Skip to content

מכתבי אהבה בין ריצ'רד ניקסון ל"צועניה האירית" שלו

המכתבים מתפרסמים לכבוד יום הולדתה ה-100 של פטרישה ניקסון, שהמשיכה להאמין ולתמוך בו. מאת שריתפרקול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במכתבים, המתפרסמים לכבוד יום הולדתה ה-100 של פטרישה ניקסון, משחזר מי שיהיה הנשיא ה-37 של ארצות הברית את הפגישה הראשונה שלו ושל פטרישה, מפנטז על עתידם המשותף ומתפייט

מאת שרית פרקול

מתוך אתר ספריית ניקסון
מתוך אתר ספריית ניקסון

ריצ'רד ניקסון זכור בגלל שערוריית ווטרגייט, אבל עכשיו יש הזדמנות לראות צד אחר של "טריקי דיקי".

שישה מתוך עשרות מכתבי אהבה בין ריצ'רד ניקסון לפטרישה רייאן, ששיחקו יחד על אותה במה של תיאטרון קהילתי, יוצגו החל מה-16 במרץ בספריה הנשיאותית על שם ריצ'רד ניקסון ביורבה לינדה, קליפורניה, במסגרת תערוכה לציון יום הולדת 100 של פטרישה ניקסון, האשה שאותה כינה ניקסון "הצועניה האירית שלי".

סוכנות אסושיאייטד פרס מדווחת, כי במכתבים, המתפרסמים 18 שנה לאחר מותו של ניקסון, משחזר מי שעתיד להיות הנשיא ה-37 של ארצות הברית את הפגישה הראשונה שלו ושל פטרישה, מפנטז על עתידם המשותף ומתפייט על הפעם הראשונה שבה אהובת לבו הסכימה לצאת איתו. המכתבים נכתבו בתקופת החיזור, מ-1938 עד ממש לפני נישואיהם של השניים, ביוני 1940.

"אני רוצה להיות איתך בכל יום ובכל לילה. עם זאת, אינני חש רכושנות אנוכית, או קנאה", הוא כותב. "בואי נצא לנסיעה ארוכה ביום ראשון, בואי ניסע להרים בסופי השבוע, בואי נקרא ספרים מול האח המבוערת, ומעל הכל – בואי באמת נצמח יחדיו ונמצא את האושר שלנו".

ריצ'רד ניקסון נאלץ לפרוש מהנשיאות בבושת פנים ב-9 באוגוסט 1974, בעקבות פרשת ווטרגייט. הוא ופטרישה חזרו לקליפורניה, המדינה בה נולד ניקסון.

פטרישה מעולם לא הטילה ספק בבעלה וניצבה לצידו עד מותה, ב-1993, יום לאחר יום נישואיהם ה-53. "היא היתה איתו לאורך כל הדרך", אמר רוברט בוסטוק, שהיה עוזר אישי של ניקסון לאחר פרישתו ומשמש יועץ לקרן ריצ'רד ניקסון, שפרשה את חסותה על התערוכה. "היא אף פעם לא הפסיקה להאמין בו. תחושתה היתה שזה היה הפסד לאומה, כשהוא נאלץ לפרוש, שהוא השיג כל כך הרבה טוב ויש לפניו עוד הרבה מאוד דברים טובים להשיג. האימרה החביבה עליה ביותר היתה – 'קדימה ולמעלה'".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן