Skip to content

בניגוד לציפיות ראש הממשלה- הגיעו רק כששת אלפים

בעוד שראש הממשלה העביר את שידור ההפגנה ישירות בדף הפייסבוק שלו ובכותרתו נכתב: כי נוכחים 25 אלף משתתפים. יועץ הניו מדיה שלו צייץ בטוויטר כי הגיעו 15 אלף איש. לפני חצי שנה כתב יועצו של נתניהו, יונתן אוריך: "בוודאי תהיתם למה יאיר לפיד ואיימן עודה מרימים הפגנה דווקא במוזיאון תל אביב? תשובה: נכנסים שם 4,000 […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ 6 אלפי איש השתתפו הערב  (שלישי) בהפגנת תמיכה בראש הממשלה. תחת הכותרת "מצילים את המדינה, מפגינים נגד הפיכה שלטונית", הגיעו למקום תומכי נתניהו ובעיקר חרדים ומתנחלים שנענו לקריאות ראש ממתנחלים להגיע על מנת להציל את המדינה מהאפשרות שיגיע שלטון שמאל שימנע מהם להמשיך ב"כיבוש" הגדה המערבית.  מכלל חברי הכנסת של הליכוד ושרי הממשלה הגיעו רק שלושה. חברי הכנסת מיקי זוהר ושלמה קרעי ושרת התרבות מירי רגב. כמו כן השתתפו בהפגנה גם השר לשעבר איוב קרא, ראש המכינה הקדם-צבאית יגאל לוינשטיין והעיתונאית גלית דיסטל-אטבריאן.

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

המפגינים נשאו דגלי ישראל ודגלי הליכוד והניפו שלטי תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, שעליהם נכתב, בין היתר, "לעולם לא תצעד לבד", "לא נשתוק על שפיכת דמו של נתניהו", "אני ביביסטית גאה" ועוד. הקהל קרא קריאות בגנות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ודרש את התפטרותו: "רוצים צדק".
בעוד יועץ הניו-מדיה של נתניהו, טופז לוק, צייץ הערב בטוויטר כי כ-15 אלף איש הגיעו להפגנה, כדאי לזכור שרק לפני כחצי שנה כתב יועצו של ראש הממשלה, יונתן אוריך: "בוודאי תהיתם למה יאיר לפיד ואיימן עודה מרימים הפגנה דווקא במוזיאון תל אביב? תשובה: נכנסים שם 4,000 איש במקסימום". 15 אלף איש לא היו שם ונתניהו שציפה לעשרות אלפים ולשכתו לחצה במהלך היום על רשי ערים, סניפי ליכוד ואוהדים להגיע בעשרות אלפיהם, נותר עם הפגנה שבשיאה הגיעה אולי ל- 6 אלפי מפגינים.
ח"כ מיקי זוהר, נשא דברים וקרא לחזק את מערכת אכיפת החוק, ולא לתקוף אותה. "אנחנו רוצים לחזק את מערכת שלטון החוק. איך נחזק אם לא נטיח בה ביקורת? אם לא נעמיד אותה על טעותה?", אמר זוהר והוסיף בפנותו לנתניהו: "
חלק עצום, אם לא רוב עם ישראל עומד מאחוריך היום. אנחנו לא שותקים כשאנחנו רואים משהו מעוות".  רגב נאמה: "אנחנו מפלגה דמוקרטית שמאמינה לבית המשפט. תמיד אמרנו שיש שופטים בירושלים – ורק הם יכריעו. לא התקשורת, לא הפרשנים, לא השמאל ולא הכסף של האיחוד האירופי. שלטון החוק אינו מעל החוק". היא אף הוסיפה והסבירה כי "הכעס שלנו הוא כעס לגיטימי, אבל אסור שתחושות כעס יגרמו לפגיעה בשלטון החוק. יש כאן שלטים שצריכים לרדת. אנחנו לא רוצים הסתה, כי החוק שומר גם עלינו".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

בדף הפייסבוק של נתניהו העביר ראש הממשלה שלא נתן לעובדות לבלבלו בשידור ישיר את ההפגנה תחת כותרת 25 אלף מפגינים. חבר הכנסת שלמה קרעי שלא קרא את דברי יועציו של נתניהו ופרסומי דף הפייסבוק של ראש הממשלה נאם ואמר: "אומנם אנחנו מעט בתל אביב", אמר חבר הכנסת שלמה קרעי, "אבל אנחנו רבים בארץ". עורך הדין יורם שפטל שנאם גם הוא כינה את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואת פרקליט המדינה שי ניצן – "ראשי נחש".
יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר הערב כי "בדמוקרטיה בריאה ראש ממשלה לא מארגן הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק עליה הוא אחראי". לדבריו, "הזכות להפגין וחופש הביטוי – נשמת אפה של הדמוקרטיה. בדמוקרטיה בריאה לכל אדם יש זכות להביע את דעתו באופן חופשי".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן