות השונים הדגישו את החרפת המשבר הפוליטי בישראל, ציינו כי נתניהו יכול להמשיך בכהותנו על אף האישומים. בניו יורק טיימס כתבו בכותרת כי האישומים מעמידים את עתידו הפוליטי של נתניהו בספק. ברויטרס צויין כי "מדובר במשבר החמור ביותר של נתניהו בקריירה הפוליטית הארוכה שלו, שנמצא בשלטון מאז 2009". ב"גארדיאן" דיווחו כי גורלו הפוליטי של נתניהו לא ברור וכי הוא נמצא "בלימבו".

– ברשת BBC, שם הידיעה "כיכבה" בראש האתר, כתבו כי האישומים נגד נתניהו מהווים "קו פרשת מים עבור ישראל". בנוסף, נכתב כי "הבעיות המשפטיות מטרידות את נתניהו בשנים האחרונות וגורמות לו להתמקד בהישרדותו הפוליטי ופחות בהנהגה". ב-BBC ציינו כי ענייניו המשפטיים הם חלק מהסיבות לשיתוק הפוליטי של ישראל.

 

BBC עמוד פותח (צילום מסך של העמוד)
BBC עמוד פותח (צילום מסך של העמוד)
ALJAZIRZ עמוד פותח ( צילום מסך של האתר)
ALJAZIRZ עמוד פותח ( צילום מסך של האתר)

– בסוכנות הידיעות AP התייחסו לכך שזאת הפעם הראשונה שנגד ראש ממשלה ישראלי מכהן מוגש כתב אישום וכי ההחלטה על הגשת אישום זה מגיעה בתקופה סוערת מבחינת המדינה. לפי הדיווח "המערכת הפוליטית בישראל צולעת לעבר בחירות בפעם השלישית בתוך שנה". עוד נכתב כי כתב האישום "מאיים על אחיזתו בשלטון שנמשך 10 שנים", וכי הדבר "מחליש אותו משמעותית". ב-AP צויין גם נאומו של ראש הממשלה, ונכתב כי "נתניהו הופיע בתקשורת עם פנים חיוורות וטען כי הוא קורבן של קנוניה של המשטרה והפרקליטות".

– בCNN היתה הכותרת "כתבי אישום באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים יוגשו נגד מנהיגה של ישראל, בנימין נתניהו" ובגוף הידיעה נכתב כי "זו הפעם הראשונה בתולדות ישראל שראש ממשלה עומד בפני כתב אישום פלילי".

– באל ג'זירה, שם הידיעה הופיעה בראש האתר, הציגו את המצב בישראל כ"כאוס פוליטי". באתר נכתב כי ההחלטה של היועמ"ש היא "אחד האתגרים הקשים ביותר שנתניהו מתמודד איתם" וציינו שממשלה לא נראית באופק. עוד נכתב באל ג'זירה כי "ישראל תצטרך להיערך לנסיעה ברכבת הרים פוליטית בחודשים הקרובים", וכי "עכשיו יותר מתמיד נלחם נתניהו על חייו הפוליטיים".

– כלי התקשורת בעולם אף ערכו השוואה בין נתניהו לטראמפ. בניו יורק טיימס ברויטרס ובAP צויין כי נתניהו אימץ את "השפה הלוחמנית של בן בריתו טראמפ" וטוען כי החקירות נגדו הן 'ציד מכשפות'.

– המועמדת האמריקנית לראשות המפלגה הדמוקרטית, בבחירות שיתקיימו ב-2020, אליזבת' וורן ניצלה את המאורע על מנת לנגח את יריבה הפוליטי, הנשיא דונלד טראמפ. וכתבה כי "כמו חברו טראמפ, נתניהו יעשה הכול על מנת להתעשר ולהישאר בשלטון".

– נשיא ועידת הנשיאים הארגונים היהודיים העיקריים בארצות הברית, התייחס אף הוא לאישומים והצהיר כי הודעת מנדלבליט "מטרידה מאוד" וכי "מדינת ישראל מתמודדת עם קשיים רבים בחודשים האחרונים".

1 Comment

  1. איציק עטיה
    22 בנובמבר 2019 @ 21:08

    העולם כולו ומנהיגים בעולם ילמדו לאט ובטוח ,שבעזרת רשתות חברתיות ,ופייקניוזים למינהם ,אפשר יהיה להפיל שלטון,או לחילופין להשתלט על מדינה, מה שפעם היו עושים את זה עם חיילים וטנקים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן