Skip to content

קו. נקודה. קו. זה לא רק מורס

לתערוכה "אמא בשלי לי מיץ גנבים" שמוצגת בארטפורט במסגרת שבוע האיור 2019, יש הרבה מעבר למיץ גנבים. מאחורי שם התערוכה מסתתר עולם שלם של דימויים בדו ותלת מימד, המעוררים התפעלות הן מהביצוע והן מהרעיון. מומלץ ביותר!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איור זה לא רק קו. זו גם נקודה. קו ונקודה אינם חייבים להיות שטוחים וחד מימדיים. בעזרת הפשטה יוצאת מן הכלל מתרגמים אמני הרזידנסי בארטפורט את התייחסותם לקו/נקודה, בצורה מפתיעה ומרתקת. בתערוכה החדשה המתקיימת במסגרת שבוע האיור, האמנים מושכים קוים, חוטים ונקודות, במעבר מרעיונות מילוליים לרעיונות מופשטים ובחזרה. מבחינתם הקו נוצר כדי לסמן רעיון, והם נותנים לרעיון להפוך לקו חדש העומד בפני עצמו.

המילה שנכנסה בקיר, צילום: שרה פלד

שם התערוכה נשען על שפת המורס שפיתח סמואל מורס מקוים ונקודות להעברת מידע. זלמן כהן, מראשוני אנשי הקשר בהגנה, לקח את המורס צעד קדימה והמציא שיטה לזכירת קידוד המורס. הוא לקח את הנקודות והקווים של סמואל מורס והפך אותם למילים או משפטים קצרים שההגייה שלהם מזכירה נקודה (חיריק) או קו (פתח או קמץ). אמא = נקודה קו, בשלי לי מיץ = קו נקודה נקודה נקודה, גנבים = קו קו נקודה. הניקוד הוא הקוד.

עין בעין - סריגה, צילום: שרה פלד

האמנים אלה ליטביץ, גיל יפמן, דור זליכה לוי, יעל פרנק, מרב קמל וחליל בלבין, רות פתיר, מאיירים בפיסול, מקרינים, סורגים, שוברים, בונים ומשבשים לנו בכוונה את הקוד המובנה של ההבנה הויזואלית שלנו.

צילום: שרה פלד
צילום: שרה פלד
צילום: שרה פלד
צילום: שרה פלד
הצורה הויזואלית של קו גבול במפה היא קו נקודה. החבל וכדור העץ שסימלו את קו הגבול בין ישראל לירדן. צילום: שרה פלד

אוצרת: ורדית גרוס

נעילה: 18.1.2020

ארטפורט, העמל 8, תל אביב.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן